Aktualnie czytasz:
Honda CB 1000R. Stonowany naked o atomowym uderzeniu!
2

Motocykle pokroju Hondy CB 1000R,聽mog膮 by膰 traktowane jako swoisty przerost formy nad tre艣ci膮. Tak du偶a moc w golasie wydaje si臋 zb臋dna, ale na szcz臋艣cie tylko na papierze. Na drodze jest zupe艂nie inaczej.

Japo艅ski producent聽w sezonie 2008 zaproponowa艂 swoim klientom motocykl, kt贸ry niejako zrywa艂 z niezbyt wybuja艂膮 stylistyk膮 naked bike'贸w tamtych lat. Honda CB 1000R otrzyma艂a bardzo drapie偶n膮 stylistyk臋, kt贸ra ju偶 na pierwszy rzut oka nawi膮zywa艂a do kultowych streetfighter贸w. W ramie wyl膮dowa艂 czterocylindrowy silnik, ch艂odzony ciecz膮, kt贸ry generowa艂 moc 125 KM przy 10 000 obr./min i moment obrotowy w wysoko艣ci 100 Nm - osi膮ga艂 go o dwa tysi膮ce obrot贸w ni偶ej ni偶 moc maksymaln膮.聽Naga lokomotywa startowa艂a z energi膮 turbodo艂adowanego my艣liwca, a od osi膮gania maksymalnych pr臋dko艣ci powstrzymywa艂a nas tylko ch臋膰 prze偶ycia i brak owiewki.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Honda CB 1000R. Sportowe korzenie

Wed艂ug danych katalogowych CB 1000R z roku 2008 rozp臋dza艂a si臋 "zaledwie" do 243 km/h, w rzeczywisto艣ci by艂a to warto艣膰 rz臋du oko艂o 225 km/h. Jednak偶e w zupe艂no艣ci wystarcza艂o - brak owiewki robi艂 swoje. Zreszt膮 musimy pami臋ta膰, 偶e litrowa cebula po prostu nie by艂a motocyklem sportowym, a krzywa przyrostu mocy mia艂a sprzyja膰 kierowcom wykorzystuj膮cym ten sprz臋t w mie艣cie. Z drugiej strony karygodnym by艂oby zapomnie膰 o fakcie, 偶e rozmiary cylindr贸w oraz t艂ok贸w by艂y takie same jak w sportowym Firebladzie. Jednostki r贸偶ni艂y si臋 g艂owicami, ale to ju偶 chyba nikogo nie dziwi.

>>>Yamaha FZS 1000 Facer, czy mo偶e konkurowa膰 z Hond膮 CB 1000R?<<<

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Finalnie Japo艅czycy skonstruowali silnik o sporym zapasie momentu obrotowego i fajnej charakterystyce.Je艣li zdarzy Ci si臋, 偶e z roztargnienia nie zredukujesz odpowiednio biegu, to spokojnie! Honda bez wi臋kszych szarpni臋膰 i problem贸w zacznie przyspiesza膰 i po prostu pojedziesz dalej.
Kolejnym uk艂onem w stron臋 "normalnej" jazdy jest zintegrowany system ABS - a to wszystko w motocyklu sprzed 12 lat! Uk艂ad hamulcowy zas艂uguje na najlepsz膮 cenzurk臋, zar贸wno pod k膮tem si艂y hamowania jak i samej dozowalno艣ci.

Honda CB 1000 R

W latach 艣wietno艣ci modelu, u偶ytkownicy narzekali na wy艣wietlacz, ten co prawda pi臋knie wygl膮da艂 (wr臋cz nieco futurystycznie), ale by艂 niezbyt czytelny - szczeg贸lnie w ostrym s艂o艅cu. Poza tym cz臋艣膰 motocyklist贸w zwraca艂a uwag臋 na s艂ab膮 ochron臋 plec贸w przed wod膮 chlapi膮c膮 spod ko艂a w trakcie jazdy w deszczu. Kolejna sprawa, to miejsce dla pasa偶era - nie jest go zbyt du偶o, ale ci臋偶ko postrzega膰 to jako wad臋, tego typu sprz臋ty raczej oferuj膮 tylne siedzenie do kr贸tkich przeja偶d偶ek, ani偶eli do d艂ugich wypraw. Cz臋sto poruszanymi zagadnieniami na forach internetowych s膮 problemy z czujnikiem po艂o偶enia wa艂u oraz uszkodzeniami rozrusznika. Na szcz臋艣cie nie s膮 to bardzo skomplikowane naprawy.

Honda Cb 1000R. A ile to pali?

Jak przysta艂o na litrowy silnik o do艣膰 drapie偶nej charakterystyce pracy litrowy naked potrafi swoje spali膰. Przy szybkiej autostradowej je藕dzie mo偶emy osi膮gn膮膰 spalanie rz臋du nawet 10 litr贸w. Standardowo w trasie (przy pr臋dko艣ciach 130-150), sprz臋t mo偶e zadowoli膰 si臋 wynikiem oko艂o 7 litr贸w. W kolei przy odrobinie ch臋ci zejdziemy do 6 l/100 km.

 

Honda CB 1000R

Chocia偶聽CB 1000R stylistycznie zrobi艂a spor膮 furor臋 w motocyklowym 艣wiatku, to wiele os贸b zarzuca jej, 偶e szybko si臋 opatrzy艂a. Po dziesi臋ciu latach, producent powr贸ci艂 do klasycznego wzornictwa (w zgodzie z duchem Heritage) i zaproponowa艂 艣wiatu nagiego litra w ca艂kowicie nowej szacie, ale klasycznym wzornictwie. Nie wiem jak Wam, ale nam si臋 bardzo podoba!

>>>Honda CB1000R Neo Sports Caf茅 - dane techniczne<<<

[Trending]

Jaka jest Twoja reakcja?
71%
0%
29%
  • ZZR1400
    21 kwietnia 2020 at 08:22

    CB1000R by艂a fajnym streetfighterem na miar臋 konkurencji czyli MV, Kawasaki i Suzuki (mia艂a mniej mocy, ale i tak by艂o dobrze), stylistyka te偶 by艂a na miar臋 czas贸w a nawet ponadczasowa i pi臋kna, gdyby to mia艂o chocia偶 150kM by艂by genialny i idelany motocykl. Natomiast obecna Honda CB1000R Neo Sports Caf茅 to straszny pokrak, mocno odstaj膮cy od konkurencji, tak pod wzgl臋dem osi膮g贸w, prowadzenia jak i elektroniki. Nie do艣膰 偶e brzydkie to jeszcze sporo gorsze od konkurencji.
    Mam nadziej臋 ze honda wr贸ci do startej wizji CB1000R i zrobi motocykl na miar臋 MV czy Kawasaki-drapie偶ny stylistycznie i z co najmniej 180 kM mocy.

  • Krzysztof
    12 czerwca 2020 at 23:37

    Mi akurat obecny model przypad艂 do gustu. Jest jednym z 艂adniejszych klasycznych naked贸w na rynku. To oczywi艣cie moja subiektywna opinia. Na zdj臋ciach 艂adniej wygl膮da tylko BMW R nine T, ale na 偶ywo szeroki bokser odejmuje mu uroku. Ducati Monster wygl膮da te偶 genialnie ale m贸j wyb贸r pad艂 na CB 1000 R Plus i nie 偶a艂uje. Motocykl 艂atwo si臋 prowadzi i jest bardzo przyjazny. Je艣li chcesz czu膰 moc po prostu kr臋cisz go. Brzmi wtedy bajecznie, nie jako艣 strasznie dziko ale mi艂o. Na rynku s膮 ostrzejsze nakedy BMW czy KTM ale mi akurat nie potrzeba 艣ciga膰 si臋 o dziesi膮t膮 cz臋艣膰 sekundy. Motocykl ma wbudowany quickshifetr kt贸ry pot臋guje wra偶enia i sprawia 偶e mo偶na zmienia膰 biegi na wy偶sze na pe艂nym gazie bez odpuszczania manetki. W d贸艂 dzia艂a tez spoko. Jakie艣 4 sekundy do 140 km/h , poni偶ej 10 sekund do 200 km/h. Komu potrzeba wi臋cej. Dla mnie motocykl bajka. Jazda z pr臋dko艣ciami 120 – 150 km/h jest przyjemna. powy偶ej ju偶 wieje jak cholera. Jad膮c 200 km/h musisz le偶e膰 na baku. Motocykl ma dwa oblicza. Do 8 ty艣 obrot贸w jest mocarny ale w pe艂ni przewidywalny. Powy偶ej 8 ty艣 do oko艂o 11-12 ty艣 to petarda. Strach wtedy trzyma膰 manetk臋 odkr臋con膮. Zaznaczam, 偶e u偶ywam trybu standard, na sporcie jeszcze nie 艣migam. Reasumuj膮c – dla mnie to 艣wietny powr贸t do korzeni, motocykl wygl膮da klasycznie, a ma wszystko co trzeba i jak napisa艂em na pocz膮tku prowadzi si臋 genialnie. Spalanie 艣rednie to 7 litr贸w. Moz臋 ciut wi臋cej ale wol臋 poszale膰 ni偶 je藕dzi膰 grzecznie. Zreszt膮 nie da si臋 nim jecha膰 grzecznie. Strasznie prowokuje i to mnie w nim najbardziej kr臋ci. To m贸j 4 motocykl w gara偶u i gdy zobaczy艂 go m贸j syn stwierdzi艂 „艂adny ale za bardzo cichy” – dla mnie to akurat zaleta. Mam 45 lat, no ale m艂odzi postrzegaj膮 to inaczej. Polecam inteligentnym i rozs膮dnym.