125 ccm
Aktualnie czytasz:
Cagiva Mito 125: 170 km/h na seryjnej 125-tce? Oto jeden z najszybszych motocykli 125
Artyku艂:

Motocykle mo偶emy podzieli膰 na takie, kt贸re s膮 艂adne, niezawodne, dynamiczne i takie, kt贸rych nigdy nie zapomnimy. Cagiva Mito 125 bez w膮tpienia zalicza si臋 do tej ostatniej grupy.

Wyobra偶acie sobie 艣wiat, w kt贸rym pojazdy dwusuwowe spe艂niaj膮 restrykcyjne normy Euro 5, a przy tym posiadaj膮 przynajmniej tak膮 moc jak sprz臋ty z lat 90-tych? Jakby艣cie zareagowali na wie艣膰, 偶e Ducati w艂asnie organizuje premier臋 Panigale 125 2T? No dobra, nie musicie m贸wi膰. Wyobra偶amy sobie. Tymczasem zejd藕my na ziemi臋.

Cagiva Mito 125. Nie trzeba nic udawa膰

Cagiva Mito to jeden z najbardziej bezsensownych motocykli jaki istnieje. Rozp臋dza si臋 wed艂ug niekt贸rych do 170 km/h, pali horrendalne ilo艣ci paliwa, z trwa艂o艣ci膮 nie ma zbyt wiele wsp贸lnego (chocia偶 nie do ko艅ca), nie jest komfortowa i nie koniecznie sprawdzi si臋 podczas niedzielnych wycieczek czy wyjazd贸w do sklepu. I co z tego? Nie musi!

Cagiva Mito 125

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Prawdopodobnie wi臋kszo艣膰 fan贸w sportowych 125-tek dzisiaj da艂aby si臋 pokroi膰 za Mito 125 w kolekcjonerskim stanie. Nic dziwnego, ten sprz臋t wygl膮da ol艣niewaj膮co, ale to r贸wnie偶 nie powinno nikogo dziwi膰. W jego projekcie macza艂 palca sam Massimo Tamburini, w艂oski konstruktor, kt贸ry mi臋dzy innymi by艂 odpowiedzialny za powstanie Ducati Passo czy Ducati 916. To musia艂o zako艅czy膰 si臋 sukcesem!聽 Zreszt膮 Mito 125 do z艂udzenia przypomina艂o 916-tke. Dwa w膮skie reflektory, owiewka, kt贸ra eksponowa艂a aluminiow膮 ram臋 dodawa艂y pikanterii. Kolejnym smaczkiem by艂 wysoko poprowadzonych wydech i malowanie - oczywi艣cie to czerwone. Ca艂o艣膰 robi艂a piorunuj膮ce wra偶enie i pewnie nikogo nie zdziwi fakt, 偶e tu偶 po premierze Mito w pokojach nastolatk贸w znika艂y postery z Pamel膮 Anderson czy Sharon Stone, a ich miejsce zast臋powa艂y wyci臋te z gazety plakaty z w艂osk膮 125-k膮.

Co dalej z mark膮 Cagiva?

MITOlogiczna skrzynia bieg贸w

Cagiva Mito zadebiutowa艂a w roku 1990 i zast膮pi艂a Cagiv臋 Frecci臋, kt贸ra pozostawa艂 w produkcji od roku 1987. W ramie tego motocykla znalaz艂 si臋 jednocylindrowy silnik dwusuwowy o pojemno艣ci 125 cm3 i mocy 34KM. Jednostka osi膮ga艂a moc maksymaln膮 przy 12 ooo obr./min. Maksymalny moment obrotowy dost臋pny by艂 przy 11 000 obr./min i wynosi艂 23 Nm. Najwi臋ksz膮 niespodziank膮 by艂a jednak skrzynia bieg贸w. Wyst臋powa艂y jej dwa typy: sze艣ciostopniowa (w p贸藕niejszych latach produkcji) oraz... siedmiostopniowa. Wyobra偶acie sobie jazd臋 tym motocyklem?

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Aprilia RS 125. Najszybsza 125-tka na rynku?

Niestety wszystko co dobre kiedy艣 si臋 ko艅czy i wreszcie ekologia wzi臋艂a g贸r臋 nad u艂a艅sk膮 fantazj膮. Pierwsze modernizacj臋 silnika wykonano ju偶 w roku 1993, zwi臋kszaj膮c stopie艅 spr臋偶ania oraz wyposa偶aj膮c uk艂ad wydechowy w katalizator. Jednak偶e najstraszniejsza zmiana przysz艂a w roku 1999 - moc maksymaln膮 ograniczono do 15 KM. Z kolei w roku 2001 uci臋to jej najbardziej charakterystyczny element, a wi臋c si贸dmy bieg. Kolejne zmiany dotyczy艂y szkodliwo艣ci emisji spalin - szkoda o tym pisa膰, bo mo偶na dosta膰 depresji.Cagiva Mito 125

Warto jednak wspomnie膰 o wytrzyma艂o艣ci silnika, bo na ten temat kr膮偶膮 r贸偶ne legendy. 艢liniki dwusuwowe wymagaj膮 zdecydowanie wi臋kszej atencji ni偶 silniki 4T, ale bior膮c pod uwag臋 moc maksymaln膮 silnik贸w 2T jeste艣my w tanie wybaczy膰 im wi臋cej. Czy rzeczywi艣cie w Mito jest co wybacza膰? T艂ok nale偶a艂o wymienia膰 co 20 tysi臋cy kilometr贸w - szczeg贸lnie przy ostrej i dynamicznej je藕dzie. W rzeczywisto艣ci w sieci mo偶emy spotka膰 informacje o remontach silnika co 40 tysi臋cy kilometr贸w. Co stawia wytrzyma艂o艣膰 jednostki w bardzo korzystnym 艣wietle. Mo偶na oczywi艣cie narzeka膰 na wysokie spalania, ale to motocykl sportowy, o ogromnej jak na swoj膮 pojemno艣膰 mocy, wi臋c z tym nale偶y si臋 liczy膰.

TOP 10 U呕YWANYCH, SPORTOWYCH 125-EK. RANKING MOTOCYKLI 125

Na pochwa艂臋 zas艂uguje zawieszenie, kt贸re wykona艂o Marzocchi Jest sztywne i precyzyjne - pozwala na naprawd臋 wiele, r贸wnie偶 na torze.聽Kolejnym udany podzespo艂em jest uk艂ad hamulcowy. Pot臋偶na tarcza o rozmiarze 320 mm potrafi zatrzyma膰 sprz臋t niemal w miejscu. Dodatkowo w osi tylnej r贸wnie偶 znajdziemy uk艂ad tarczowy z zaciskiem mocowanym do tylnego wahacza.

Trzeba pami臋ta膰, 偶e Cagiva Mito nie jest motocyklem sportowym, kt贸ry dzi臋ki swojej uniwersalno艣ci b臋dzie 艣wietnym kompanem codziennych tu艂aczek. To sportowiec z krwi i ko艣ci. Bezkompromisowy bolid klasy lekkiej. Je艣li zatem nie planujesz torowych zabaw, to mo偶esz si臋 rozczarowa膰 ergonomi膮 czy brakiem komfortu jazdy. Z drugiej strony je艣li w艂a艣nie szukasz oldschoolowego sporta, to ten sprz臋t mo偶e by膰 jednym z najciekawszych wybor贸w na rynku pojazd贸w sportowych klasy 125.

Jaka jest Twoja reakcja?
73%
27%
0%