Nowe BMW R 1250 GS 2019. Więcej mocy, bogatsze wyposażenie

BMW właśnie potwierdziło fakt, że w przyszłym roku w ofercie pojawi się nowy model BMW R 1250 GS. GS 2019 będzie mocniejszy, bogaciej wyposażony w standardzie i dostępny w kilku wersjach.

Zmienne fazy rozrządu lub technologia ShiftCam, jak nazywa ją BMW, to klucz do zmian w modelu. Zresztą, większość nowości dotyczy właśnie jednostki napędowej. Więcej i mocniej to klucz do nowej jednostki napędowej. Jej pojemność wzrosła do 1254 ccm, a dzięki zastosowaniu systemu zmiennych faz rozrządu moc do 134 KM, a moment obrotowy do ponad 140 Nm. Jak wspomniałem wyżej, technologia nazywa się ShiftCam i można zobaczyć jak działa tutaj:

R 1250 GS 2019 różni się delikatnie wizualnie do poprzednika, otrzymał także nowe malowania i nowe pakiety wyposażeniowe. Najciekawszą wydaje się być wersja HP w offroadowym sznycie.

W standardzie we wszystkich modelach R 1250 GS znajdziemy dwa tryby jazdy (Riding Modes), ABS pozwalający na hamowanie w zakrętach (ABS Pro), pół-aktywne, elektronicznie sterowane zawieszenie (Dynamic ESA), LED-owe oświetlenie, oczywiście kontrolę trakcji (ASC) i wiele innych. Warto dodać, że standardem będzie także 6,5-calowy wyświetlacz TFT pozwalający na sparowanie z telefonem (muzyka, nawigacja, odbieranie wiadomości).  

Dynamic Brake Control czyli system zapobiegający niecelowemu otwieraniu przepustnicy podczas hamowania będzie opcją. Tak samo jak quickshifter (Shift Assist Pro) i dodatkowe tryby pracy (Riding Modes Pro).

Nowe BMW R 1250 GS dostępne będzie na początku przyszłego roku. 

[trending]

 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

2 opinii

  1. Wszystkie systemy prócz Dynamic Brake Control czyli niemożliwości dodania gazu przy hamowaniu są dostępne w aktualnym modelu, jako opcja.. Od roku modelowego 2018 również ESA nowej generacji z automatyką regulacji wysokości.
    Szkoda, że przednie hamulce to już nie Brembo. Pewno 5kg więcej podczas jazdy nie będzie odczuwalne, w terenie to już spora nadwaga.
    Silnik ze względu na nowy rozrząd jest jeszcze szerszy.
    Wygląd jak zawsze super.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button