Triumph Tiger Rally 660 nadciąga? Kiedy możemy spodziewać się oficjalnego debiutu?

Czekamy na niego z wyjątkową niecierpliwością!

W skrócie
  • Pojawiły się najnowsze doniesienia z Indii, według których Triumph kończy już prace nad Tigerem Rally 660
  • Zgodnie z rzekomymi zapowiedziami będzie to trzeci motocykl, który oparty zostanie na bazie 660
  • Wstępna data oficjalnej premiery jest wyjątkowo optymistyczna!

Triumph już w momencie premiery uniwersalnego Tridenta 660 w 2020 roku zapowiadał, że nowiuteńka baza posłuży również do stworzenia kolejnych modeli. Na ziszczenie tych obietnic nie musieliśmy długo czekać, bo zaledwie rok później na rynku zadebiutował Tiger Sport 660. W kuluarach mówi się, że brytyjski producent jest już na końcówce prac nad lekkim motocyklem adventure.

Pamiętam jak w momencie premiery wiele osób zarzucało, że Trident 660 jest motocyklem nudnym w swojej prostocie, ale już po pierwszej przejażdżce natychmiast okazywało się, że zarówno samo podwozie, jak i jednostka napędowa jest tak przyjazna, że model ten natychmiast pokochali motocykliści na całym świecie. Pozytywne przyjęcie potwierdziło, że Triumph niejako musi nadal rozwijać bazę i rozpoczął pracę nad zupełnie nowym modelem. Zresztą od samego początku takie były założenia tego projektu, że na bazie 660 powstaną trzy zupełnie różne motocykle.

Kilka dni temu pojawiły się ciekawe doniesienia z Indii, według których Brytyjczycy pracują nad nowym modelem, który oparty zostanie na bazie 660 i będzie konkurował w wyjątkowo silnym oraz uwielbianym ostatnio segmencie lekkich motocykli ADV, do których należy chociażby Yamaha Ténéré 700 czy Aprilia Tuareg 660. To zdecydowanie byłby dobry krok w kierunku rozwoju gamy, ale również ta grupa motocykli w ostatnim czasie jest niewiarygodnie rozchwytywana, co potwierdzają wysokie słupki sprzedażowe.

Najważniejsze informacje:

  1. Według doniesień z Indii Triumph jest już na końcówce prac nad rzekomo ostatnim motocyklem, który powstanie na bazie 660.
  2. Na jednym ze slajdów w momencie premiery Tridenta 660 w 2020 roku pojawiła się informacja, że powstaną trzy nowe modele – jako pierwszy zadebiutował Trident 660, następnie Tiger Sport 660, a ostatnim z nich miał być dzielny w terenie motocykl adventure.
  3. Nieoficjalnie mówi się, że jest ogromna szansa na to, Tiger Rally 660 zadebiutuje jesienią tego roku na targach EICMA w Mediolanie.

Obejrzyj również:

Obecnie Triumph w swojej gamie ma modele, które pozwalają na zjazd z dróg asfaltowych. Mowa o trzycylindrowym Tigerze 900 i 1200 w wersjach Rally Pro. Jednakże nadal ze względu na duże gabaryty nie są one bezpośrednio zaliczane do segmentu motocykli terenowych, a takiego po prostu brakuje w ofercie brytyjskiego producenta. Warto dodać, że całkiem dobrym wyborem byłoby uterenowienie Tigera Sport 660, który obecnie jest typowo szosowym motocyklem z 17-calowymi kołami.

Wszystkie wizje mogą się jednak ziścić, gdyż według doniesień z Indii Triumph jest już na etapie końcowym prac nad zupełnie nowym modelem, który będzie potwierdzeniem zapewnień brytyjskiego producenta sprzed 4 lat, gdy na jednym ze slajdów pojawiła się informacja, że na platformie 660 powstaną trzy modele – pierwszym z nich jest Trident, następnie pojawił się Tiger Sport 660, a teraz czas na niewielki przygodowy motocykl ADV. Oczywiście domniemanego Tigera Rally 660 napędzać będzie ta sama jednostka trzycylindrowa o mocy 81 KM, jednakże o zdecydowanie zmienionej charakterystyce. Śmiało możemy również obstawiać, że z przodu znajdzie się koło w rozmiarze 21-cali, a samo zawieszenie będzie miało pokaźny skok, aby nadać mu terenowych cech niezbędnych do jazdy w off-roadzie.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że Triumph premierę modelu planuje jeszcze w tym roku i wszystkie znaki na niebie wskazują, że najnowszy Tiger Rally 660 może zostać zaprezentowany jesienią na targach EICMA w Mediolanie. Na oficjalne informacje musimy jednak jeszcze nieco poczekać, gdyż Triumph na ten moment milczy i nie chce uchylić nawet rąbka tajemnicy, ale doskonale wiemy, że potwierdzenie tych wiadomości z Indii nieźle może namieszać zarówno w sercach motocyklistów, jak i na samym rynku. Ale przecież konkurencja jest zdrowa, szczególnie dla konsumentów.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Z niecierpliwością czekamy zatem na potwierdzenie tych doniesień, bo jesteśmy przekonani, że Tiger Rally 660 nieźle mógłby namieszać w całym segmencie, gdzie konkurowałby chociażby z Yamahą Ténéré 700, Aprilią Tuareg 660, Suzuki V-Strom 800 DE czy KTM 790 Adventure. Ale będzie się działo!

Wiktor Seredyński

Od małego oglądał się za motocyklami do tego stopnia, że kilkukrotnie nabił sobie guza na głowie na przydrożnej lampie. Fan dalekich podróży, garażowego majsterkowania, ale także wyścigowej jazdy na torze. Wszystkie rzeczy związane z motocyklami odbywają się oczywiście w akompaniamencie Dire Straits. Podróż i jazda jest celem, a motocykle sposobem na spełnione życie.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button