Aktualnie czytasz:
Kawasaki Z900RS 2018: jednak jest moc! Nowy retro-motocykl w ofercie [WIDEO]
1

Odkładam podśmiechiwanie się z retro-motocykli. A wszystko przez nowe Kawasaki Z900RS 2018, które wygląda rewelacyjnie. Jeśli będzie jeździć tak dobrze jak bazowy Z900 to zapowiada się hit! Dziś Kawasaki oficjalnie zaprezentowało nowy model. 

Tak jak przewidywaliśmy, Kawasaki dziś, podczas targów Tokyo Motor Show, zaprezentowało nowy model Z900RS. RS na moje oko zapowiada całą rodzinę motocykli stylizowanych na klasyczne. Spokojnie można myśleć o RS jak o rodzinie XSR w Yamasze. Ale wracając do tematu…

Z900RS oparty jest technologicznie na bardzo udanym modelu Z900, którego premiera miała miejsce jesienią zeszłego roku. To ta sama, czterocylindrowa rzędówka chłodzona cieczą. Możemy śmiało oczekiwać przyzwoitych osiągów z 123-konnego silnika. Z wstępnych informacji wynika, że jednostka została zestrojona w kierunku poprawionej elastyczności.

Co jednak najciekawsze, RS jest bogaciej wyposażony niż współcześnie wyglądający Z900. RS otrzymał kontrolę trakcji (której nie ma w Z900), radialnie mocowane zaciski hamulcowe z przodu i w pełni LED-owe oświetlenie. Między dwoma klasycznie wyglądającymi zegarami znalazł się wyświetlacz LCD. A na nim pojawiają się informacje dot. aktualnie zapiętego biegu, zasięgu, średniego i aktualnego spalania czy ekonomizer. Nieźle, jak na motocykl odnoszący się do lat ’70.

Bogaty zestaw przyrządów w retro-motocyklu? Tak!

Kontrola trakcji posiada dwa tryby: jeden nastawiony na bezpieczeństwo, drugi na zabawę (który pozwala np. na jazdę na gumie). Będzie można ją także wyłączyć.

Nowoczesna interpretacja klasyki. To mi się podoba.

Płynnie przechodzimy teraz do wyglądu, który… urywa głowę! Naprawdę, jako sceptyk (żeby nie powiedzieć hejter) retro-mody, jest miło zaskoczony. Widać, że Kawasaki włożyło sporo pracy w RS-a. Co jednak dla mnie najważniejsze: nie jest to motocykl, do którego dolepiono retrogadżety. Nie jest to motocykl także udający klasyka (pseudo-gaźniki, tfu!). To raczej współczesna interpretacja pewnej epoki.

Dzięki temu można było śmiało skorzystać właśnie z LED-owego oświetlenia czy bogatych instrumentów. Można było śmiało pozostawić 17-calowe koła ze współczesnym ogumieniem. A mimo to, Z900RS wygląda bardziej klasycznie i naturalnie niż wielu konkurentów. Kawasaki zarzeka się, że zmieniło budowę ramy tylko po to by zamontować klasyczny zbiornik paliwa. Oczywiście Z900RS jest hołdem dla modelu Z1 sprzed lat.

Brytyjski MCN podpowiada, że RS będzie dostępny w dwóch wersjach. Powyższej oraz cafe racer. Ta druga ma być zaprezentowana w Mediolanie na targach EICMA.

Co myślicie o nowym Z900RS?

Zobacz także:
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
78%
Interesujące
22%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
1 Komentarze