Aktualnie czytasz:
Junak 905: Ile jest warty nowy motorower od Junaka?
2

Podczas majówki niewiele było okazji do jazdy. Na szczęście udało się trafić na przerwę w opadach deszczu. To idealny moment, żeby wsiąść na Junaka 905, którego chcieliście wspólnie przetestować.

Junak 905 to wbrew pozorom motorower, jednak mocno stylizowany na typowego streeta o pojemności conajmniej 125 ccm. Wizualnie konstrukcja robi dobrą robotę, wygląda agresywnie i dojrzale.

Po odpaleniu pokazują się fajnie wyglądające zegary z niebieskim podświetleniem. Jedynym analogowym elementem jest tutaj obrotomierz, który działa nieco opieszale, ale precyzyjnie.

Pierwsze kilometry na Junaku 905 to tak naprawdę dotarcie jednostki. Czuć, że motorower jeszcze nie jest w pełni sił. Mimo to udało mi się zanotować zarówno 6 jak i 7 dych na liczniku. Wiem, wiem, nie powinno się takich rzeczy robić w totalnie nowej maszynie, jednak odkręciłem manetkę do końca. Silnik posiada niespełna 4 konie, ale dość małą tylną zębatkę. Stąd maszyna może nie przyśpiesza w jakiś spektakularny sposób, ale za to może pochwalić się dobrym V-maxem jak na czterosuwa. Szczerze? Jeśli mam wybierać pomiędzy przyśpieszaniem a większą prędkością przelotową, to wolę tę drugą opcję. Zapomniałbym jeszcze o skrzyni – mamy tutaj 4 przełożenia w klasycznym ułożeniu. Biegi wchodzą płynnie, jednak potrzeba nieco czasu, aby nauczyć się w tej maszynie znajdowania luzu.

Chciałbym też pochwalić wydech. Brzmi naprawdę dobrze jak na 50 ccm 4T. Dźwięk jest niski i donośny. Jednak nie męczy w trasie, nawet mając 7 000 obrotów na budziku.

Motocykl prowadzi się bardzo neutralnie. Jest dobrze wyważony, łatwy do opanowania, mimo masy 128 kg, której nie czuć. Do tego fajnie się składa i w dobry sposób tłumi nierówności. Na przedniej osi jest upside-down, z tyłu pojedynczy amor.

To co mi się nie podoba w przypadku tej maszyny to hamulce. Przednia tarcza może nie jest zła, jednak brak stalowego oplotu sprawia, że po mocniejszym wciśnięciu czuć charakterystyczny odpływ siły. Z tyłu jest bęben, który działa precyzyjnie i mimo mojej wagi mogę w każdej chwili zablokować koło przy każdej prędkości.

Co do ergonomii nie mam zastrzeżeń. Mam tu na myśli obsługę wszystkich przyrządów, jak również komfort jazdy. Siedzisko jest długie i szerokie, a geometria ramy sprawia, że nie bolały mnie żadne kończyny. Przy tej okazji nic nie skrzypi i nie rezonuje, nawet podczas jazdy z maksymalną prędkością obrotową silnika

Czy kupić Junaka 905? Cena nie należy do najniższych, bo motorower został wyceniony na 5749, jednak w zamian dostajemy naprawdę fajny wygląd, LEDy, elektroniczną deskę, naprawdę dobrze pracujące zawieszenie i dobrą jakość wykonania.

Plusy

Dojrzały wygląd
Niskie brzmienie wydechu
Dobre prowadzenie
Światła LED
Cyfrowa deska rozdzielcza

Minusy

Brak precyzji działania przedniego układu hamulcowego
Wysoka cena
Nieprecyzyjna skrzynia biegów (neutral)
Wysoka masa 128 kg

Opinie
Ocena Redakcji
Ocena Użytkowników
Oceń tutaj
Ocena ogólna
Design
Jakość
Cena do jakości
Ocena Redakcji
Ocena Użytkowników
56 Oceny
Już oceniłeś, dziękujemy!
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
27%
Interesujące
55%
heh...
0%
Że co?
9%
Grrrr!
0%
Smutne
9%
O autorze
Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
Leszek Śledziński
Zaczynałem jak każdy. Od Komara przez Simsona, chiński skuter... aż do spełniania swoich marzeń. W Jednoślad.pl Tworze swoje moto vlogi, testuje motocykle i motorowery oraz informuję o najważniejszych zmianach w prawie.
2 Komentarze
  • anatol
    29 maja 2017 at 11:11

    Zróbcie recenzję jakichś motorowerów z media experta. Czy na początek będzie spoko?

    • Geniush
      30 maja 2017 at 12:05

      Przychylam się do prośby – te Zippo wydają się być na prawdę spoko

Podziel się opinią

lub
Ocena ogólna
Design
Jakość
Cena do jakości