
- Popularny „miejski Adventure” – NC750X – zdobywa nagrodę Red Dot za design
- To szósty rok z rzędu, w którym jednoślad Hondy otrzymał nagrodę Red Dot
- EM1 e: zdobywa nagrodę iF po wygranej w Red Dot w 2024 r.
Honda z przyjemnością ogłasza, że jej dwa jednoślady – elektryczny skuter EM1 e i wszechstronny „miejski Adventure” – NC750X, otrzymały prestiżowe nagrody za design.
Skuter EM1 e: zdobywa nagrodę iF po wygranej w konkursie Red Dot Product Design w 2024 r. Opracowany w ramach koncepcji „skutera elektrycznego «w sam raz» dla każdego”, EM1 e: był pierwszym elektrycznym jednośladem Hondy do użytku osobistego, który trafił do sprzedaży w Europie, po premierze w 2023 r. Zasilany jest on wymienną baterią Honda Mobile Power Pack e: i charakteryzuje się prostym, smukłym nadwoziem, dzięki optymalizacji układu kluczowych komponentów. W światłach zastosowano wydajne diody LED, a reflektor otrzymał prostą, płaską powierzchnię, co podkreśliło ultra modernistyczny wygląd EM1 e:.

Honda odniosła sukces w konkursie Red Dot już po raz szósty z rzędu, dzięki modelowi NC750X, który został laureatem nagrody Honda Red Dot Product Design w ślad za poprzednimi zwycięzcami: CBR1000RR-R Fireblade SP (2020), Forza 750 (2021), ADV350 i NT1100 (2022), CB750 Hornet i XL750 Transalp (2023) oraz EM1 e: (2024).

Od czasu wprowadzenia na rynek w 2012 r., NC750X zyskał reputację najlepszego motocykla w zakresie wszechstronności, dzięki wyprostowanej pozycji kierowcy, łatwemu manewrowaniu, niskiemu zużyciu paliwa, wyjątkowemu schowkowi wewnętrznemu i połączeniu komfortu i wydajności. NC750X w wersji na rok 2025 jest pierwszym motocyklem, w którym zastosowano biopoliwęglanową żywicę DurabioTM w głównej kolorowej części owiewki – w kolorze Earth Khaki.
Zmiany stylistyczne modelu NC750X na rok 2025 zostały przeprowadzone przez zespół z centrum badawczo-rozwojowego Hondy w Rzymie. Lider tego projektu, Valerio Aiello, skomentował je następująco:
Jesteśmy zachwyceni, że otrzymaliśmy nagrodę Red Dot za design dla NC750X. W wersji na rok 2025 skupiliśmy się na tym, by uczynić ten model znacznie wytrzymalszym, czystszym i bardziej dynamicznym, przy zachowaniu jego podstawowej koncepcji. To, co szczególnie podoba mi się w NC750X, to jego natura inspirowana motocyklami kategorii Adventure i Street oraz praktycznością skuterów.
Toshinobu Minami, dyrektor zarządzający i operacyjny centrum projektowego, Honda R&D Co., Ltd. skomentował:
Jesteśmy zaszczyceni, że po raz szósty z rzędu zdobyliśmy nagrodę Red Dot Design Award, a dodatkowo, w tym roku otrzymaliśmy również nagrodę iF Design Award. Wierzymy, że ludzie doceniają pasję Hondy do tworzenia „projektów wzbogacających życie naszych klientów poprzez doświadczenia i produkty będące wynikiem podejścia skoncentrowanego na ich potrzebach”. Honda będzie nadal tworzyć nowe wartości, które zaskakują i inspirują ludzi oraz zapewniać radość z rozwijania ich potencjału życiowego.