Yamaha XT 600. Za co kochamy ten motocykl?

Seria XT Yamahy zdołała przez lata zaskarbić sobie ogromną rzeszę fanów. Wielu twierdzi nawet, że są to najbardziej uniwersalne i niezawodne maszyny wszechczasów. Za co kochamy produkowaną w latach 1984 – 2003 Yamahę XT 600?

O tym, że Yamaha XT 600 była bardzo udaną konstrukcją najlepiej świadczy fakt, że produkowano jej przez 20 lat bez poważniejszych zmian. Oczywiście konstrukcja przez lata przechodziła modernizacje oznaczane różnymi wersjami modelowymi, dokładano elementy wyposażenia jak np. elektryczny rozrusznik, ale główne jej elementy zmieniały się nieznacznie. XT 600 była też ostatnim w tej klasie pojemnościowej dual-sportem Yamahy z chłodzonym powietrzem niezawodnym singlem.

Za sukcesem modelu stała głównie prosta i dopracowana konstrukcja, która nie tylko pozwalała na dojazdy szutrowymi drogami nad jezioro, ale także na znacznie większe offroadowej szaleństwa, dając jednocześnie całkiem sporo komfortu i walorów jezdnych podczas jazdy po asfalcie. Popularne „XTki” 600 były rozwinięciem kultowego modelu XT 500 oraz nieco mniej udanej wersji XT 550. Sprawdzony jednocylindrowiec dopracowano w tym czasie niemal do perfekcji co pozwoliło zdobyć tej maszynie opinię niezniszczalnej. Nikogo, kto miał coś więcej wspólnego z tym modelem nie dziwią opowieści o XT 600 z przebiegami powyżej pół miliona kilometrów bez rozbierania dołu silnika. Wystarczyło dobrze traktować maszynę, dbać o stan oleju i pozwolić „klekotowi” rozgrzać się przed jazdą, by odwdzięczył się długowiecznością.  Również reszta konstrukcji okazała się solidna i nawet podczas ostrzejszego jeżdżenia w terenie niełatwo jest zajeździć XT 600.

Kolejnym z jej atutów był i nadal jest, bo XT 600 wciąż dość łatwo spotkać na naszych drogach, umiarkowany apetyt na paliwo oraz prostota obsługi. Przez lata produkcji Yamaha XT 600 została wypuszczona na rynek w kilku wersjach, które zawsze miały jedną cechę wspólną, którą najlepiej określa slogan „mniej to więcej”. Dzięki prostej i dopracowanej konstrukcji oraz spartańskiemu wyposażeniu, ten motocykl nadal jest świetną propozycją dla osób poszukujących prostego w obsłudze i wybaczającego wiele, uniwersalnego motocykla, który podoła każdemu zadaniu jakie przed nim postawisz. Ich właściciele doskonale o tym wiedzą, dlatego obecnie ceny używanych XT 600 już nie maleją. Jeśli trafisz na zadbany egzemplarz, to nie musisz się martwić o spadek jego wartości. Po prostu ciesz się jazdą – niezależnie od stanu drogi, lub jej całkowitego braku.

REKLAMA

Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

Poznaj również dane techniczne tego motocykla.

Inne publikacje na ten temat:

Inne publikacje na ten temat:

3 opinii

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button