Triumph prezentuje dwa nowe modele Rocket 3 – nadchodzi prawdziwy sztorm!

DZIEJE SIĘ!

W skrócie
  • Triumph prezentuje najnowszą generację Rocketa
  • Nazwa Rocket 3 Storm nawiązuje do jego muskularnego stylu i spektakularnych wrażeń z jazdy
  • Rocket 3 Storm dostępny będzie w wersji R oraz GT

Dwadzieścia lat po tym, jak pierwszy rekordzista Rocket III wkroczył na scenę motocyklową jako najlepszy roadster, zaprezentowano nową generację Rocketa, zapewniającą większe osiągi, lepsze prowadzenie, w nastrojowej, ciemnej kolorystyce. Nowa nazwa, Rocket 3 Storm, pasuje do jego muskularnego stylu i spektakularnych wrażeń z jazdy.

Wyposażone w największy na świecie, seryjnie produkowany silnik motocyklowy o pojemności 2458 cm3, nowe Rockety 3 Storm R i GT posiadają maksymalną moc podniesioną o 15 KM, osiągając teraz potężne 182 KM przy 7000 obr./min. Podniesiony został również moment obrotowy o 4 Nm, osiągając nową, szczytową wartość 225 Nm przy zaledwie 4000 obr./min. Bardziej płaska krzywa momentu obrotowego z maksymalną mocą w całym średnim zakresie obrotów, zapewnia natychmiastowe przyspieszenie i płynną reakcję na każdym biegu.

16-calowe tylne i 17-calowe przednie koła Rocketa zostały przekonstruowane na bardziej sportowe, a dziesięcioramienna konstrukcja felg z odlewanego aluminium, pozwoliła zmniejszyć masę nieresorowaną motocykla. Redukcja ta ma pozytywny wpływ na reakcję układu kierowniczego podczas jazdy, poprawiając i tak już imponującą zwinność Rocketa. Aby móc zapewnić nadzwyczajny stosunek momentu obrotowego do masy, do konstrukcji mocnej i lekkiej aluminiowej ramy, wprowadzonej po raz pierwszy w 2019 roku, wykorzystano odlewane i kute elementy.

Najważniejsze informacje:

  1. Triumph prezentuje nowe modele Rocket 3 Storm R i GT.
  2. Eksplozja osiągów dzięki wzrostowi mocy o 15 KM (182 KM) i jeszcze większemu, rekordowemu momentowi obrotowemu, podniesionemu o 4 Nm (225 Nm).
  3. Doskonałe prowadzenie dzięki nowym, lżejszym kołom z odlewanego aluminium.
  4. Imponujące malowania z czarnymi detalami i anodowanym wykończeniem.

Obejrzyj również:

Podążając za sukcesem sprzedażowym ostatniej edycji specjalnej Rocketa, która posiadała ciemne wykończenie, nowe modele Rocket 3 Storm charakteryzują się ciemną, wyróżniającą się kolorystyką i perfekcyjnym poziomem jakości wykonanych detali. Na dużym, 18-litrowym zbiorniku naniesiona została grafika Storm, a każdy z modeli jest dostępny w trzech charakterystycznych, dwukolorowych malowaniach. Model R jest dostępny w malowaniach: Carnival Red z Sapphire Black, Satin Pacific Blue z Matt Sapphire Black i Sapphire Black z Granite. Model GT jest dostępny w tych samych kolorach, ale podział malowania zbiornika jest odwrócony, co zapewnia charakterystyczny, efektowny wygląd i jednolity wybór kolorów w obu modelach. Ponadto, nowość na rok 2024 – Rocket 3 Storm, przekracza najnowsze wymagania normy Euro 5b, oferując chłodzenie cieczą, niski poziom emisji spalin i małe zużycie paliwa.

– Od czasu wprowadzenia 2,5-litrowego silnika w 2019 r., Rocket, znany na całym świecie jako najlepszy, najpotężniejszy roadster, osiągnął sprzedaż na poziomie ponad 18 000 sztuk. Wsłuchując się w opinię naszych klientów, wiemy, że uwielbiają oni imponujący wygląd Rocketa i jego zapierające dech w piersiach osiągi. Wiemy również, że motocykliści pragną jeszcze więcej. Dlatego nowe Rocket’y 3 Storm R i GT uzyskały imponujący wzrost mocy i momentu obrotowego, jeszcze większą zwinność podczas jazdy oraz jeszcze mroczniejszy, bardziej charakterny styl. – skomentował Paul Stroud, Dyrektor Handlowy firmy Triumph.

WYJĄTKOWE PROWADZENIE

Wykorzystując znakomite osiągi Rocketa przekładające się na łatwą w opanowaniu i wygodną jazdę, zastosowano amortyzator Showa typu monoshock RSU ze zbiornikiem piggy-back, w pełni regulowany pod kątem tłumienia odbicia i kompresji oraz napięcia wstępnego. Zawieszenie przednie to duże widelce Showa o średnicy 47 mm, z możliwością regulacji tłumienia odbicia i kompresji.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Wyjątkową siłę hamowania zapewniają najwyższej klasy, radialne zaciski hamulcowe Brembo Stylema z podwójnymi tarczami o średnicy 320 mm. Te lekkie, kompaktowe i wydajne zaciski pozwalają na swobodny przepływ powietrza, który chłodzi klocki hamulcowe podczas dynamicznej jazdy. 4-tłoczkowy, radialny, monoblokowy tylny zacisk Brembo M4.32 i tylna tarcza o średnicy 300 mm są większe i mocniejsze niż niejeden układ przedniego hamulca w wielu motocyklach, co zapewnia ogromną siłę hamowania. Rocket 3 Storm posiada w pełni zoptymalizowany, działający w zakrętach system OC-ABS. 

WYJĄTKOWA ERGONOMIA

Każdy model Rocketa oferuje odmienny styl i charakter ze względu na kluczowe różnice w ich ergonomii. Roadster Rocket R ma tak zaprojektowaną pozycję kierowcy i umiejscowienie podnóżków oraz kierownicy, aby móc zapewnić wciągającą i bardziej sportową jazdę. GT zapewnia bardziej wyprostowaną pozycję do jazdy z wysuniętymi do przodu podnóżkami i innym kształtem kierownicy.

Każdy model ma również własne, dedykowane zestawy kanap, każda z nich posiada wysokiej jakości wykończenie z odlewanego aluminium malowanego na czarno. Rocket 3 Storm R jest wyposażony w kanapę dla kierowcy i pasażera w typie roadstera, o wysokości 773 mm, co zapewnia komfort, pewność prowadzenia przy niskich prędkościach i manewrowaniu. GT ma wyprofilowane, turystyczne siedzenie kierowcy z grubiej wyściełanym siedzeniem pasażera i regulowanym oparciem. Wysokość siedziska w modelu GT wynosi zaledwie 750 mm, co dodatkowo poprawia komfort kierowcy.

Największą różnicę między tymi dwoma modelami stanowi pozycja podnóżków. R ma dźwignie w środkowej części, z dwoma ustawieniami pozycji, zapewniającymi regulację w pionie w zakresie 15 mm, aby dopasować się do motocyklistów każdego wzrostu, zapewniając naturalną i sportową pozycję do jazdy. GT posiada dźwignie umieszczone bardziej z przodu, co zapewnia swobodę jazdy na motocyklu, a trzy ustawienia pozycji w poziomie, umożliwiają regulację w zakresie 50 mm, co pozwoli dobrać najwygodniejszą pozycję podczas długich przejażdżek. Zarówno modele R, jak i GT mają innowacyjne, zgrabne, przyciemnione, chowane podnóżki pasażera.

PRZYCIEMNIONY STYL

Bezbłędnie zaprojektowany, z niezrównaną dbałością o szczegóły, Rocket 3 Storm wyznacza standardy w zakresie najwyższej jakości wykończenia. Od czarnych malowanych proszkowo pokryw wlotu powietrza po hydroformowane kolektory wydechowe – materiały, których użyto w Rockecie 3 Storm zostały starannie dobrane z niezrównaną dbałością o szczegóły, aby podkreślić ciemny styl detali. Co więcej, Rocket 3 Storm posiada również wysokiej jakości czarne anodowane wykończenie; kutej tylnej część ramy, osłony wahacza, widelców i jarzm, riserów i zacisków kierownicy, RSU Rocketa, wykończenie kanapy, podnóżków i wsporników dla kierowcy i pasażera, dźwigni hamulca i zmiany biegów, klamek i nóżki bocznej. 

Aby podkreślić agresywną sylwetkę motocykla, oba modele Rocket 3 Storm są wyposażone w podwójne reflektory LED z trójkątnym logo Triumph i charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej (DRL). Kierunkowskazy LED, charakterystyczne tylne światło i oświetlenie tablicy rejestracyjnej, wyróżniają ten model na tle konkurencji. 

TECHNOLOGIA SKUPIONA NA KIEROWCY

Od układu ABS reagującego na kąt pochylenia i kontroli trakcji, po wybierane mapy położenia przepustnicy i intuicyjny tempomat – technologia skupiona na kierowcy pozwala motocyklistom w pełni wykorzystać niesamowity potencjał osiągów Rocket 3 Storm. System Ride-by-Wire zwiększa właściwości jezdne, bezpieczeństwo i kontrolę, a topowa skrzynia biegów Rocketa została zaprojektowana ze skośnie wyciętymi zębami, które płynnie przekazują ogromny moment obrotowy na tylne koło. Sprzęgło Torque Assist pomaga motocykliście zmieniać biegi w sześciostopniowej skrzyni, w górę i w dół z niesłychaną szybkością i płynnością, natomiast Quickshifter jest dostępny wśród akcesoriów do obu modeli.

Obydwa modele są wyposażone w zoptymalizowany układ ABS działający w zakrętach i kontrolę trakcji, które zapewniają większą stabilność, poprawiając zarówno jazdę na prostych odcinkach, jak i pokonywanie zakrętów, przyspieszanie i hamowanie. Funkcja Hill Hold zapobiega staczaniu się motocykla do tyłu i włącza tylny hamulec do momentu wyczucia, że motocyklista zaczyna ruszać. Obydwa modele są wyposażone w cztery tryby jazdy: Road, Rain, Sport i konfigurowalny przez kierowcę tryb Rider, który pozwala dostosować mapę przepustnicy i ustawienia kontroli trakcji.

Wyposażenie standardowe obejmuje również elektroniczny tempomat. Aktywowany jednym naciśnięciem przycisku, pozwala na ustawienie i regulowanie prędkości w górę lub w dół, a także wznowienie funkcji jednym przyciskiem. Obydwa modele charakteryzują się funkcjonalnym, kolorowym wyświetlaczem TFT                           joystkiem oraz podświetlanymi przyciskami. Wyświetlacz ma minimalistyczny, stylowy wygląd z możliwością wyboru dwóch motywów układu informacji, a regulowany kąt ustawienia ekranu zapewnia optymalną widoczność dla kierowców o rożnym wzroście. Kierowca ma możliwość spersonalizowania komunikatu na ekranie startowym, swoim imieniem.

Aby zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo, oba modele są standardowo wyposażone w bezkluczykowy zapłon i blokadę kierownicy, którą można dezaktywować. Pilot może być również wyłączony, co wydłuży żywotność baterii i zwiększy bezpieczeństwo. W dedykowanej przestrzeni pod siedzeniem znajduje się także gniazdo ładowania USB, dzięki któremu urządzenia mogą być zabezpieczone i suche podczas ładowania.

SPERSONALIZUJ SWOJEGO ROCKETA 3 STORM 

Dzięki ponad 50 oryginalnym akcesoriom Triumpha zwiększającym komfort, praktyczność, styl i bezpieczeństwo, motocykliści mogą spersonalizować swojego Rocketa tak, aby był naprawdę unikatowy. Klienci mogą wybierać spośród dźwigni wymiennych dla modeli R i GT, siedzeń kierowcy i pasażera zapewniających dostosowaną ergonomię, wykonanych w technologii „plug and play”, która zapewnia większą wygodę; stylowych części umożliwiających dopasowanie wyglądu oraz systemów bagażowych na dłuższe podróże. Zaprojektowane równolegle z naszymi motocyklami i wyprodukowane według tych samych rygorystycznych standardów, wszystkie akcesoria Triumpha objęte są tą samą co motocykle, dwuletnią gwarancją bez limitu przebiegu.

W DROGĘ

Ceny nowego Rocketa 3 Storm R zaczynają się od 116 900 zł, natomiast Rocket 3 Storm GT będzie dostępny w cenie 119 900 zł. Klienci mogą dowiedzieć się więcej na stronie www.triumphpolska.pl lub złożyć zamówienie u lokalnego dealera Triumpha, motocykle będą dostępne u dealerów od kwietnia 2024 r.

Triumph Rocket 3 STORM dane techniczne:

SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU ROCKET 3 STORM R i GT
Typ Chłodzony cieczą, rzędowy 3-cylindrowy, DOHC
Pojemność 2,458 cm3
Średnica 110.2 mm
Suw 85.9 mm
Stopień sprężania 10.8:1
Moc maksymalna 182 PS / 180 bhp (134 kW) @ 7,000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 225 Nm przy 4,000 obr./min.
Układ zasilania Elektroniczny Ride-by-Wire, z wtryskiem paliwa
Układ wydechowy Stal nierdzewna, 3-w-1 z tłumikiem z trzema końcówkami
Układ napędowy Wał napędowy, stożkowy
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe, hydrauliczne z Torque Assist
Skrzynia biegów 6 – stopniowa
PODWOZIE
Rama Rama w pełni aluminiowa
Wahacz Jednostronny, odlew aluminiowy
Przednie koło 17 x 3.5 – calowe, odlewane z aluminium
Tylne koło 16 x 7.5 – calowe, odlewane z aluminium
Przednia opona 150/80 R17 V
Tylna opona 240/50 R16 V
Przednie zawieszenie Showa 47 mm, odwrócone 1+1 przedni widelec kasetowy, regulacja kompresji i odbicia. Skok zawieszenia 120 mm
Tylne zawieszenie W pełni regulowane Showa ze zbiornikiem piggyback RSU ze zdalnym hydraulicznym regulatorem obciążenia wstępnego, skok tylnego zawieszenia 107 mm.
Przedni hamulec Podwójne tarcze 320 mm, 4-tlokowe typu monoblok Brembo M4.30 Stylema®, zaciski promieniowe, ABS regulujący siłę hamowania w zakrętach
Tylni hamulec Pojedyncza tarcza 300 mm, Brembo M4.32, 4-tłokowe typu monoblok, ABS regulujący siłę hamowania w zakrętach
Przyrządy Wielofunkcyjny zestaw przyrządów TFT z:

  • cyfrowym prędkościomierzem
  • komputerem pokładowym
  • cyfrowym tachometrem
  • wskaźnikiem pozycji biegu
  • wskaźnikiem poziomu paliwa
  • wskaźnikiem planowego serwisu
  • wskaźnikiem temperatury otoczenia
  • zegarkiem
  • wskaźnikiem trybu jazdy (Rain/Road/Sport/Rider – konfigurowalny)

Możliwość dodania systemu łączności TFT Triumph                         z opcjonalnie montowanym modułem Bluetooth

WYMIARY I WAGA

ROCKET 3 STORM R

ROCKET 3 STORM GT

Długość

2365 mm

Szerokość (kierownica z mocowaniami)

920 mm

Wysokość bez lusterek

1125 mm

1183 mm

Wysokość siedzenia

773 mm

750 mm

Rozstaw osi

1677 mm

Kąt pochylenia główki ramy

27.9 °

Wyprzedzenie

134.9 mm

Waga z płynami

320 kg

317 kg

Pojemność zbiornika paliwa

18.0 litrów

ROCKET 3 STORM R

ROCKET 3 STORM GT

 

Standardowe wyposażenie

W pełni kolorowy wyświetlacz TFT
Zoptymalizowany ABS działający w zakrętach i kontrola trakcji – wspierane przez IMU

4 tryby jazdy
LED-owe oświetlenie, ze światłami do jazdy dziennej DRL
Funkcja Hill Hold Control
Kontrola trakcji
Bezkluczykowy zapłon
Podświetlane przełączniki

Gniazdo USB

+ Podgrzewane manetki
Wyposażenie akcesoryjne

Triumph Shift Assist
TPMS (monitorowanie ciśnienia w oponach)

Moduł łączności Bluetooth (umożliwiający nawigację “Zakręt po zakręcie”, obsługę telefonu i odtwarzanie muzyki)

SPALANIE PALIWA I EMISJA ROCKET 3 STORM R I GT
Spalanie paliwa 6.6 l/100km
Emisja CO2 152 g/km
Normy EURO 5b

Dane dotyczące zużycia paliwa i emisji są mierzone zgodnie ze Światowym Cyklem Testów Motocykli (WMTC) w określonych warunkach testowych i podawane w celach porównawczych. Rzeczywiste zużycie paliwa może się różnić w zależności od takich czynników, jak styl jazdy, zamontowane akcesoria, masa kierowcy i pasażera oraz ciśnienie w oponach, a także warunki otoczenia zewnętrznego.

Wiktor Seredyński

Od małego oglądał się za motocyklami do tego stopnia, że kilkukrotnie nabił sobie guza na głowie na przydrożnej lampie. Fan dalekich podróży, garażowego majsterkowania, ale także wyścigowej jazdy na torze. Wszystkie rzeczy związane z motocyklami odbywają się oczywiście w akompaniamencie Dire Straits. Podróż i jazda jest celem, a motocykle sposobem na spełnione życie.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button