Aktualnie czytasz:
Kawasaki KLR 650. Motocykl niedoceniony w Polsce, a chwalony na 艣wiecie
0

Kawasaki KLR 650 co prawda聽nie by艂 najlepiej sprzedaj膮cym si臋 motocyklem (r贸wnie偶 na rynku pojazd贸w u偶ywanych) w naszym kraju, ale na 艣wiecie bi艂 wszelkie rekordy. Doceniony zosta艂 nie tylko przez cywili, ale i przez wojskowych. Z聽produkcji zosta艂 wycofany dopiero po 31 latach!

Pierwsze modele kawasaki KLR 650 zjecha艂y z ta艣my produkcyjnej ju偶 w roku 1987. Pami臋ta膰 jednak musimy, 偶e przez dwa lata (1986-1987) produkowany by艂 KLR 600. Szybko jednak zieloni postanowili zmodernizowa膰聽 sze艣膰setk臋, tak aby generowa艂a wi臋cej mocy i mia艂a bardziej przyjazny moment obrotowy. Tym razem nie wymieni臋 Wam poszczeg贸lnych zmian modelowych na przestrzeni lat, bo by艂o ich tak wiele, 偶e nie spos贸b ich wszystkich wymieni膰. Musimy pami臋ta膰, 偶e zmiany, modyfikacje czy poszczeg贸lne usprawnienia nie wynika艂y z wadliwej konstrukcji motocykla KLR 650, a podej艣cia Kawasaki do produkowania motocykli. Zmiany m贸g艂 zaproponowa膰 ka偶dy pracownik zwi膮zany z produkcj膮 KLR - przychodzi艂y one zar贸wno od in偶ynier贸w jak i pracownik贸w produkcyjnych. Proces ten nosi艂 nawet specjaln膮 nazw臋: "Kaizen"

KLR 650 Tengai. Turystyczna ewolucja

W sezonie 1989 Kawasaki musia艂o wdro偶y膰 plan, dzi臋ki kt贸remu ich motocykle b臋d膮 nad膮偶a膰 za konkurencj膮. Ju偶 nie chodzi艂o o starty w szeroko poj臋tych zawodach cross country oraz enduro, a zwyczajnie przygotowanie motocykla do pracy w warunkach turystycznych. Sprz臋t otrzyma艂 konkretn膮 owiewk臋 oraz ca艂膮 gam臋 plastik贸w i zdecydowanie wi臋ksz膮 os艂on臋 silnika. 22 - litrowy zbiornik paliwa pozwala艂 na pokonanie grubo ponad 400 kilometr贸w co by艂o warto艣ci膮 znakomit膮. Poza tym zmniejszono skok zawiesze艅 (a偶 o 30 mm!) Wszystkie te zmiany odbi艂y si臋 pozytywnie na w艂a艣ciwo艣ciach jednych.

Obecnie moc na poziomie 42 KM, krzesana z silnika o pojemno艣ci 650 ccm nie zaskakuje, a wr臋cz mo偶e malowa膰 rozczarowanie. Z drugiej za艣 strony do setki sprz臋t potrafi si臋 rozbuja膰 w 6 sekund i osi膮gn膮膰 pr臋dko艣膰 maksymaln膮 na poziomie 160 km/h, co nie jest najgorszym wynikiem, zwa偶ywszy na to, 偶e jest to motocykl wyprawowy. Poza tym odci膮偶ona jednostka Kawasaki potrafi znie艣膰 wiele i pokona膰 ogromne przebiegi mi臋dzyremontowe. Dodatkowo silnik charakteryzuje si臋 niskim apetytem na paliwo, co potrafi膮 (do tej pory!) doceni膰 podr贸偶nicy na ca艂ym 艣wiecie. 650-tka posiada elektryczny rozrusznik - to wa偶na zmiana w stosunku do poprzednika. 600-tk臋 mogli艣my odpala膰 tylko kopk膮. W g艂owicy pracuj膮 czerty zawory, sterowane podw贸jnym wa艂kiem rozrz膮du, a za dostarczenie mieszanki paliwo/powietrze odpowiada ga藕nik marki Mikuni.聽 Co ciekawe w klasycznej wersji KLR 650, znajduje si臋 zbiornik o pojemno艣ci 14-litr贸w, a dzi臋ki oszcz臋dnemu gospodarowaniu paliwem, spokojnie聽mo偶emy pokona膰 300-kilometr贸w bez tankowania

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Kawasaki KLR 650 Tengai

W Europie Kawasaki KLR 650 oferowana聽by艂a do roku 2006. Niestety normy emisji spalin (EURO3) nie pozwoli艂y utrzyma膰 si臋 motocyklowi na starym kontynencie. Czy zatem wtedy nasta艂 kres tego motocykla? Na szcz臋艣cie nie! "Kaelera" zosta艂a uratowana przez armi臋 USA i spore zlecenie rz膮dowe - w 2006 roku Kawasaki dostarczy艂o pierwsze 440 motocykli przygotowanych do s艂u偶enia w wojsku. Chwil臋 p贸藕niej je藕dzili na nich 偶o艂nierze brytyjscy oraz niemieccy.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Z wcieleniem modelu KLR do wojska 艂膮czy si臋 pewna ciekawostka. W roku 1998 ameryka艅ska firma聽Hayes Diversified Technologies postanowi艂a motocykl do pracy na paliwie innym ni偶 benzyna. Misja zako艅czy艂a si臋 sukcesem, dzi臋ki czemu turystyk Kawasaki m贸g艂 by膰 zasilany olejem nap臋dowym oraz naft膮 lotnicz膮, a to dla wojska mog艂o okaza膰 si臋 ogromn膮 zalet膮.

Z kolei w sezonie 2014 pojawi艂a si臋 od艣wie偶ona wersja Kawasaki KLR 650 (na zdj臋ciu powy偶ej), kt贸ra prezentowa艂a si臋 naprawd臋 nie藕le. Szkoda tylko, 偶e nigdy nie trafi艂a do sprzeda偶y w Europie. Produkcj臋 przerwano w roku 2018.

Kawasaki KLR 650 to bardzo poczciwy sprz臋t, dla os贸b, kt贸re zdecydowanie ceni膮 sobie bezawaryjno艣膰 ponad pr臋dko艣ci maksymalne oraz moc. Wieloletnia produkcja sprawi艂a, 偶e rynek cz臋艣ci zamiennych na 艣wiecie jest bogaty (szczeg贸lnie w Ameryce) i naprawd臋 jest w czym wybiera膰. Pami臋tajmy jednak, 偶e KLR nie odnios艂o w Polsce spektakularnego sukcesu, przez co u偶ywanych cz臋艣ci jest nieco mniej, ale nie znaczy to, 偶e ich nie znajdziemy.

 

[Trending]

Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%