Aktualnie czytasz:
Suzuki M 1800 R Intruder. Mr贸wkojad niepospolity
0

Chocia偶 marka Suzuki na pierwszy rzut oka nie wyr贸偶nia si臋 szczeg贸lnie na tle konkurencji, to musimy pami臋ta膰, 偶e to w艂a艣nie w Hamamatsu powsta艂y motocykle takie jak: Suzuki Bandit 1200, Suzuki Hayabusa, GSX 1400, czy w艂a艣nie Suzuki M 1800 R Intruder. Z takim towarzystwem w katalogu ci臋偶ko o nud臋!

Na pierwszy rzut oka Suzuki M1800 R Intruder mo偶e wydawa膰 si臋 motocyklem pozbawionym wi臋kszego sensu. Ogromny silnik, jeszcze wi臋ksza masa i potworne spalanie. Gdzie tu rozs膮dek? Gdzie logika? Logika i rozs膮dek nie musz膮 i艣膰 w parze z motocyklami je艣li te zwyczajnie chwytaj膮 za serce. Dok艂adnie tak jest w聽przypadku ogromnego power cruisera Suzuki.

Wy艣cig zbroje艅

Co prawda historia klasy nie by艂a us艂ana r贸偶ami i w du偶ym uproszczeniu rozpocz臋艂a si臋 w roku 2001: to wtedy Harley-Davidson zaprezentowa艂 model V-Rod. Ogromny silnik ch艂odzony ciecz膮, zaprojektowany w kooperacji z Porsche mia艂 da膰 oddech firmie i spowodowa膰, 偶e w ramiona marki wpadn膮 nowi klienci. Skutek by艂 jednak odwrotny, zatwardziali fani marki bojkotowali istnienie modelu i V-Rod niestety nigdy nie zrobi艂 wi臋kszej kariery. Amerykanie przetarli jednak szlak dla producent贸w, kt贸rzy do tej pory nie byli uto偶samiani z klasycznymi jednostkami widlastymi i mogli sobie pozwoli膰 na wi臋cej. Wkr贸tce rynek motocyklowy sta艂 si臋 polem bitwy, w kt贸rym s艂owo "naj" wyst臋powa艂o聽bardzo cz臋sto. Japo艅scy producenci prezentowali ekscentryczne pojazdy, kt贸re swoim momentem obrotowym mia艂y zmienia膰 kierunek obrot贸w ziemi. Na tej fali powsta艂 mi臋dzy innymi Suzuki M 1800 R Intruder.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Power cruiser Suzuki, 艣wiat艂o dzienne ujrza艂 w roku 2006 i zrobi艂 olbrzymie wra偶enie nie tylko na fanach marki.聽W ramie wyl膮dowa艂 czterosuwowy silnik widlasty o k膮cie rozwarcia 54 stopni, a sama jednostka generowa艂a 123 KM. Co prawda nie by艂 to najmocniejszy聽motocykl na rynku - pod tym k膮tem numerem jeden by艂 Triumph Rocket II, ale 160 Nm "Intruz" osi膮ga艂 przy 3 tysi膮cach obrot贸w - te liczby nawet dzisiaj robi膮 du偶e wra偶enie. Moc silnika pozwala艂a na rozp臋dzenie tego potwora do 215 km/h i utrzymaniu spalania na poziomie 7 litr贸w przy oszcz臋dnej je藕dzie (dane katalogowe). W rzeczywisto艣ci sprz臋t ten potrafi艂 spali膰 nieco wi臋cej, ale to chyba nikogo nie dziwi.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

>>>Ma艂y Intruder, dowiedz si臋 wi臋cej!<<<

Intruder za spraw膮 swojego wygl膮du oraz rozmiar贸w szybko zyska艂 ksywk臋 "Mr贸wkojad". Motocykl by艂 niezwykle d艂ugi (2,5 metra d艂ugo艣ci) oraz ci臋偶ki (315 kilogram贸w w stanie suchym). To powodowa艂o, 偶e prowadzenie wymaga艂o od kierowcy sporej krzepy i konkretnego do艣wiadczenia. Co ciekawe ogromny zapas momentu obrotowego by艂 skutecznie t艂umiony przez elektroniczny kaganiec i pe艂n膮 moc膮 silnika "Intruz" dysponowa艂 dopiero od czwartego prze艂o偶enia. Czy zatem kierowcy powinni mie膰 powody do narzekania? Raczej nie, bior膮c pod uwag臋, 偶e bardzo szeroka tylna opona (240 mm) przy ruszaniu bardzo lubi艂a przyozdabia膰 asfalt czarn膮 krech膮.

Suzuki M1800 R Intruder. Troch臋 wad posiada艂...

Za wyhamowanie tego potwora odpowiada艂 uk艂ad hamulcowy przeszczepiony z modelu GSX-R 1000 - trzeba przyzna膰, 偶e mia艂 co robi膰 - zatrzymanie tego kloca wymaga艂o sporej wydajno艣ci. W osi przedniej聽mogli艣my znale藕膰 zawieszenie z odwr贸conym widelcem. Pozycja za kierownic膮 nie nale偶y do najwygodniejszych i o tym musimy pami臋ta膰.

Suzuki M1800 R Intruder to motocykl "jaki艣". Nigdy nie b臋dzie uniwersalnym "wozid艂em", ale raczej sprz臋tem dla os贸b kt贸re poszukuj膮 w motocyklach "tego czego艣". Power cruiser Suzuki przegra艂 walk臋 z coraz bardziej restrykcyjnymi normami emisji spalin. Co ciekawe przez wszystkie lata produkowany by艂 praktycznie bez zmian. Lecz nie znaczy to, 偶e Intruz nie mia艂 wad. Najwi臋ksz膮 bol膮czk膮 tego modelu by艂y problemy ze sprz臋g艂em, kt贸re usuni臋to (cz臋艣ciowo) w roku 2009. Poza tym do wad nale偶y wysokie spalanie, kr贸tkie interwa艂y serwisowe oraz problemy z ko艂em z臋batym drugiego biegu. To wszystko powodowa艂o, 偶e Intruder nie przez wszystkich by艂 lubiany. Z drugiej strony "Mr贸wkojada" mo偶na pokocha膰, a wtedy te wady s膮 ca艂kowicie nieistotne.

Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%