Aktualnie czytasz:
Suzuki RM 250. Potw贸r klasy lekkiej
0

W艣ciek艂e, dwusuwowe 250-tki kr贸lowa艂y na prze艂omie lat 90-tych/2000. By艂y lekkie, niezwykle mocne, a w r臋kach amatora wr臋cz niebezpieczne. Dzisiaj wspominamy Suzuki RM 250.

Historia modelu RM 250 rozpocz臋艂a si臋 w roku 1975 i trwa艂a z wieloma modernizacjami do roku 2008. Od samego pocz膮tku dwusuwowe 膰wiartki by艂y bardzo popularne w 艣wiecie offroadowego motorsportu. Prawdziwy rozkwit tej pojemno艣ci przynios艂y jednak lata dziewi臋膰dziesi膮te. Wtedy terenowe dwusuwy osi膮gn臋艂y prawdziwie diabeln膮 moc, ale przy okazji hamowa艂y i zawieszenie zaczyna艂o nad膮偶a膰 za obrotami k贸艂. W latach 90 wprowadzono r贸wnie偶 nowe aluminiowe ramy, kt贸re by艂y sztywniejsze i zdecydowanie l偶ejsze. G艂贸wnymi rywalami Suzuki RM 250 by艂a Honda CR 250,聽Yamaha Yz 250, czy kawasaki 250 Kx. Je艣li my艣licie, 偶e dwusuwowa 膰wiartka to szczytowy poziom absurdu, to przypominamy, 偶e聽w pierwszej po艂owie lat 80-tych zacz臋艂y powstawa膰 terenowe potwory wyposa偶one w dwusuwowy silnik o pojemno艣ci 500 ccm - tutaj wszelkie granice zdrowego rozs膮dku zosta艂y przekroczone.

Suzuki RM 250. Dla kogo jest ten sprz臋t?

RM 250 wyposa偶one by艂o w jednocylindrowy, dwusuwowy silnik ch艂odzony ciecz膮 o pojemno艣ci 250 ccm. Jednostka generowa艂a moc na poziomie 55 KM (+/-) (Dane dla modelu 2007). Ca艂o艣膰 sprz臋偶ona by艂a z pi臋ciostopniow膮 skrzyni膮 bieg贸w, a jej masa wynosi艂a zaledwie 96 kg. Je艣li do艂o偶ymy do tego kr贸tkie biegi, to otrzymujemy wz贸r na stworzenie motocykla, kt贸ry sia艂 ogie艅 i zniszczenie wsz臋dzie tam, gdzie si臋 pojawia艂. Oczywi艣cie, w tym przypadku nie ma mowy o turystycznej je藕dzie enduro, a o porz膮dnym w艣ciekaniu si臋 w motocrossowym stylu. Oczywi艣cie, dwusuwowe 膰wiartki przez wielu je藕d藕c贸w by艂y wykorzystywane w wyjazdach rekreacyjnych, ale ka偶dy kto mia艂 okazj臋 zmierzy膰 si臋 z w艣ciek艂膮 250-tk膮, wie 偶e istniej膮 motocykle, kt贸re zdecydowanie sprawdz膮 si臋 lepiej podczas niedzielnych wycieczek z kumplami.

Suzuki RM 250

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Motocykl oddawa艂 moc w totalnie聽zwariowany spos贸b i w r臋kach amatora m贸g艂 by膰 po prostu niebezpieczny. Dzia艂o si臋 tak za spraw膮 bardzo charakterystycznego dla silnik贸w 2t rejestru obrot贸w, w kt贸rych silnik pobiera艂 mieszank臋 z kolektora wydechowego. Kierowca odczuwa艂 do艂adowanie por贸wnywane do przyrostu mocy silnik贸w "uturbionych". Oczywi艣cie w nowoczesnych jednostkach charakter motocykle maj膮 podobny, natomiast in偶ynierom uda艂o si臋 z艂agodzi膰 nag艂y przyrost mocy, poprzez wzmocnienie do艂u oraz wyg艂adzenie przyrostu w 艣rednim zakresie obrotowym, dzi臋ki temu przyspieszanie jest zwyczajnie bezpieczniejsze i bardziej komfortowe.

Suzuki RM 250. Dobra inwestycja?

Pod siedzeniem RM 250, mogli艣my znale藕膰 8-litrowy zbiornik paliwa, kt贸ry w zasadzie swoj膮 pojemno艣ci膮 nie odbiega艂 od zbiornik贸w konkurencji. U偶ytkownicy terenowego Suzuki, narzekali na ogromny apetyt silnika na paliwo, ograniczaj膮c tym samym jego mo偶liwo艣ci pokonywania wi臋kszych dystans贸w, co po raz kolejny sk艂ania nas raczej do postrzegania tego modelu jako sprz臋tu typowo torowego. Musimy pami臋ta膰, 偶e do zbiornika musieli艣my la膰 benzyn臋 zmieszan膮 z olejem dla zapewnienia odpowiedniego smarowania element贸w silnika. To pot臋gowa艂o koszty zwi膮zane z wysokim spaleniem. Sporo kosztowa艂o r贸wnie偶 utrzymanie tego motocykla w stanie gotowym do jazdy. Cz臋ste wymiany t艂ok贸w oraz korbowod贸w szarpa艂y po kieszeni, chocia偶 gdyby艣my je odnie艣li do nowoczesnych motocykli wyczynowych, to wcale nie by艂o tak 藕le.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Powoli do偶ywamy czas贸w, w kt贸rych 艂adnie zachowana terenowa 膰wiartka w dwusuwie staje si臋 rarytasem i motocyklem godnym uwagi. Niestety wiele tych sprz臋t贸w zosta艂o zam臋czonych, dlatego je艣li zastanawiasz si臋 nad zakupem RM 250, to warto pomy艣le膰 o tym jako o inwestycji na przysz艂o艣膰. By膰 mo偶e ceny tych modelu ju偶 nied艂ugo poszybuj膮 w g贸r臋?

>>Suzuki RM-Z 250. Zdj臋cia, opis, dane techniczne<<<

[Trending]

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
100%