Po wielu spekulacjach i plotkach Kawasaki potwierdziło dzisiaj powrót legendarnego modelu turystycznego, który swoją uniwersalnością i legendarną odpornością podbił setki tysięcy serc na całym świecie. Kawasaki KLR 650 po dwóch latach powraca w całkowicie nowej odsłonie!
Zarząd zielonych, powiadomił opinię publiczną w roku 2018, że ten rok będzie ostatnim rokiem produkcji modelu KLR 650. Była to informacja, która z prędkością światła obiegła cały świat i raczej nie powinniśmy się temu jakoś szczególnie dziwić. Kawasaki KLR 600 (pierwsza wersja) produkowane było od roku 1987, oznaczało to porzucenie projektu po 31 latach! Prawdziwe szaleństwo!
Kawasaki KLR 650. Motocykl z silnikiem diesla!
Dzisiaj mamy przyjemność poinformować Was, że Kawasaki planuje powrót swojego dualsporta już w roku 2022. Oznacza to, że jeśli zostaną zniesione obostrzenia związane z COVID-19, to najnowsze wcielenie KLR najprawdopodobniej zobaczymy już na targach motocyklowych EICMA 2021 w Mediolanie.
Co nas zaskoczy w najnowszym modelu Kawasaki KLR 650?
KLR 650 2022, będzie oczywiście wyposażone we wtrysk paliwa. To oznacza to technologiczny skok w stosunku do poprzednika. Pamiętajmy, że KLR w ostatnich latach produkcji nie był sprzedawany w Europie ze względu na restrykcyjne normy emisji spalin. Kawasaki zapewnia o oczywistościach. Łatwiejszy będzie rozruch silnika, a spalanie będzie mniejsze. To z kolei wpłynie na zwiększenie zasięgu. Kawasaki informuje również, że (UWAGA!) najnowszy KLR będzie posiadać 5-biegową skrzynię biegów!
Jeśli spodziewaliście się czegoś innego, to siedzimy w tym samym klubie. Okazuje się, że Kawasaki nie stworzyło całkowicie nowej jednostki dla modelu KLR 650 2022, a odświeżyło istniejącą już technologię. To zadziwiające i może to oznaczać trzy rzeczy:
A) Kawasaki blokuje pieniądze, które poświęciłoby na rozwój nowej jednostki ze względu na kryzys,
B) Dostosowuje stare Kawasaki głęboko wierząc (być może poparte jest to jakimiś badaniami rynkowymi), że tego oczekuje klient
C) Jeszcze wszyscy będziemy w szoku jaki dobry będzie ten jednoślad.
5 najlepszych i najwygodniejszych motocykli turystycznych
W silniku zmodernizowano głowicę: krzywki zaworowe otrzymały nowy profil, co finalnie ma skutkować zwiększeniem mocy oraz momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów. Zmieniono również materiał i kształt prowadnicy łańcucha, zwiększając jej niezawodność.
Elektronika w Kawasaki KLR 650 2022? A po co?
Nowy KLR 650 2022 będzie posiadać nowy, cyfrowy wyświetlacz LCD. Znajdziemy na nim wskaźnik poziomu paliwa, godzinę czy informacje o zapiętym biegu. Cóż, tutaj KLR również nie ma czym się popisać, o wyświetlaczu TFT możemy zapomnieć. Akcesoryjnie dorwiemy motocykl wyposażony w port USB, czy podgrzewane manetki. Zbiornik paliwa pomieści teraz 23 litry paliwa.
Koniec końców, chociaż Kawasaki nie zapowiada motocykla o całkowicie nowej charakterystyce, to fani modelu na pewno zwrócą uwagę na zmiany w konstrukcji ramy, w tym na zwiększenie rozstawu osi i nową geometrię przodu – koło przednie będzie bardziej wysunięte do przodu względem starego modelu. Dzięki temu zabiegowi motocykl będzie stabilniejszy w trakcie jazdy po asfaltach z większymi prędkościami. Niestety zmniejszy się zwrotność.
Zmieni się również mocowanie tylnej ramy pomocniczej, która według informacji publikowanych przez portal advpulse.com będzie teraz na stałe połączona z ramą główną. Ma to zwiększyć jej sztywność. Tego nie możemy potwierdzić, gdyż mocowania ramy pomocniczej na zdjęciach są zasłonięte plastikowymi obudowami.
Z kolei zawieszenie będzie posiadało taki sam skok jak poprzedni model, a więc 210 mm z przodu (7,9 cala) oraz 180 mm z tyłu (7,3 cala). Oczywiście możemy spodziewać się zmian w środku, a więc sposobu działania zawieszenia. Ukłonem w kierunku osób wykorzystujących tego typu motocykle w terenie jest zastosowanie 21-calowego koła w osi przedniej oraz 17-calowego koła w osi tylnej. Całość oczywiście będzie stała na szprychowych kołach.
Nowy KLR 650 2022. Będzie cięższy?
Chociaż w najnowszym modelu KLR 650 nie znajdziemy rozbudowanej elektroniki, to nie mogło zabraknąć układu ABS. Na chwilę obecną nie wiemy czy będzie możliwość jego całkowitej dezaktywacji, czy wyłączenia jego działania chociaż na tylnym kole. Sam układ hamulcowy również został rozbudowany. Z przodu znajdziemy większą tarczę hamulcową (300 mm), zaś tarcza tylna została pogrubiona, tak aby lepiej odprowadzać ciepło podczas gwałtownych hamowań załadowanym motocyklem.
Kawasaki KLR 650 2022 będzie dostępny w dwóch różnych wersjach wyposażeniowych: Adventure i Traveller. Motocykle będą się między sobą różnić pakietem wyposażenia. Niestety wraz z zastosowaniem nowych technologii (w tym wtrysku paliwa i ABS) zwiększy się masa motocykla. Teraz KLR 650 będzie ważyć 206 kg (456 funtów), co oznacza wzrost masy o 10 kg.
Kawasaki KLR 650. Czy możemy spodziewać się powrotu motocykli tej klasy?
Kawasaki KLR 650 zawsze było motocyklem budzącym skrajne emocje. Z jednej strony słaby i niewyżyłowany silnik nie pozwalał na większe szaleństwa, ale dzięki legendarnej wytrzymałości i niskiemu spalaniu, sprzęt ten był szczególnie chętnie wybierany przez podróżników, którzy do dzisiaj polują na ładne sztuki z ostatnich lat produkcji.
KLR 650 dorobiło się miana legendarnego również ze względu na system modernizacji, nazywany procesem Kaizen – każdy, nawet szeregowy pracownik linii produkcyjnej mógł zaproponować zmiany w produkcji itd. Czy oznacza to, że Kawasaki naprawdę dobrze przemyślało sprawę i już niedługo powstanie sprzęt, który zaskoczy cały świat? Jeśli tak się stanie, to czy oznacza to, że konkurencja powróci do odświeżania projektów takich jak Suzuki DR 650, czy Honda XR650L, albo równie kultowa Yamaha XT?
Jakkolwiek ten proces się zakończy pozostaniemy fanami tego projektu. Mamy również nadzieję, że ten sprzęt teraz będzie spełniać restrykcyjne normy Euro5 i pojawi się w Europie. Na chwilę obecną możemy na 100% spodziewać się premiery w USA. Na chwilę obecną nie wiemy ile będzie kosztować najnowsza odsłona Kawasaki KLR 650.
Uptade
Cena:
$6,699 MSRP US
$7,499 MSRP CAD