Aktualnie czytasz:
Honda CBF 600S (2004-2007). Kr贸l nudziarzy
3

Producenci od lat prze艣cigaj膮 si臋 w konstruowaniu motocykli, do kt贸rych u偶ytkownicy maj膮 zapa艂a膰 mi艂o艣ci膮 od pierwszego wra偶enia. Wygl膮d i osi膮gi maj膮 tutaj olbrzymie znaczenie. S膮 jednak odst臋pstwa od tej regu艂y, czego potwierdzeniem jest Honda CBF 600S - "najnudniejszy" motocykl na 艣wiata.

呕yjemy w zwariowanych czasach, w kt贸rych wielkim koncernom zale偶y na stworzeniu produktu, kt贸ry b臋dzie swoistym wybuchem supernovej, a szybka sprzeda偶聽b臋dzie kluczem do sukcesu. S膮 jednak wyj膮tki, kt贸re potwierdzaj膮, 偶e jako艣膰 broni si臋 sama tj. np. potwornie nudne samochody niemieckiego producenta z literk膮 V w logo, czy w艂a艣nie wcze艣niej wspomniana Honda CBF 600S.

Historia tego modelu si臋ga roku 2004 i mia艂a by膰 odpowiedzi膮 na poczynania konkurencji, kt贸ra coraz cz臋艣ciej podbiera艂a klient贸w Hondy. Japo艅czycy od dziesi膮tek lat s艂yn臋li z konstruowania motocykli dopracowanych w najdrobniejszym detalu i przede wszystkim przyjaznych u偶ytkownikom. Do roku 2004, japo艅ski producent mia艂 w swoim dorobku wspania艂膮 seri臋 CB z modelami takimi jak CB 750 czy CB 500. I o ile 500-tki by艂y doskona艂ymi produkcjami dla mniej wymagaj膮cych u偶ytkownik贸w, to CB 750 by艂y motocyklami stosunkowo ci臋偶kimi i do艣膰 trudnym w prowadzeniu dla mniej zaawansowanych motocyklist贸w. Brakowa艂o pomostu mi臋dzy tymi motocyklami i w to miejsce idealnie wpasowa艂 si臋 model CBF 600S.

Silnik CBF 600S

Honda postanowi艂a p贸j艣膰 sprawdzon膮聽drog膮 i do nowego motocykla zaadoptowa艂a silnik znany modelu CB 600 F Hornet (a wcze艣niej z CBR 600F) Oczywi艣cie聽zmodernizowano g艂owic臋 oraz uk艂ad dolotowy, tak aby krzywa mocy by艂a bardziej przyst臋pna dla os贸b, kt贸re mia艂yby korzysta膰 z walor贸w turystycznych nowego modelu. Finalnie spad艂a r贸wnie偶 moc maksymalna. Teraz wynosi艂a "zaledwie" 76 KM. Charakter motocykla zosta艂 wy艂agodzony do granic mo偶liwo艣ci - niekt贸rzy por贸wnywali go wr臋cz do charakteru pracy silnika elektrycznego. Poza tym zmiana charakterystyki pracy wp艂yn臋艂a pozytywnie na d艂ugowieczno艣膰 jednostki, a to bez w膮tpienia du偶a zaleta.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

>>>Czy mog臋 je藕dzi膰 motocyklem w okresie epidemii?<<<

Plan Hondy by艂 prosty. Honda CBF 600S mia艂a by膰 motocyklem maksymalnie uniwersalnym. Moc silnika nie zaskakiwa艂a, ale pozwala艂a na wiele. Zawieszenie by艂o zestrojone komfortowo, a wygl膮d owiewek nie porywa艂 i by艂 po prostu... nudny, lecz dzisiaj nie wygl膮da najgorzej. To po prostu do granic mo偶liwo艣ci neutralna stylistyka, kt贸ra jest ponadczasowa.
Ju偶 po pierwszych miesi膮cach sprzeda偶y, Honda odnotowa艂a pe艂ny sukces. U naszych zachodnich s膮siad贸w japo艅ska聽czterocylindr贸wka聽sprzedawa艂a si臋 znakomicie, co wp艂yn臋艂o w p贸藕niejszym czasie r贸wnie偶 na nasz rynek.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Na co zwr贸ci膰 uwag臋?

Do Polski przyjecha艂o wiele u偶ywanych CBF 600S i obecnie naprawd臋 jest w czym wybiera膰. Motocykl pozbawiony jest wi臋kszych wad, chocia偶 mogli艣my spotka膰 si臋 z takimi usterkami jak ciekn膮cy kranik paliwa (w roczniku 2006) czy problemy z licznikiem (w roczniku 2008 - druga generacja). Przy zakupie warto sprawdzi膰 i zweryfikowa膰 (w miar臋 mo偶liwo艣ci) przebieg pojazdu. Mo偶e by膰 du偶y poniewa偶 "Cebeef臋" kupowano najcz臋艣ciej do przemieszczania si臋 z punktu A, do punktu B - nierzadko robiono to przez ca艂y rok! Jedno艣lad by艂 typowym wo艂em roboczym i bardzo cz臋sto nie zwracano uwagi na odpowiednie zabezpieczenie go przed warunkami atmosferycznymi, co objawia si臋聽korozj膮 niekt贸rych element贸w聽(艣ruby, kierownica, rama)聽oraz utlenianiem innych (silnik).

W sezonie 2008, Honda postanowi艂a wprowadzi膰 kilka zmian i od聽tego roku w nowej aluminiowej ramie mogli艣my znale藕膰 silnik, kt贸ry pochodzi艂 z CBR 600RR. Nowa jednostka by艂膮 wyposa偶ona we we wtrysk paliwa. Moc w stosunku do poprzednika wzros艂a zaledwie o 2 KM, ale zmieni艂 si臋 spos贸b jej oddawania. Co ciekawe, Honda zosta艂a przy starym wygl膮dzie i zmiany ograniczy艂y si臋 w zasadzie do liftingu paru element贸w. Motocykl mogli艣my kupi膰 z聽 systemem ABS, a sam uk艂ad by艂 z kolei wyposa偶ony by艂 CBS.

Motocykl, kt贸ry trzyma warto艣膰!

Podsumowuj膮c, Honda CBF 600S to idealna propozycja dla ka偶dego kto dopiero rozpoczyna swoj膮 przygod臋 z motocyklami. Spos贸b oddawania mocy sprzyja pocz膮tkuj膮cym, a masa聽226 kilogram贸w (motocykla gotowego do jazdy) nie odbiega znacz膮co od rywali. Jest jeszcze jeden do艣膰 istotny walor: Honda CBF 600S trzyma cen臋, dlatego je艣li planujesz kupi膰 ten sprz臋t na sezon lub dwa, to bez wi臋kszych problem贸w odzyskasz po sprzeda偶y zainwestowane wcze艣niej pieni膮dze. Je艣li jeszcze Wam ma艂o, to wiedzcie, 偶e cz臋艣ci do tego modelu nie s膮 drogie, a polskie serwisy aukcyjne s膮 nafaszerowane u偶ywanymi cz臋艣ciami zamiennymi.

[Trending]

 

Jaka jest Twoja reakcja?
67%
11%
22%
  • jacek
    9 kwietnia 2020 at 01:49

    O tym motocyklu mo偶na napisa膰 wiele, ale niestety przeczyta艂em tylko kilka og贸lnikowych stwierdze艅, 偶adnych konkret贸w, natomiast dominuje s艂owo „nuda:. Odnosz臋 wra偶enie 偶e autor jest nudny, nie mia艂 pojecia o czym pisze, a trzeba by艂o odklepa膰 wiersz贸wk臋 偶eby wcisn膮膰 kila reklam.

  • CBF600
    8 lipca 2020 at 08:35

    Nie zgodz臋 si臋 z t膮 „nud膮”. Posiadam t膮 Hond臋 od 3 sezon贸w, m贸g艂bym o niej powiedzie膰 wiele. M贸j egzemplarz jest w bardzo dobrej kondycji. Kupi艂em j膮 jako 艂adn膮 sztuk臋, ale te偶 sporo zainwestowa艂em (podobno zwraca na siebie uwag臋). Mo偶e nie jestem zawodowym kierowc膮 „wy艣cigowym”, ale co艣 tam umiem… Motocykl bez problemu zamyka licznik, a do 180km/h normalnie przyspiesza. Przy ruszaniu ze 艣wiate艂 jestem zawsze pierwszy, a trzymaj膮c obroty odpowiednio wysoko nie ma problem贸w z niczym (a ju偶 na pewno nud膮). Nie zauwa偶y艂em bym nie m贸g艂 „dotrzyma膰 kroku” bardziej sportowym siostrom typu CBR itp. Liniowe oddawanie mocy dla mnie jest zalet膮 (to bardziej bezpieczne dla tych, kt贸rzy nie do ko艅ca kontroluj膮 przepustnice). Motocykl jest do tego stopnia elastyczny, 偶e jad膮c „turystycznie” na wycieczk臋 po bocznych drogach gdzie co kawa艂ek jest teren zabudowany typu wie艣, nie ma potrzeby redukowa膰 biegu. Spokojnie jedzie si臋 na 5/6 i nic nie szarpie, a gdy trzeba przyspieszy膰 to przyspiesza bez szarpania czy duszenia si臋. Pami臋ta膰 nale偶y, 偶e jest to ju偶 stary motocykl i nie wypada por贸wnywa膰 go z nowymi bardziej charakternymi motocyklami. Osobi艣cie uwa偶am, 偶e ka偶dy nowicjusz, kt贸ry wsi膮dzie na ten model b臋dzie zaskoczony i zadowolony. Jak b臋dzie chcia艂 je藕dzi膰 szybko, dynamicznie i fajnie si臋 sk艂ada膰 w zakr臋tach – nie ma problemu. Jak b臋dzie chcia艂 pojecha膰 na d艂ug膮 wycieczk臋 na maksa zapakowany – nie ma problemu. Wi臋c jak mo偶na powiedzie膰, 偶e uniwersalno艣膰 jest nudna? To tylko, albo a偶 kwestia umiej臋tno艣ci (to 偶e kto艣 ma litrowego sporta nie znaczy 偶e umie go u偶ywa膰 i 偶e powinien go mie膰). Ka偶dy artyku艂 o modelu CBF, krzywdz膮co ocenia ten motocykl. Na sam koniec pytanie… czy w takim razie ka偶dy powinien je藕dzi膰 np. Yamaha MT10 (z pewno艣ci膮 nie jest nudna)? Kt贸ra nie wybacza 偶adnych b艂臋d贸w? 馃槈 Bez przesady..

  • CBF600
    8 lipca 2020 at 13:07

    Napisa艂em d艂ugi oraz merytorycznie warto艣ciowy komentarz – kt贸ry zosta艂 usuni臋ty.. Co to ma by膰? :-/