Aktualnie czytasz:
Suzuki VX800. Motocykl w stylu pomieszanie z poplątaniem
0

Choć w kategorii konstruowania golasów z silnikiem widlastym niekwestionowanym liderem była marka Buell, to Suzuki też ma się czym pochwalić. Poznajcie Suzuki VX 800.

Zupełnie tak jak w przypadku motocykli Buell, Suzuki VX 800 nie jest sprzętem dla każdego. To bardzo wymagający pod kątem serwisu jak i prowadzenia motocykl, który niestety posiada sporo wad konstrukcyjnych (o nich za chwilę).

VX800 zadebiutował w roku 1990 i produkowany był do roku 1997. Projekt motocykla powstał USA (Suzuki's Design Studio w miejscowości Brea) już w roku 1986. W ramie motocykla znalazł się silnik widlasty znany z Intrudera 700. Oczywiście jego pojemność zwiększono i zmieniono charakter - od teraz miał przecież napędzać naked bike'a!

 
Dwucylindrowa jednostka widlasta o kącie rozwarcia 45 stopni wyposażona była w cztery zawory na cylinder i rozwijała moc na poziomie 61 KM przy 6800 obr./min. Spory moment obrotowy (73 Nm przy 5400 obr./min.) zapewniał moc już od najniższych obrotów, chociaż cały jednoślad nie należał do najlżejszych - ważył 238 kg! Prędkość maksymalna? 184 km/h. To wystarczało, jednak chociaż patrząc na klasę pojemnościową nie było to bardzo dużo. Suzuki VX 800 od 0-100 km/h przyspieszał w 5,3 sekundy i spalał około 5/6 litrów paliwa na 100 km.
 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

Poprzez dodanie chopperowego silnika do golasa Suzuki stworzyło motocykl, który najlepiej się czuł w turystyce. Brzmi to dziwne, ale tak w rzeczy samej było. VX szybko stał się rozwiązaniem dla motocyklistów, uwielbiający chopperowy charakter silnika, ale nie za bardzo lubiących oklepany i nieco monumentalny styl tego typu motocykli. VX 800 wpisywał się w ten kanon doskonale.

Suzuki VX 800. Nosiciel wad

Niestety, Inżynierowie Suzuki stworzyli sprzęt, który szybko stał się utrapieniem mechaników. Największym problemem (zupełnie tak jak w przypadku małych Intruderów) stał się system sterowania linkami przepustnicy, a dokładnie synchronizacja tego elementu. Poprawne zsynchronizowanie tego układu wymaga od mechanika ogromnej cierpliwości i dokładności godnej najlepszego chirurga. Same gaźniki również nie były przykładem trwałości: bardzo często zdarzały się problemy z pływakami, dyszami, przepustnicami itd. Najmniejszy problem związany z układem gaźnikowym skutkuje problemami z wkręcaniem się na obroty i groźnym prychaniem. Co ciekawe, poruszanie się ze źle ustawionymi gaźnikami może doprowadzić nawet do urwania korbowodu - do tragedii może dojść podczas dynamicznej jazdy.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Suzuki VX 800

Chimeryczny jest również układ zawieszenia osi tylnej. Praktycznie każdy model wymaga lub wymagał wymiany amortyzatora lub jego solidnej naprawy. Kolejnym problemem jest odporność na warunki atmosferyczne. Wydechy, rama oraz zbiornik paliwa zaskakująco szybko zaznajamiają się z rdzą, dlatego utrzymanie Suzuki VX800 w ładnym stanie wymaga naprawdę sporo atencji i uwagi.

Oczywiście nie możemy uogólniać, ponieważ wszystko zależy od stanu konkretnego modelu. Oczywiście zdarzają się modele zadbane i poprawnie serwisowane. W takich przypadkach właściciel nie powinien mieć żadnych powodów do zmartwień, jednak w tym przypadku kluczowy jest odpowiedni serwis.

 

 

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
100%
0%