Suzuki Avenis 125 i Suzuki Address 125: dwa nowe skutery dołączają do oferty Japończyków

Informacja prasowa

W skrócie
  • Do oferty Suzuki powracają pojazdy klasy 125
  • Będą to dwa nowe na europejskim rynku skutery
  • Klasyczny z wyglądu i elegancki Address 125 oraz nacechowany sportowo miejski skuter Avenis 125

Od października w ofercie Suzuki Motor Poland zadebiutują dwa nowe skutery: Address 125 i Avenis 125. Jesienią obydwa modele – propozycja dla kierowców poszukujących zwinnych i praktycznych pojazdów do codziennych dojazdów, np. do pracy – znajdą się w salonach japońskiej marki w Europie.

Do napędu obu nowych skuterów posłużył silnik tego samego typu, który generuje wysoki moment obrotowy w zakresie niskich i średnich obrotów, a zarazem gwarantuje dobre przyspieszenie. Przy tym jest oszczędny, a co za tym idzie emituje niewiele spalin (silniki jednośladów spełniają obostrzenia normy Euro 5).

Nowe skutery 125 Suzuki: klasyka i sport

W Indiach Address 125 jest najlepiej sprzedającym się modelem w swojej klasie, a od premiery tego skutera w 2007 roku sprzedano ich ponad 4 miliony. Źródłem napędu Addressa 125 jest jednocylindrowy, chłodzony powietrzem silnik 124 cm3 z technologią Suzuki Eco Performance-SEP, który łączy oszczędność (52,6 km na jednym litrze według WMTC) z niezłymi osiągami. Linię podkreślają chromowane akcenty i zaokrąglenie niektórych elementów nadwozia, a klasycznego wyglądu nadaje także reflektor LED z pionowymi światłami  „pozycyjnymi” (również w technologii LED).

W jeździe przyda się duży analogowy prędkościomierz z cyfrowym wyświetlaczem i podświetleniem Suzuki Eco Drive. Długą, lecz płaską i miękką kanapę nowego skutera Suzuki oraz jego szeroki tzw. przekrok zaprojektowano tak aby zapewnić wygodną pozycję do jazdy zarówno kierowcy, jak i pasażerowi. Komfort w codziennym użytkowaniu daje też schowek pod siedzeniem (warto zwrócić uwagę na podwójne haczyki, które przydają się np. do zawieszenia na nich torby czy teczki), schowek (w lewej części osłony) oraz gniazdo USB.

Przeczytaj też:

Ruszyła akcja serwisowa Suzuki: Bezpieczne Wakacje 2022. Dlaczego warto skorzystać?

Avenis 125, który zadebiutował w Indiach w lutym tego roku i już notuje świetne wyniki sprzedaży, charakteryzuje się lekkim podwoziem, krótkim rozstawem osi oraz sportowym wyglądem. Model, w którym do napędu zastosowano ten sam silnik, co w skuterze Address (oszczędny, ale jednocześnie z wysokim momentem obrotowym), wyróżnia się agresywnym designem podkreślonym przez tzw. dwutonowe malowanie i „klinową” tylną część nadwozia, uniesiony tłumik, reflektory LED (z tyłu zespolone).

Avenis 125 ma w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z ekranem LCD, przejrzysty i intuicyjny, ze wskaźnikiem Suzuki Eco Drive włączającym się, gdy kierowca jedzie najbardziej ekonomicznie. Oprócz rozwiązań, które zastosowano także w modelu „Address 125” (schowek pod siedzeniem z podwójnymi haczykami, przedni schowek-kieszeń i gniazdo USB) w Suzuki Avenis 125 znajdziemy także poręczne schowki z przodu.

 

Dane techniczne Address 125 Avenis 125
Długość całkowita 1825 mm 1895 mm
Szerokość 690 mm 710 mm
Wysokość całkowita 1160 mm 1175 mm
Rozstaw kół 1265 mm 1265 mm
Prześwit 160 mm 160 mm
Wysokość kanapy 770 mm 780 mm
Masa własna 105 kg 107 kg
Silnik 4-suwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem, SOHC 4-suwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem, SOHC
Średnica cylindra/skok tłoka 52,5 mm/57,4 mm 52,5 mm/57,4 mm
Pojemność skokowa 124 cm3 124 cm3
Stopień sprężania 10.3:1 10.3:1
System zasilania w paliwo Wtrysk Wtrysk
Uruchamianie Rozrusznik elektryczny+kickstarter Rozrusznik elektryczny+kickstarter
Smarowanie Mokre Mokre
Skrzynia biegów CVT CVT
Zawieszenie Przód Teleskopowe, ze sprężynami
i amortyzatorami olejowymi
Teleskopowe, ze sprężynami
i amortyzatorami olejowymi
Tył Pojedynczy wahacz, sprężyna, tłumienie olejowe Pojedynczy wahacz, sprężyna, tłumienie olejowe
Hamulce Przód Tarcza Tarcza

 

Tył Bęben Bęben
Opony Przód 90/90-12, bezdętkowa DUNLOP D307 N 90/90-12, bezdętkowa DUNLOP D307 N
Tył 90/100-10, bezdętkowa 90/100-10, bezdętkowa
Układ zapłonowy Elektroniczny-tranzystorowy Elektroniczny-tranzystorowy
Pojemność zbiornika paliwa 5 l 5,2 l
Objętość oleju w misce 0,8 l 0,8 l
Moc maksymalna KM/kW przy obr./min 8,7 KM/6,4 kW/6750 obr./min 8,7 KM/6,4 kW/6750 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 10 Nm przy 5500 obr./min 10 Nm przy 5500 obr./min
Zużycie paliwa (wg WMTC) 52,6 km/l (1,9 l/100 km) 52,6 km/l (1,9 l/100 km)
Emisja CO2 (WMTC) 44 g/km 44 g/km
Norma emisji spalin Euro 5 Euro 5

 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button