Aktualnie czytasz:
Test Piaggio Typhoon: Wszędobylska pięćdziesiątka
4

Piaggio Typhoon to prawdziwy bestseller w świecie jednośladów, o czym świadczy liczba 500.000 sprzedanych egzemplarzy. Kompaktowy, zwinny, uniwersalny skuter doskonale czuje się w ruchu miejskimi jak i poza miastem, w terenie. O jego zaletach przekonałem się, użytkując egzemplarz z 1999 roku.

Na przestrzeni lat znakami rozpoznawczymi małego obieżyświata od Piaggio stały się niewątpliwie ponadczasowa i czysta, lecz bardzo charakterystyczna, niepowtarzalna linia nadwozia, terenowe, wysokie opony w rozmiarze 120/90 oraz teleskopowy widelec hydrauliczny z przodu.

Niezawodność – to drugie imię Typhoona. Na wysokim poziomie stoi także i komfort użytkowania, a to dzięki dużemu podestowi (w moim egzemplarzu wyposażony jest on w ryfle, dodatkowo poprawiające przyczepność nóg), miękkiej i długiej kanapie mieszczącej wygodnie dwie osoby, a także przestronnemu schowkowi pod kanapą. To nie tylko rekomendacja producenta, lecz moje odczucia po prawie rocznym jeżdżeniu nie tylko po mieście, ale również średniej długości trasach.

 
Czytaj
REKLAMA

Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

  • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
  • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
    • jazdy testowe Triumph
    • grill
    • 20% rabatu na odzież

Silnik, jaki napędza omawiany model, to bardzo znana i ceniona dwusuwowa jednostka Piaggio/Gilera Hiper 2 – wprawdzie nie w najbogatszej wersji, bo nie chłodzona cieczą, jednak nie doskwiera to przy codziennej jeździe. O jej jakości świadczy choćby historia mojego egzemplarza – pomimo, że licznik wskazuje, że przejechał jedynie 18 tysięcy kilometrów, to fakt, że długo jeździł bez linki pozwala podejrzewać, że jego przebieg to około 30 000km – a przeszedł w tym czasie dwa szilify cylindra (ostatni jakieś 3 tys. km temu) i nie przysparza żadnych problemów. Jak dowiedziałem się od poprzedniego właściciela, kiedyś siedziała w nim 70-tka i sportowy wydech, a wyciągał wtedy ponad setkę.

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Wysoki profil opon sprawia, że Typhoon świetnie się prowadzi

Jak wspomniałem, skuter ten wyposażony jest w wysokoprofilowe opony. Okazuje się, że dodają mu one nie tylko terenowego charakterku, masywności, ale też pięknych właściwości jezdnych niezależnie od warunków – doskonale współpracują z zawieszeniem o dużym skoku, wskutek czego Typhoon zawsze prowadzi się bardzo stabilnie, przyjemnie i bezpiecznie.

Układ hamulcowy skutera składa się przedniej tarczy oraz bębna z tyłu. Połączenie to, jeśli dba się o stan klocków i napięcia linki tylnego hebla, zapewnia optymalną skuteczność przy codziennej eksploatacji i umożliwia szczęśliwe wychodzenie z sytuacji podbramkowych.

Oświetlenie. Jeśli podejmujemy już kwestię bezpieczeństwa użytkowania, warto wspomnieć o oświetleniu Typhoona. O ile tylna lampa i kierunkowskazy są bez zastrzeżeń, o tyle przedni reflektor jest trochę za słaby.

Piaggio Typhoon to bardzo porządny i uniwersalny skuter. Jego ogromną zaletą jest mnogość zastosowań – pozwala na wszystko począwszy od wszędobylskiej jazdy miejskiej, przez dynamiczne podróżowanie w trasie, aż po sprawne penetrowanie lekkiego terenu. Nie jest bez wad, ale mnóstwo akcesoriów i części tuningowych dostępnych na rynku pozwala przynajmniej zminimalizować niedogodności. Oczywiście, że decydując się na używany egzemplarz trzeba być przygotowanym na pewny wkład finansowy, ale ze względu na wzorową jakość można mieć nadzieję, że to inwestycja, a nie wyrzucanie pieniędzy w błoto.

Test powstał przy pomocy użytkownika MajkeR

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
12%
Interesujące
71%
heh...
12%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
6%