BMW Motorrad
Aktualnie czytasz:
BMW M 1000 RR 2020: Jeszcze wi臋cej sportu w sporcie! [opinia, dane techniczne, cena]

Pojazdy BMW dla wielu fan贸w motoryzacji to znacznie wi臋cej ni偶 samochody i motocykle. Wywodz膮ca si臋 ze stolicy Bawarii marka w bardzo konsekwentny spos贸b podchodzi od lat nie tylko do zaspokajania g艂贸wnej potrzeby, dla kt贸rej powsta艂y pierwsze pojazdy, czyli transportu. Emocje, zw艂aszcza te zwi膮zane ze sportem i wy艣cigami maj膮 tutaj specjalne miejsce. Miejscem tym by艂 dzia艂 BMW Motorsport, a obecnie BMW M, kt贸ry ostatnio wzi膮艂 pod swoje skrzyd艂a pierwszy w swojej historii jedno艣lad.

BMW Motorsport powsta艂o w 1972 roku jako specjalna kom贸rka, kt贸rej zadaniem by艂o wsparcie marki w konstruowaniu pojazd贸w wyczynowych i zdobywaniu sukces贸w w sportach motorowych. Sportowe auta budzi艂y jednak tak du偶e zainteresowanie, 偶e Bawarczycy postanowili rozpocz膮膰 produkcj臋 wersji konsumenckich. "Emki" zacz臋艂y wi臋c trafia膰 do klient贸w, kt贸rym nie wystarcza艂y osi膮gi i prezencja seryjnych modeli BMW. Genialne osi膮gi, w艂a艣ciwo艣ci jezdne i sportowy wygl膮d to atuty, kt贸re od zawsze wyr贸偶nia艂y samochody z magiczn膮 liter膮 "M". Pierwszym z przygotowanych przez BMW Motorsport samochodem konsumenckim by艂o BMW M1. Wyprodukowano ich zaledwie 457 sztuk, z czego 57 egzemplarzy to samochody przeznaczone wy艂膮cznie do 艣cigania.

To co jednak nas najbardziej interesuje w tej historii, to fakt, 偶e kto艣 w kom贸rce "M" wpad艂 na wielce chwalebny pomys艂, by przygotowa膰 bardziej dopasion膮 pod ka偶dym wzgl臋dem wersj臋 flagowego sportowego motocykla z oferty monachijskiej marki. Tak powsta艂o BMW M 1000 RR.

Mo偶na pomy艣le膰, 偶e poprawianie modelu S 1000 RR mija si臋 z celem. Kto przy zdrowych zmys艂ach mo偶e odczu膰 niedostatki mocy w tym dwuko艂owym bolidzie? BMW M RR to jednak nie tylko jeszcze lepsze osi膮gi. To tak偶e szereg udoskonale艅 wp艂ywaj膮cych podobnie jak w samochodach na wydajno艣膰, doznania i mas臋 detali tworz膮cych wyj膮tkow膮 ca艂o艣膰.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Born on the race track - to has艂o jak w rzadko kt贸rym przypadku jest dla BMW M RR prawdziwym credo. Tak jak samochody z serii M Power, tak nowy M 1000 RR zosta艂 stworzony na torze wy艣cigowym i dla wyci膮gania maksimum wy艣cigowych emocji, oferuj膮c jednocze艣nie mo偶liwo艣膰 normalnej jazdy w ruchu ulicznym.

Silnik z technologi膮 Shift-Cam generuje 212 KM, znacznie wy偶szy ni偶 standardowa wersja moment obrotowy (113 Nm) oraz wkr臋ca si臋 o ca艂e 500 obr. min wy偶ej. Do tego l偶ejsze t艂oki, tylko dwa pier艣cienie na ka偶dym z nich, wy偶szy stopie艅s pr臋偶ania oraz zmodyfikowane komory spalania. Zmiany obj臋艂y tak偶e odchudzenie bloku silnika i podzespo艂贸w, poprawki w uk艂adzie rozrz膮du oraz dolotowym. Wszystko to ma prze艂o偶y膰 si臋 na jeszcze lepsze wykorzystanie potencja艂u ca艂ej kontrukcji. Uk艂ad wydechowy jest w pe艂ni wykonany z tytanu, a akumulator to bateria litowo-jonowa. Dzi臋ki tym, a tak偶e innym zabiegom maszyna wa偶y zaledwie 192 kg (193,5 kg z pakietem M Compeition), co sprawia, 偶e przelicznik koni mechanicznych na kilogramy ywgl膮da wi臋cej ni偶 imponuj膮co! M RR potrafi rozp臋dzi膰 si臋 do 315 km/h, a pierwsza setka zajmuje mu zaledwie 3,1 sekundy. Dla por贸wnania najbardziej wyczynowe motocykle wy艣cigowe z serii MotoGP potrzebuj膮 do rozp臋dzenia si臋 do 100 km/h ok. 2,5 sekundy. Na tym motocyklu mo偶na zatem poczu膰 si臋 ca艂kiem jak na bolidzie MotoGP, mog膮c jednocze艣nie najnormalniej w 艣wiecie porusza膰 si臋 nim po drogach. Czysta ekstaza dla wszystkich fan贸w sport贸w motocyklowych!

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Wy艣cigowa technologia M to jednak nie tylko silnik. Ca艂e podowzie i jego geometria zosta艂y jeszcze lepiej dostosowane do wy艣cigowej jazdy. Zmiany nei mog艂y nie dotkn膮c tak偶e samego zawieszenia, a lista wy艣cigowej elektroniki mo偶e przyt艂oczy膰. Podobna wi臋ksza wydajno艣膰 na torze zosta艂a tak偶e w uniknalny spos贸b po艂膮czona z komfortem codziennej jeazdy. Rozstaw osi jest d艂u偶szy. Regulacja osi wahacza ma znacznie wi臋kszy zakres, a konstrukcja tylnej osi ko艂a i zacisku umoliwia szybk膮 zmian臋 k贸艂. B臋d膮c przy ko艂ach - ich obr臋cze wykonano z w艂贸kna w臋glowego. Uk艂ad hamulcowy oparto o specjalnie przygotowane zaciski M, kt贸re wsp贸艂pracuj膮 ze opracowanym na potrzeby tego motocykla systemem Race ABS.

BMW M 1000 RR wyposa偶ono tak偶e w tryb jazdy Pro, kt贸ry oferuje trzy dodatkowe w pe艂ni konfigurowalne tryby jazdy sportowej. Nadwozie a偶 kipi elementami karbonowymi, z charakterystycznymi wy艣cigowymi wingletami na czele. Mo偶e to wyda膰 si臋 dziwne w tak wyczynowym motocyklu, ale w艣r贸d wyposa偶enia nie zabrak艂o (uwaga!) podgrzewanych manetek.

Dodatkowo BMW M RR dost臋pny jest w dw贸ch wersjach: podstawowej (jakkolwiek by to w tym wypadku nie brzmia艂o) oraz M Competiton, kt贸ra zosta艂a wyposa偶ona dodatkowo w wy艣cigow膮 elektronik臋 jak np. M GPS laptrigger i pakiet dodatk贸w, kt贸re jeszcze bardziej podkre艣laj膮 wycyznowy charakter motocykla. Oczywi艣cie nie by艂oby to pe艂noprawne "M", gdyby BMW nie stworzy艂o dla tej maszyny obszernej listy akcesoryjnych cz臋艣ci M Performance Parts. Wiele z nich umo偶liwia szybki monta偶, co sprawia, 偶e zamiana drogowej maszyny w torow膮 wy艣cig贸wk臋 zajmuje tylko chwil臋.

M贸wi si臋, 偶e nie mo偶na kupi膰 szcz臋艣cia, ale za to mo偶na kupi膰 motocykl, a to przecie偶 to samo. Oficjalna cena tej sportowej pi臋kno艣ci to jedyne 149,001 z艂. Zastanawia ten jeden grosz po przecinku, kt贸ry, podejrzewam, 偶e zostanie podarowany w艂a艣cicielowi na szcz臋艣cie. Tylko po co komu szcz臋艣cie, je艣li jest szcze艣ciarzem w艂a艣nie nowe BMW M 1000 RR?

I jak tu si臋 nie rozmarzy膰...

Po wi臋cej informacji na temat tego oraz innych modeli motocykli BMW zajrzyjcie na www.bmw-motorrad.pl

Szczeg贸艂y
Cena

149,001 z艂

Dane techniczne

Dane techniczne BMW M 1000 RR
SILNIK
Budowa: ch艂odzony ciecz膮, czterocylindrowy, czterosuwowy, rz臋dowy, rozrz膮d DOHC, wa艂ki rozrz膮du nap臋dzane 艂a艅cuchami, cztery zawory na cylinder, wtrysk paliwa, 艣rednica gardzieli 4 x 48 mm
Elektryka alternator 450 W, akumulator 12 V/5 Ah
Przeniesienie nap臋du: hydraulicznie sterowane, wielotarczowe sprz臋g艂o mokre z antyhoppingiem, skrzynia 6-biegowa, 艂a艅cuch X-ring, prze艂o偶enie wt贸rne 42:15.
艢rednica cylindra x skok t艂oka 80,0 x 49,7 mm
Pojemno艣膰 skokowa 999 cm3
Stopie艅 spr臋偶ania 13,5:1
Moc maks. 212 KM (156,0 kW) przy 14 500 obr/min
Maks. moment obrotowy 113 Nm przy 11 000 obr/min

PODWOZIE
Rama grzbietowa z aluminium,
Zawieszenia: prz贸d 鈥 widelec upside-down, 艣rednica goleni 45 mm, elektrohydrauliczny amortyzator skr臋tu, pe艂na regulacja, ty艂 鈥 dwuramienny wahacz z aluminium, centralny amortyzator z systemem d藕wigni, regulowane napi臋cie wst臋pne spr臋偶yny oraz t艂umienie od- i dobicia.
Hamulce: prz贸d 鈥 dwie tarcze, 艣rednica 320 mm, zaciski 4-t艂oczkowe, ty艂 鈥 jedna tarcza, 艣rednica 220 mm, zacisk 2-t艂oczkowy, kontrola trakcji, ABS na zakr臋ty.
Ko艂a karbonowe M carbon
Rozmiary felg p/t 3,50 x 17 / 6,00 x 17
Rozmiary opon p/t 120/70 ZR 17 / 200/55 ZR 17
WYMIARY I MASY
Rozstaw osi 1457 mm
D艂ugo艣膰/Wysoko艣膰/Szeroko艣膰 2073/b.d./848 mm
K膮t g艂贸wki ramy 66,4掳
Wyprzedzenie 99,8 mm
Skoki zawiesze艅 p/t 120/118 mm
Wysoko艣膰 siedziska 832 mm
Masa gotowy do jazdy 192 kg
Pojemno艣膰 zbiornika paliwa 16,6 l

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%

Podziel si臋 opini膮

lub