Ile motocykli sprzedaje się w Polsce? Pierwsze rejestracje motocykli i motorowerów 2018 (styczeń – październik)

Ile motocykli sprzedaje się w Polsce i jak wygląda rynek motocyklowy? PZPM przygotował zestawienie za okres styczeń – październik 2018. Nowe motocykle nadal ze spadkami, za to rejestracje motocykli używanych aż o 18% w górę. 

Sprzedaż nowych motocykli w Polsce (styczeń – październik 2018)

W październiku 2018r. zarejestrowano 1 806 nowych jednośladów, czyli 36 sztuk mniej niż w październiku 2017 i 4 sztuki mniej niż w październiku 2016. Jest to dziesiąty miesiąc tego roku ze spadkiem dla całej grupy. Przyczyną tych spadków jest dużo niższa sprzedaż motorowerów niż w ub.r. W październiku zarejestrowano ich 965, mniej o 19,2% (-230 szt.) niż przed rokiem. Natomiast sprzedaż motocykli przekroczyła poziom z października ubiegłego roku o 30,4% (196 szt.) i wyniosła 841 sztuk. Dobra pogoda w całym br. a szczególnie słoneczna , jesienna pogoda przyczyniły się do wolniejszego sezonowego spadku rejestracji motocykli i wzrostów ich grupy, rok do roku w ostatnich miesiącach.

Od początku roku zarejestrowano łącznie 28 600 nowych jednośladów, czyli mniej o 18,7% w porównaniu z analogicznym okresem 2017 roku. Motocykli zarejestrowano 13 294 a motorowerów 15 306, przy czym spadek wśród motocykli był nieznaczny i wyniósł 0,9%, a wśród motorowerów 29,6%.

Sprzedaż używanych motocykli w Polsce (styczeń – październik 2018)

W październiku 2018r. zarejestrowano po raz pierwszy w Polsce 3 918 używanych jednośladów, czyli więcej o 18,3% niż w roku ubiegłym. Jest to siódmy miesiąc z rzędu ze wzrostem importu jednośladów. W tej grupie zdecydowanie przeważały, jak zazwyczaj motocykle. Ich rejestracje wyniosły 3 339 szt. i były o 16,9% wyższe niż w październiku ub.r. W grupie motorowerów przybyło 579 sztuk, o 27,3% więcej niż przed rokiem.

Od stycznia do października br. wszystkich używanych jednośladów sprowadzono do Polski 65 435 (+7,5% r/r). Motorowery w tej grupie były stabilne (+0,5%) a motocykle wypracowały cały wzrost (+8,6%)

Segmenty funkcjonalne

W okresie od stycznia do października 2018 r. w rankingu segmentów funkcjonalnych pierwsze miejsce zajęły motocykle typu STREET. Stanowią one niemal 1/3 wszystkich zarejestrowanych nowych motocykli. Przed rokiem było to ponad 40%. Ogółem zarejestrowano ich 4 326 (-22,0% r/r), a najchętniej wybierane marki w tej kategorii to YAMAHA (711 szt), JUNAK (547) i ROMET MOTORS (475).

Następne w klasyfikacji są BIG SCOOTERy, które poprawiły swój wynik sprzed roku i zanotowały wzrost o 3,6% (96 sztuk). Ich udział w rynku to 21%, czyli o 1 pp więcej niż przed rokiem, a ogółem zarejestrowano ich 2 786, w tym najwięcej YAMAHA (639), HONDA (545) i VESPA (293). Wszystkie marki na podium osiągnęły wysokie wzrosty odpowiednio o 47,6%; 16,0% i 21,6%.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Trzecie miejsce wśród wszystkich segmentów zajęły ON/OFFy (2 604 szt., +21,1% r/r) z 19,6% udziałem w rynku. Liderem w tej grupie jest BMW (733 szt.) za nim KTM (387 szt.) i HONDA (370 szt.). W kategorii ON/OFFów w pierwszej trójce marek najwyższy wzrost wypracował KTM (+32,5%).

Sprzedaż nowych motorowerów (styczeń – październik 2018)

W październiku br. spadek rejestracji nowych motorowerów w porównaniu z październikiem 2017 wyniósł 19,1%. Zarejestrowano 965 szt. wobec 1 195 przed rokiem. Łączny wynik od początku roku to 15 306 motorowerów, czyli mniej o 29,6% (-6 447 szt.) niż w analogicznym czasie przed rokiem.Ogółem od początku roku zarejestrowano 1 400 motorowerów elektrycznych wobec 479 w tym samym okresie przed rokiem, a więc prawie 3x więcej.

Rejestracje motorowerów używanych (styczeń – październik 2018)

W ciągu dziesięciu pierwszych miesięcy br. zarejestrowano w Polsce 8 413 szt. sprowadzonych zza granicy używanych motorowerów (+0,5% r/r). Wśród nich było 60 szt. z napędem elektrycznym wobec 30 sprowadzonych w analogicznym okresie ub.r. Pierwsza trójka marek, podobnie jak w przypadku motocykli używanych, nie zmienia się. Znajdują się w niej: PEUGEOT (1 449, +6,0% r/r), PIAGGIO (1 036, -6,0% r/r) oraz YAMAHA (694, -1 szt. r/r).

Informacja prasowa pochodzi z Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Jest to największą polska organizacja pracodawców branży motoryzacyjnej, zrzeszającą oficjalnych producentów i przedstawicieli producentów pojazdów samochodowych, autobusów, ciężarówek, samochodów osobowych i dostawczych a także motocykli, motorowerów oraz producentów nadwozi w Polsce. Jako członek Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA oraz Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Motocykli ACEM, PZPM reprezentuje interesy firm członkowskich w organach Unii Europejskiej.

[trending]

 

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button