BMW Motorrad
Aktualnie czytasz:
BMW G 310 R: Ostateczna rozprawa nad najmniejszym Bawarczykiem
0

Dopiero przed tygodniem sobie u艣wiadomi艂em, 偶e mia艂em okazj臋 wielokrotnie opowiada膰 Wam o BMW G 310 R. Sprawdza艂em ten sprz臋t w mie艣cie, mia艂em okazj臋 je藕dzi膰 nim po W艂oszech, nawet stawia膰 pierwsze kroki w sporcie. Czas na resume i ostateczn膮 rozpraw臋 z t膮 maszyneri膮.

Pami臋tam pierwsze zapowiedzi G 310 R, targowe prototypy i pow膮tpiewanie w jako艣膰 sprz臋tu produkowanego w Indiach. Czy oby BMW za nieca艂e 20 000 z艂otych nie b臋dzie kompromisem? Uwa偶am, 偶e nikt niewtajemniczony nie zgad艂by, 偶e motocykl jest produkowany poza Europ膮. Nie ma szans.

To o czym rozmawiamy dotyczy nie tylko detali, ale przede wszystkim charakteru tego motocykla. Niewielka skorupa, bardzo przemy艣lany balans czyni z tego motocykla jedn膮 z najbardziej zwinnych trzysetek jakie mia艂em okazj臋 prowadzi膰. To daje du偶o frajdy podczas miejskich dojazd贸w do pracy, ale te偶 w momencie kiedy chcecie po prostu zabawi膰 si臋 na przyk艂ad w takim miejscu. Przy tym nie jest to wymagaj膮ca konstrukcja - znajdziecie rozs膮dne zawieszenie w postaci monoabsorbera z ty艂u i odwr贸conego zawiasu na przedniej osi. G 310 R z jednej strony jest sztywne i przewidywalne聽oraz o dziwo do艣膰 komfortowe w codziennym u偶yciu. Wiem, 偶e to stwierdzenie jest pe艂ne wyklucze艅.

Po prostu zaskakuje mnie zachowanie tego motocykla na torze i jego otwarto艣膰 do niesienia sportowych wra偶e艅 w praktycznie fabrycznej konfiguracji. W tym egzemplarzu jedynym dodatkiem jest wolny przelot od Akrapovica. Brzmi fantastycznie i pozwala silnikowi na nieco wi臋cej w g贸rnych partiach obrotomierza. Przy stosunku 0.21 konia na kilogram masy w艂asnej juz na fabrycznym wydechu nie mo偶na narzeka膰 na dynamik臋. Z silnika o pojemno艣ci聽313 cm3 wyci膮gni臋to 34 KM i 28 Nm. Przy tym sprz臋t na wadze z pe艂nym bakiem notuje 158 kilogram贸w.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Nie bez znaczenia jest te偶 minimalistyczna i kompaktowa bry艂a. Docenicie j膮 zw艂aszcza w mie艣cie, gdzie ze spokojem mog臋 stwierdzi膰, 偶e jest to czo艂贸wka najzwinniejszych sprz臋t贸w w warszawskich korkach. To te偶 dobry moment, aby wspomnie膰 bardzo wydajnych hamulcach ByBre z ABSem i kr贸tkiej, manualnej skrzyni z 6 prze艂o偶eniami.

Zapytacie o wady. Oczywi艣cie w cenie 20 000 z艂otych nie mo偶na mie膰 wszystkiego. Troch臋 boli brak 艣wiate艂 ledowych na przodzie. 呕贸艂te 艣wiat艂a psuj膮 ca艂okszta艂t. Kto艣 mo偶e jeszcze si臋 doczepi膰 o to, 偶e w konfiguratorze nie mo偶na doposa偶y膰 G 310 R o kontrol臋 trakcji. To jest troch臋 takie czepianie si臋, zw艂aszcza przy tym stosunku ceny do jako艣ci.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Nie mniej moim zdaniem BMW podj臋艂o dobr膮 decyzj臋 rozwijaj膮c palet臋 niewielkich i wzgl臋dnie niedrogich maszyn.聽G 310 R prze艂ama艂o pewne stereotypy i my艣l臋, 偶e zamkn臋艂o usta malkontentom. Motocykl jest do b贸lu poprawny, a przy tym daje mn贸stwo rado艣ci. Mimo niewielkiej pojemno艣ci mo偶e si臋 pochwali膰 ponadprzeci臋tn膮 ch臋ci膮 do pracy. To zdecydowanie jeden z najlepszych wybor贸w dla posiadaczy prawa jazdy A2, albo dla pragmatyk贸w chc膮cych kupi膰 kompaktowe moto do u偶ytku w mie艣cie. Tym bardziej w tej cenie.

 

Jaka jest Twoja reakcja?
33%
0%
0%