Aktualnie czytasz:
Kawasaki Z900RS 2018: jednak jest moc! Nowy retro-motocykl w ofercie [WIDEO]
6

Odk艂adam pod艣miechiwanie si臋 z retro-motocykli. A wszystko przez nowe Kawasaki Z900RS 2018, kt贸re wygl膮da rewelacyjnie. Je艣li b臋dzie je藕dzi膰 tak dobrze jak bazowy Z900 to zapowiada si臋 hit! Dzi艣 Kawasaki oficjalnie zaprezentowa艂o nowy model.聽

Tak jak przewidywali艣my, Kawasaki dzi艣, podczas targ贸w Tokyo Motor Show, zaprezentowa艂o nowy model Z900RS. RS na moje oko zapowiada ca艂膮 rodzin臋 motocykli stylizowanych na klasyczne. Spokojnie mo偶na my艣le膰 o RS jak o rodzinie XSR w Yamasze. Ale wracaj膮c do tematu...

Z900RS oparty jest technologicznie na bardzo udanym modelu Z900, kt贸rego premiera mia艂a miejsce jesieni膮 zesz艂ego roku. To ta sama, czterocylindrowa rz臋d贸wka ch艂odzona ciecz膮. Mo偶emy 艣mia艂o oczekiwa膰 przyzwoitych osi膮g贸w z 123-konnego silnika. Z wst臋pnych informacji wynika, 偶e jednostka zosta艂a zestrojona w kierunku poprawionej elastyczno艣ci.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Co jednak najciekawsze, RS jest bogaciej wyposa偶ony ni偶 wsp贸艂cze艣nie wygl膮daj膮cy Z900. RS otrzyma艂 kontrol臋 trakcji (kt贸rej nie ma w Z900), radialnie mocowane zaciski hamulcowe z przodu i w pe艂ni LED-owe o艣wietlenie. Mi臋dzy dwoma klasycznie wygl膮daj膮cymi zegarami znalaz艂 si臋 wy艣wietlacz LCD. A na nim pojawiaj膮 si臋 informacje dot. aktualnie zapi臋tego biegu, zasi臋gu, 艣redniego i aktualnego spalania czy ekonomizer. Nie藕le, jak na motocykl odnosz膮cy si臋 do lat '70.

Bogaty zestaw przyrz膮d贸w w retro-motocyklu? Tak!

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Kontrola trakcji posiada dwa tryby: jeden nastawiony na bezpiecze艅stwo, drugi na zabaw臋 (kt贸ry pozwala np. na jazd臋 na gumie).聽B臋dzie mo偶na j膮 tak偶e wy艂膮czy膰.

Nowoczesna interpretacja klasyki. To mi si臋 podoba.

P艂ynnie przechodzimy teraz do wygl膮du, kt贸ry... urywa g艂ow臋! Naprawd臋, jako sceptyk (偶eby nie powiedzie膰 hejter) retro-mody, jest mi艂o zaskoczony. Wida膰, 偶e Kawasaki w艂o偶y艂o sporo pracy w RS-a. Co jednak dla mnie najwa偶niejsze: nie jest to motocykl, do kt贸rego dolepiono retrogad偶ety. Nie jest to motocykl tak偶e udaj膮cy klasyka (pseudo-ga藕niki, tfu!). To raczej wsp贸艂czesna interpretacja pewnej epoki.

Dzi臋ki temu mo偶na by艂o 艣mia艂o skorzysta膰 w艂a艣nie z LED-owego o艣wietlenia czy bogatych instrument贸w. Mo偶na by艂o 艣mia艂o pozostawi膰 17-calowe ko艂a ze wsp贸艂czesnym ogumieniem. A mimo to, Z900RS wygl膮da bardziej klasycznie i naturalnie ni偶 wielu konkurent贸w.聽Kawasaki zarzeka si臋, 偶e zmieni艂o budow臋 ramy tylko po to by zamontowa膰 klasyczny zbiornik paliwa. Oczywi艣cie Z900RS jest ho艂dem dla modelu Z1 sprzed lat.

Brytyjski MCN podpowiada, 偶e RS b臋dzie dost臋pny w dw贸ch wersjach. Powy偶szej oraz cafe racer. Ta druga ma by膰 zaprezentowana w Mediolanie na targach EICMA.

Co my艣licie o nowym Z900RS?

Jaka jest Twoja reakcja?
87%
3%
0%
  • MaxStone
    21 lutego 2018 at 22:14

    C贸偶 mog臋 powiedzie膰. Motocykl jaki jest, ka偶dy widzi. I cho膰 od jakiego艣 czasu ogl膮da艂em hond臋 cb1100ex i Triumpha t120 (bo przecie偶 poni偶ej litra nie ma jazdy), to z900rs wyleczy艂 mnie z obu. 艁adniejszy, l偶ejszy, szybszy, bardziej klasyczny (cho膰 ko艂a nie s膮 szprychowe). I w doopie mam to, 偶e lekarz zabroni艂 mi je藕dzi膰 motorem po wypadku. To jest klasyk dla mnie, to jest ta klasyczna bestia, kt贸r膮 chc臋 postawi膰 w salonie na zim臋, aby w gara偶u nie by艂a samotna. I na kt贸rej b臋d臋 je藕dzi艂 tak d艂ugo, a偶 to mnie rozboli mniej szlachetna cz臋艣膰 plec贸w.

  • Asamz1985
    26 lutego 2018 at 18:29

    Jak tylko b臋d臋 mie膰 kase jest m贸j!

  • Piku
    22 marca 2018 at 10:49

    Uwielbiam klasyki ! Aktualnie uje偶d偶am Kaw臋 ZR7 . „Bonia” do tej pory by艂a dla mnie jedyna . Ta KAWA zrobi艂a mi zamieszanie ! Ten kaczy kuperek… Nast臋pca starego poczciwego ZETA( marzy艂o si臋 o takim ) . Fajne po艂膮czenie klasyki i wsp贸艂czesnej techniki .

  • Mariusz
    10 listopada 2018 at 01:32

    W latach 80tych mia艂em Junaka. Ju偶 w tamtych czasach by艂 to klasyk. Mia艂 swoje wady: problemy z elektryk膮, s艂abe hamulce i og贸ln膮 awaryjno艣膰 wymagaj膮c膮 od w艂a艣ciciela ci膮g艂ego majstrowania 偶eby m贸c nacieszy膰 si臋 jazd膮, ka偶dym kilometrem i niepowtarzalnym brzmieniem jednocylindrowej 350tki, ale warto by艂o… kto mia艂 do czynienia, ten wie o czym m贸wi臋. Po latach przerwy zobaczy艂em W800… Skojarzenie by艂o oczywiste, japo艅czycy z Kawasaki zrobili prawdziwego nast臋pc臋 „Samuraja ze Szczecina” (o produktach made in Korea si臋 nie wypowiadam, bo to profanacja moim zdaniem) wi臋c oczywiste dla mnie by艂o, 偶e jest to motocykl zrobiony dla mnie. I teraz mam ten motor i je偶d偶臋 nim po Europie na spontaniczne eskapady bez planu i ustalonego wcze艣niej kierunku – najlepszy dla mnie spos贸b na sp臋dzanie czasu wolnego od „wy艣cigu szczur贸w”… Od jakiego艣 czasu przygl膮dam si臋 Z900RS… i musz臋 przyzna膰, 偶e cho膰 jest on „nieco inn膮 bajk膮” z tymi wszystkimi bajerami, kt贸rych moim zdaniem nie powinien mie膰 motocykl… to jednak ma on w sobie co艣 magnetycznego… Wiem, 偶e dop贸ki b臋d臋 w stanie chodzi膰, b臋d臋 je藕dzi艂 na motocyklu. Wi臋c kto wie, mo偶e nied艂ugo skusz臋 si臋 na tego RSa 馃檪

  • Adrian
    24 listopada 2019 at 15:56

    呕aden z niego Retro ! On nawet nie przypomina Z900 z lat 71-75. Zero chromu, wzronictwo detali wsp贸lczesne (hehe ksiegowy umie liczyc kas臋), przedni b艂otnik skarlowacia艂y ! Wzi臋ty niczym z motoroweru. I ostanie On nawet nie posiada ta „wizyt贸wki” Z900 czyli kszta艂tu tylniego b艂otnika.
    Jedyny retro japoniec, to Honda CB1100 i.. Kawasaki serii W,
    ( Bo Euroko艂chozie W400 jest niedost臋pny).
    Wielbiciele japo艅skich klasyk贸w chc膮cy mie膰 nowy, maja niewielki wyb贸r. SZKODA.