Triumph aktualizuje Tigera 1200 na rok 2024

Konkurencja w strachu!

W skrócie
  • Triumph aktualizuje Tigery 1200 na 2024 rok
  • O zmianach, wyposażeniu i nowościach w rodzinie Tigerów 1200 przeczytacie poniżej
  • Więcej artykułów oraz testów motocykli znajdziecie na stronie www.jednoslad.pl

Triumph Motorcycles ujawnił nowe funkcje i udoskonalenia dla gamy motocykli Tiger 1200 na rok 2024, dzięki czemu modele te będą jeszcze bardziej zaawansowane i udoskonalone. Aktualizacje obejmują ulepszony silnik, zwiększenie poczucia komfortu i ergonomii, większy prześwit przy składaniu się w zakrętach, obniżoną wysokość siedzenia dzięki funkcji aktywnej redukcji napięcia wstępnego i nowe wyróżniające się malowania. 

Trzycylindrowy silnik Triumpha o pojemności 1160 cm3 od teraz dostarcza jeszcze lepsze wrażenia z jazdy, gwarantując kierowcy doskonałą kontrolę nad maszyną przy niskich prędkościach, zachowując jednocześnie ekscytujący i niepowtarzalny charakter, który zapewnia wał T-Plane. 

Dzięki zmianom w wale korbowym, wirniku alternatora i w wałku balansowym, w celu zwiększenia bezwładności silnika, a także idącym za tym pewnym zmianom w jego kalibracji – zespołowi inżynierów Triumpha udało się zapewnić płynniejsze i bardziej precyzyjne dostarczanie dużego momentu obrotowego przy niskich obrotach. Klienci będą mogli odczuć zwiększoną płynność podczas przyspieszania i zwalniania, szczególnie przy niskich prędkościach. Zaktualizowana konstrukcja sprzęgła będzie również mieć wpływ na płynność wrzucania pierwszego biegu przez motocyklistę. 

Najważniejsze informacje:

  1. Jeszcze bardziej zaawansowana i dopracowana gama 2024 Tigera 1200 .
  2. Udoskonalony, trzycylindrowy silnik T-Plane zapewnia doskonałą kontrolę nad maszyną przy niższych prędkościach. 
  3. Poprawiony komfort, umożliwiający całodzienne podróżowanie na długich dystansach.
  4. Możliwość pokonywania zakrętów w większym złożeniu dzięki zwiększonemu prześwitowi w modelach GT.
  5. Aktywna Redukcja Napięcia Wstępnego w całej gamie modeli, pozwalająca obniżyć wysokość kanapy o dodatkowe 20 mm.

Triumph poprawił także komfort całodziennej jazdy na Tigerze 1200 dla tych klientów, którzy poszukiwali możliwości podróżowania na długich dystansach. Dzięki zmienionej strategii wyważenia, sam silnik jest teraz jeszcze płynniejszy i bardziej dopracowany, co poprawia komfort we wszystkich kluczowych punktach styczności z motocyklistą. 

Amortyzowana kierownica i risery, które okazały się tak popularne w modelach Explorer, zostały również wprowadzone w modelach GT Pro i Rally Pro, zapewniając łagodniejsze prowadzenie i zwiększenie widoczności w lusterkach. Siedzenie kierowcy zostało przeprojektowane i ma teraz bardziej płaski profil, co daje więcej przestrzeni motocykliście i ma wpływ na redukcję jego zmęczenia podczas dłuższych podróży. Akcesoryjne siedzenie, które obniża wysokość siedziska o 20 mm, dając najniższą wysokość na poziomie 830 mm w GT Pro i 855 mm w Rally Pro, również zostało przeprojektowane tak, aby zapewniać znacznie większy komfort. Wprowadzona została też dłuższa klamka dźwigni sprzęgła, zapewniająca większą przestrzeń na palce kierowcy, co zwiększyło wygodę prowadzenia, szczególnie podczas długich tras. 

Triumph w modelach Tiger 1200 GT Pro i GT Explorer zmienił pozycję podnóżków montując je wyżej, aby zapewnić możliwość pokonywania zakrętów w większym złożeniu. Zaprezentowana w sierpniu 2023 roku, nowa funkcja aktywnej redukcji napięcia wstępnego, zapewnia jeźdźcowi większą pewność siebie, zmniejszając napięcie wstępne tylnego zawieszenia podczas zwalniania i zatrzymania Tigera 1200. Dzięki tej funkcji łatwo obniżyć wysokość siedzenia nawet o 20 mm, poprzez naciśnięcie i przytrzymanie przez sekundę przycisku „Home” na kostce przełączników. 

Tiger 1200 dostępny jest obecnie w czterech wariantach kolorystycznych, a w roku 2024 pojawią się nowe malowania. Tiger 1200 GT Pro i GT Explorer, idealne do odkrywania nowych przełęczy będą dostępne w przyciągającym wzrok kolorze Carnival Red, a także, jak wcześniejsze modele, w kolorach Snowdonia White i Sapphire Black. Modele Tiger 1200 Rally Pro i Rally Explorer, stworzone do off-roadowych przygód, dostępne są w nowych, stylowych wersjach kolorystycznych – Matt Sandstorm i Jet Black, a także w popularnym kolorze Matt Khaki. 

– Aktualizacje gamy Tigera 1200 na rok 2024 zapewnią jeszcze bardziej doskonałą jazdę, zwiększając atrakcyjność tego modelu. Chociaż Tiger 1200 obecnej generacji wywarł już duży wpływ na ten segment, ponad dwukrotnie zwiększając roczną sprzedaż tego modelu na całym świecie, nasz światowej klasy zespół inżynierów zawsze szuka nowych sposobów udoskonalenia i ulepszenia każdego modelu. – skomentował Steve Sargent, Dyrektor Zarządzający ds. Produktu firmy Triumph.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

„Szereg wprowadzonych aktualizacji – dzięki wsłuchaniu się w opinie klientów i integracji niektórych rozwiązań pokazanych już w nowym Tigerze 900 – zapewni znaczną poprawę wrażeń z jazdy”. 

Ostatniej generacji Tiger 1200 wprowadzony na rynek w 2021 roku, został zaprojektowany jako najbardziej zwinny i zwrotny motocykl o dużej pojemności na świecie w klasie adventure. Od tego czasu seria Tigera 1200 odniosła sukces sprzedażowy na całym świecie, a Tiger 1200 GT Explorer z 30-litrowym zbiornikiem został wybrany przez mistrza świata Enduro Ivana Cervantesa, do zapisania się na kartach Księgi Rekordów Guinessa za przejechanie największego dystansu na motocyklu w 24 godziny. 

RODZINA TIGERA 1200 

  • Seria Tiger 1200 GT; idealnie dostosowany do przygód, skupiony na jeździe po asfalcie, z 19-calowymi przednimi i 18-calowymi tylnymi kołami z odlewanego aluminium Tiger 1200 GT Pro (20 litrowy zbiornik paliwa),
  • Tiger 1200 GT Explorer (30 litrowy zbiornik paliwa), 
  • Seria Tiger 1200 Rally; stworzony do wspaniałych przygód po bezdrożach, z 21 -calowymi przednimi i 18-calowymi tylnymi, bezdętkowymi, szprychowymi kołami Tiger 1200 Rally Pro (20 litrowy zbiornik paliwa),
  • Tiger 1200 Rally Explorer (30 litrowy zbiornik paliwa). 

ZMIANY W ZAKRESIE WAGI, WYDAJNOŚCI I SPECYFIKACJI 

  • Dedykowane wymiary kół, dla zwiększenia potencjału dostosowania się do warunków jazdy: 21” przednie / 18” tylnie, bezdętkowe, szprychowe koła zapewniające przewagę w terenie (Rally Pro i Rally Explorer),
  • 19” przednie / 18” tylne koła z odlewanego aluminium dla dynamicznej jazdy szosowej (GT Pro i GT Explorer),
  • Duża pojemność zbiorników paliwa: 20 litrów (GT Pro i Rally Pro),
  • 30 litrów (GT Explorer i Rally Explorer),
  • Lekkie nadwozie i wiodące w swojej klasie wyposażenie: Lekka rama z przykręcaną tylną, aluminiową ramą pomocniczą i stelażem siedzenia pasażera,
  • Lekki i wytrzymały wahacz typu „Tri-Link”,
  • Wiodące w swojej kategorii hamulce monoblokowe Brembo Stylema® oraz zoptymalizowany układ ABS działający w zakrętach z IMU,
  • Zaawansowane, półaktywne zawieszenie Showa dostosowane do maksymalnego wykorzystania możliwości na drodze i w terenie,
  • Nieduża szerokość i kompaktowa konstrukcja, 
  • Ergonomia zaprojektowana z myślą o wygodnej i stabilnej pozycji motocyklisty,
  • Regulowana wysokość kanapy, którą można jeszcze bardziej zredukować za pomocą akcesoryjnego obniżonego siedzenia. 

ZALETY TRZYCYLINDROWEGO SILNIKA T-PLANE 

  • 150 KM przy 9000 obr./ min i 130 Nm przy 7000 obr./ min.,
  • Unikalna, potrójna korba T-Plane z nieregularną kolejnością zapłonu: lepsza sterowność i responsywność przy niskich obrotach,
  • Ekscytująca i wciągająca reakcja i wrażenia od średniego do najwyższego zakresu obrotów,
  • Charakterystyczne i rozpoznawalne brzmienie,
  • Lekki, niewymagający konserwacji wał napędowy.

KOMPLEKSOWY PAKIET TECHNILOGII 

  • Radar martwego pola – Triumph Blind Spot Radar System, opracowany we współpracy z firmą Continental (tylko w modelu GT Explorer i Rally Explorer),
  • Półaktywne zawieszenie Showa, zapewniające motocykliście kontrolę nad maszyną,
  • 7-calowy ekran TFT ze zintegrowanym systemem łączności My Triumph,
  • Zoptymalizowana kontrola trakcji działająca w zakrętach z IMU,
  • Do sześciu trybów jazdy,
  • System bezkluczykowy obejmujący zapłon, blokadę kierownicy i korek wlewu paliwa,
  • Oświetlenie LED z DRL i adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów,
  • Quickshifter – Triumph Shift Assist w standardzie,
  • Podgrzewane manetki i siedzenie (podgrzewane siedzenie w standardzie tylko w modelach GT Explorer i Rally Explorer),
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (standard tylko w modelu GT Explorer i Rally Explorer),
  • Funkcja Hill Hold.

DEDYKOWANA GAMA AKCESORIÓW DO TIGERA 1200 

  • Ponad 50 oryginalnych akcesoriów Triumpha zapewniających możliwości, komfort, styl, technologię i ochronę,
  • Kompletne systemy bagażowe – wszystkie twarde kufry opracowane we współpracy z Givi: Kufry Trekker – formowane kufry, otwierane na bok,
  • Kufer centralny Trekker o pojemności 52 litrów – mieszczący dwa kaski, z tapicerowanym oparciem pasażera,
  • Kufry Expedition – aluminiowe kufry, otwierane od góry,
  • Kufer centralny Expedition o pojemności 42 litrów z dwuczęściowym oparciem pasażera,
  • Oferta kompleksowej ochrony: Precyzyjnie wykonane gmole osłaniające silnik i zbiornika paliwa ze stali nierdzewnej,
  • Opcje podgrzewanych siedzeń: Dostępne dla kierowcy i pasażera w wersji standardowej i obniżanej,
  • System komunikacji Bluetooth Triumph Sena: w partnerstwie z wiodąca marką produkującą dedykowane systemy łączności, zestaw słuchawkowy Triumph Sena jest wyposażony w nowy system dźwiękowy od Harman / Kardon.

CENY I GWARANCJA 

  • Trzyletnia gwarancja bez limitu kilometrów z możliwością przedłużenia,
  • Długie interwały serwisowe: 16,000 km / 12 miesięcy,
  • Konkurencyjne ceny, zaczynające się od 89 900 zł za Tigera 1200 GT Pro.

W DROGĘ 

Możesz dowiedzieć się więcej o motocyklach na stronie triumphpolska.pl lub złożyć zamówienie u lokalnego dealera Triumpha. Nowe modele pojawią się u dealerów pod koniec lutego 2024 roku. 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button