Suzuki Burgman Street 125EX: skuterem elegancko i na czasie

Informacja prasowa

W skrócie
  • Nowe Suzuki Burgman Street 125EX: skuter pełen elegancji i funkcjonalności
  • Zaawansowane technologie w służbie nowoczesnego skuterzysty

Suzuki powraca w tym roku do oferowania skuterów w najbardziej popularnej klasie, czyli tych dostępnych na samochodowe prawo jazdy. Całkiem niedawno pisaliśmy o pojawieniu się w japońskim portfolio nowej wersji skuterowych modeli Address 125 oraz nowego Avenis 125. A tu proszę, okazuje się, że propozycje zostaną uzupełnione o kolejny skuter, który otrzyma miano jednego z najbardziej rozpoznawalnych japońskich rollerów. Mowa oczywiście o Burgmanie. W tym wypadku będzie to Suzuki Burgman Street 125EX.

Nowy Burgman Street 125EX ma być dowodem, że w klasie skuterów o mniejszej pojemności można mieć odrobinę luksusu i elegancji bez pomijania osiągów, ani oszczędzania na funkcjonalności czy wygodzie. BURGMAN STREET 125EX może się wyróżniać na ulicy, dodając elegancji swojemu właścicielowi. Nowe Suzuki Burgman ma być także krokiem w przyszłość dzięki zastosowaniu w silniku technologii Suzuki Eco Performance Alpha (SEP-α), która debiutuje w nowych jednośladach japońskiej marki. SEP-α powstała w oparciu o sprawdzone i niezawodne rozwiązania, które wcześniej wdrożono w ponad 5 milionach skuterów Suzuki. Dzięki temu jazda nowym Suzuki ma być nie tylko przyjemna, ale jednocześnie oszczędna i cicha. Pomaga w tym Engine Auto Stop-Start (EASS). Ten system ma także obniżać zużycie paliwa oraz zmniejszać generowany hałas. Z EASS współdziała system Silent Start, aby przy chwilowym zatrzymaniu skutera podczas jazdy uruchomić silnik płynnie i cicho. Tego nie było w żadnym z wcześniejszych skuterów Suzuki. Zaawansowany silnik (chłodzony powietrzem z wtryskiem paliwa) zapewnia dynamiczne przyspieszenie przy zoptymalizowanym zużyciu paliwa oraz niskiej emisji spalin (Euro 5).

Suzuki Burgman Street 125EX: elegancja w nowoczesnym wydaniu

Suzuki dużo uwagi poświęciło konstrukcji niepozornego silnika napędzającego nowego Burgmana 125. Zastosowano tu zaawansowane rozwiązania, które sumarycznie odpowiadają za ekologię, ekonomię i niesłabnącą przy tym dynamikę. Konstrukcję oparto o minimalizujące straty pod wpływem tarcia elementy, specjalny kształt komory spalania, nowe świece, czy specjalnie ukształtowane kanały dolotowe i wylotowe, odpowiadające za dostarczanie bardziej jednorodnej mieszanki paliwowo-powietrznej oraz  sprawniejsze pozbywanie się czystszych spalin. Inżynierowie Suzuki skupili się także na ograniczeniu masy sprawdzonej, jednocylindrowej jednostki chłodzonej powietrzem, co nową i kompaktową konstrukcją – silnik ma masę zaledwie 33 kg, a za takimi oszczędnościami idzie niższe zużycie paliwa, zwiększona moc i dynamika, a także większa łatwość w prowadzeniu skutera. Ze względu na niewielkie gabaryty projektanci mają dużo większe możliwości przy tworzeniu sylwetki pojazdu.

Kierowca doceni Burgmana Street 125EX m.in. za łatwość manewrowania i jego stabilność podczas jazdy. Godny uwagi jest system hamulca kombinowanego (Combined Brake System) oraz diodowe światła – nowe Suzuki ma reflektor z jasnymi i trwałymi LED-ami (diodowe są też światła pozycyjne i tylne), co wpływa na lepszą widoczność i bezpieczeństwo. Wielofunkcyjny cyfrowy wyświetlacz sprzyja koncentracji na drodze i modelowi dodaje nowoczesnego sznytu.

BURGMAN STREET 125EX z elegancko wykończonym i bardzo wygodnym siedziskiem oferuje kierowcy oraz pasażerowi wygodę podróżowania. Podłoga o dużej powierzchni ułatwia swobodne i pewne ułożenie stóp, a wydzielone stopnie znajdujące się na wewnętrznej stronie
przedniej osłony pozwalają na zmianę pozycji i wygodnie rozprostowanie nóg. Patrząc na praktyczną stronę małego Burgmana, to skuter funkcjonalny, w którym nie brakuje przestrzeni na bagaż i przewożone przedmioty (miejsce pod siedziskiem i poręczne schowki w osłonie), do tego dwa wieszaki ułatwiające przewiezienie toreb czy teczki, w Suzuki jest także fabrycznie montowane gniazdo USB do ładowania smartfonów.

Jak twierdzi Suzuki, nowy Burgman Street 125EX został zaprojektowany, żeby spełniać oczekiwania wymagających kierowców. Ma elegancką linię, świetne jak na tę klasę osiągi, swobodnie się nim manewruje i jest komfortowy bez względu na pokonany nim dystans.

Przeczytaj też:

Suzuki Avenis 125 i Suzuki Address 125: dwa nowe skutery dołączają do oferty Japończyków

Suzuki Burgman Street 125EX: główne cechy modelu:

Stylistyka: miejska elegancja
➢ Dynamiczne linie nadwozia – luksusowa sylwetka;
➢ Futurystyczna przednia osłona ze zintegrowaną owiewką;
➢ Zespół reflektora przedniego LED ze światłami pozycyjnymi LED z rozdzielonymi
soczewkami. Daje jasne światło, jest energooszczędny i trwały, a ponadto nadaje
prestiżu;
➢ Szerokie tylne światło zespolone LED z kierunkowskazami;
➢ Oryginalne logotypy z uniesionymi literami nazwy modelu z chromowanym
wykończeniem – dodają elegancji;
➢ Oryginalna konstrukcja tłumika, stylowa i praktyczna;
➢ Wielofunkcyjny cyfrowy wyświetlacz dostarczający niezbędnych informacji.

Silnik: zaawansowana technologia silnika Suzuki Eco
Perfomance Alpha (SEP-α)
➢ Prosta, niezawodna i sprawdzona konstrukcja silnika (SOHC, chłodzony powietrzem;
ponad 5 mln silników z technologią SEP jest w użytku na całym świecie);
➢ System zatrzymania silnika na biegu jałowym Engine Auto Stop-Start (EASS)
– zastosowany po raz pierwszy w jednośladach Suzuki. Zmniejsza zużycie paliwa, emisję
spalin i poziom hałasu;
➢ System ponownego rozruchu zastosowany również po raz pierwszy. Gdy podczas jazdy
trzeba się zatrzymać (np. pod światłami), wyłącza i przy próbie ruszenia uruchamia
silnik płynnie i cicho;
➢ Skuter dynamicznie przyspiesza i łączy moc z niskim zużyciem paliwa;
➢ Doskonały moment obrotowy w niskim i średnim zakresie = dobre przyspieszenie;
➢ Moment docenicie przy częstym zatrzymywaniu się i ruszaniu z miejsca, oraz w jeździe
z pasażerem;
➢ Kompaktowy, lekki chłodzony powietrzem silnik – oszczędny i poręczny;
➢ Silnik został udoskonalony pod kątem wysokiej sprawności spalania, ale też niskiego
poziomu tarcia wewnętrznego, co przekłada się na większą żywotność i moc;
➢ Norma emisji spalin Euro 5 to wyraz odpowiedzialnego podejścia do ochrony
środowiska.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Podwozie: przyjemność z jazdy
➢ Lekka, sztywna rama minimalizuje masę pojazdu i przyczynia się do jego lepszego
prowadzenia;
➢ Odpowiednie zestrojenie zawieszenia zapewnia dobrą przyczepność oraz komfortową
jazdę;
➢ Opony DUNLOP D307 N zapewniają doskonałe właściwości jezdne stabilność na
brukowanej drodze;
➢ Felgi aluminiowe są lekkie i nadają eleganckiego stylu;
➢ System hamulca kombinowanego Suzuki rozdziela siłę hamowania na przednie i tylne
koło przy użyciu tej samej dźwigni po lewej stronie kierownicy;
➢ Rozstaw osi wpływa na stabilność podczas jazdy solo lub z pasażerem;
➢ Duży prześwit ułatwia wychylenie w zakrętach oraz pokonywanie przeszkód na drodze;
➢ Zbiornik paliwa o pojemności 5,5 l przy oszczędnym silniku = duży zasięg;
➢ Siedzisko z podwójnym przeszyciem i z dobrym wypełnieniem zapewnia kierowcy i
pasażerowi wygodę oraz komfort podróży;
➢ Obszerna podłoga i osobne panele pod stopy na przedniej osłonie pozwalają
rozprostować nogi i umożliwiają kierowcy znalezienie optymalnej pozycji;
➢ Tylny uchwyt dla pasażera jest praktyczny i bezpieczny;
➢ Kompaktowa owiewka montowana w przedniej osłonie dodaje stylu i elegancji.
Praktyczne i funkcjonalne wyposażenie
➢ Gniazdo USB 2A w zamykanym schowku (z przodu, po lewej stronie) – służy do
doładowania smartfonów;
➢ Schowek po prawej stronie osłony przedniej jest łatwo dostępny, można w nim
przechować butelkę o pojemności 500 ml lub niewielkie przedmioty;
➢ Bagażnik pod fotelem ma pojemność 21,5 l – wygodny do przechowywania zakupów;
➢ Dwa funkcjonalne wieszaki-ucha przydają się do zawieszenia na nich toreb na zakupy
lub teczki;
➢ Dwa grube i solidne zaczepy pod siedziskiem mogą być używane do zawieszania
kasków na czas parkowania;
➢ Stacyjka z funkcją antykradzieżową oraz funkcją otwierania siedziska (wygoda
użytkowania i bezpieczeństwo);
➢ Podnóżek centralny oraz nóżka boczna na wyposażeniu standardowym;
➢ Nóżka boczna z blokadą zapłonu uniemożliwia rozruch, gdy znajduje się w pozycji
odchylonej.

Dobrze, że skutery klasy 125 wracają do oferty tej japońskiej marki. Wiemy też, że już niebawem pojawią się w niej z powrotem także motocykle na samochodowe prawo jazdy. Suzuki znów będzie mieć czym zachęcić nie tylko najmłodszych adeptów jednośladowej przyjemności i skuteczności transportu. I tak trzymać!

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button