Aktualnie czytasz:
Triumph Scrambler 1200 XE 2019 vs Triumph Street Scrambler 2019. Kt贸ry wybra膰?
0

Zaczniemy od tego wi臋kszego. Triumph zrobi艂 co艣 zupe艂nie szalonego - wsp贸艂czesnego scramblera, kt贸ry daje rad臋 w terenie. Bo do tej pory wszystko to, co mia艂o w nazwie 鈥瀞crambler鈥 z regu艂y ogranicza艂o si臋聽do wy偶ej poprowadzonego uk艂adu wydechowego, szprychowych k贸艂 i lekko terenowych opon.

Powiem to bez cienia przesady: Scramblerowi 1200 XE bli偶ej do KTM 690 Enduro ni偶聽do GS-a. Sam by艂em w szoku, ale w sumie nie powinno mnie to dziwi膰聽- w pe艂ni regulowane zawieszenie o skoku 250 mm z przodu i ty艂u dzia艂a cuda. Do tego mocno offroadowa ergonomia, z szerok膮聽kierownic膮 i wygodnymi, szerokimi podn贸偶kami. Za sterami siedzi si臋 agresywnie - co prawie gryzie si臋 z klasycznym wygl膮dem motocykla.

Pasuje za to 艣wietnie wkomponowany, kolorowy wy艣wietlacz TFT. Kolejne poziomy menu s膮 logicznie pouk艂adane i czytelne. Ogrom funkcji pozwala chocia偶by na zmian臋聽ca艂ego wygl膮du lub indywidualne dostosowanie tryb贸w jazdy. Ja zaczyna艂em na szosie od trybu sport, sko艅czy艂em na trybie Offroad Pro z wy艂膮czon膮 kontrol膮聽trakcji. Ca艂o艣膰 obs艂ugujemy niedu偶ym, ale wygodnym joystickiem.

Wra偶enie robi te偶聽wyposa偶enie: hamulce Brembo M50, tylne amortyzatory Ohlins, p艂yta pod silnik, grzane manetki, markowe felgi, 6 tryb贸w jazdy, kilkustopniowa kontrola trakcji, ABS Boscha oparty o 偶yroskopy (IMU), tempomat, bezkluczykowy dost臋p i tak dalej. Jest tego naprawd臋聽sporo.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Jako艣膰 wykonania tak偶e jest 艣wietna. Naprawd臋 nie znalaz艂em ani jednego miejsca w motocyklu, kt贸re tr膮ca艂oby tanioch膮. Na Scramblera 1200 XE mi艂o patrzy si臋聽z bliska i z daleka.

Jak to je藕dzi? C贸偶, klasycznie wygl膮daj膮ca dwucylindr贸wka o momencie przekraczajacym 110 Nm sprawia, 偶e jest co robi膰聽- zw艂aszcza w terenie. Zakres obrot贸w u偶ytecznych jest bardzo szeroki, a nawet w bazowym trybie jazdy reakcja na gaz do艣膰 agresywna. Do autostradowych pr臋dko艣ci Scrambler wyrywa si臋聽do przodu. W terenie nad silnikiem pomaga panowa膰 kontrola trakcji.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

No w艂a艣nie鈥 Problem w tym, 偶e jak tak patrz臋 na tego pi臋knego, kosztuj膮cego ponad 60 000 z艂 Scramblera 1200 XE to a偶 mi szkoda upala膰 nim w terenie. Triumph daje wr臋cz za du偶o mo偶liwo艣ci. Tym 200 kilogramowym motocyklem jedzie si臋聽jak lekk膮 endur贸wk膮, a to spore zagro偶enie. Zw艂aszcza dla urody Triumpha. I tutaj pojawia si臋鈥

Street Scrambler! Nisko osadzony, bez bajeranckiego zawieszenia. Street Scrambler posiada prosty zegar, trzy tryby jazdy, kontrol臋 trakcji i ABS. Ale co do zasady to taka wsp贸艂czesna interpretacja motocykla uniwersalnego. Osobi艣cie m贸wi臋 na takie sprz臋ty 鈥100% motocykla w motocyklu鈥. Wsiadasz za stery, przekr臋casz kluczyk, odpalasz i jedziesz.

A za sterami nowego Street Scramblera odnajdzie si臋 ka偶dy. Nisko umieszczona kanapa, 艂atwa w opanowaniu moc i bardzo wygodna pozycja za kierownic膮. Ergonomia dobrana jest tak, 偶e to w sumie motocykl szosowy z mo偶liwo艣ci膮 jazdy w terenie. Sprzyjaj膮 temu opony, szprychowe ko艂a i, mimo ma艂ego prze艣witu, solidna os艂ona silnika.

I w艂a艣nie dlatego鈥

 

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%