Brak szkoły jazdy na małych motocyklach = problemy z dużymi (Honda VT 750 Shadow Classic)

„Dla mnie motocykle zaczynają się od 600 w górę” – ile razy słyszałem tego typu stwierdzenie. Zawsze mi się śmiać chciało z takich chojraków, bo ciekaw jestem czy naprawdę większym obciachem jest dla nich jazda na 125tce, czy takie jak w tym video traktowanie dużego sprzęta? Zobaczcie sami…

Ten kawał klasycznego motocykla to Honda VT 750 Shadow Classic – gotowy do jazdy, z pełnym bakiem i dodatkami typu sisibar, bagażnik, stelaże do sakw itd, waży około 280 kg. Motocykle klasyczne nie są jakoś świetnie wyważone i manewrowanie nimi, czy jazda z małymi prędkościami wymaga od motocyklisty uwagi, koncentracji, myślenia i doświadczenia. Zobaczcie co się dzieje gdy tego wszystkiego zabraknie.

Michał Brzozowski

Motocyklami jeżdżę od 2000 roku. Choć przez lata pojawiały się kolejne pasje i zainteresowania, to jednak jednoślady z silnikiem zawsze opierały się nowościom i w moim sercu do tej pory mają pierwszeństwo. Obecnie reprezentuję barwy Szybkiej Turystyki (CBR1100XX) na zmianę z Supermoto i Enduro (DRZ450E SM).

Inne publikacje na ten temat:

4 opinii

  1. Na pewno trzeba trochę uważać przy kręceniu takim sprzętem ale ten gość to ewidentnie piździelec

  2. Ja na pierwszy poważny motocykl kupiłem Hondę Rebel w sumie z dodatkami waży około 200 kg. Już z taką wagą manewrowanie jest utrudnione, a z pasażerem tym bardziej. Trzeba nauczyć się pokory i mierzyć siły na zamiary.

  3. motocykle zaczynają sie od 600, a potem taki schaaf dyma fireblade’a na cb500. nie maszyna a technika… Ale z drugiej strony na pierwszy motocykl polecają cb500 itp bo lekka i zwinna, a ona wcale nie jest taka lekka. Sportowe litry są lżejsze, bo cb500 waży prawie 200kg z plynami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button