Aktualnie czytasz:
Junak 905: Ile jest warty nowy motorower od Junaka?
8

Podczas majówki niewiele było okazji do jazdy. Na szczęście udało się trafić na przerwę w opadach deszczu. To idealny moment, żeby wsiąść na Junaka 905, którego chcieliście wspólnie przetestować.

Junak 905 to wbrew pozorom motorower, jednak mocno stylizowany na typowego streeta o pojemności conajmniej 125 ccm. Wizualnie konstrukcja robi dobrą robotę, wygląda agresywnie i dojrzale.

Po odpaleniu pokazują się fajnie wyglądające zegary z niebieskim podświetleniem. Jedynym analogowym elementem jest tutaj obrotomierz, który działa nieco opieszale, ale precyzyjnie.

Pierwsze kilometry na Junaku 905 to tak naprawdę dotarcie jednostki. Czuć, że motorower jeszcze nie jest w pełni sił. Mimo to udało mi się zanotować zarówno 6 jak i 7 dych na liczniku. Wiem, wiem, nie powinno się takich rzeczy robić w totalnie nowej maszynie, jednak odkręciłem manetkę do końca. Silnik posiada niespełna 4 konie, ale dość małą tylną zębatkę. Stąd maszyna może nie przyśpiesza w jakiś spektakularny sposób, ale za to może pochwalić się dobrym V-maxem jak na czterosuwa. Szczerze? Jeśli mam wybierać pomiędzy przyśpieszaniem a większą prędkością przelotową, to wolę tę drugą opcję. Zapomniałbym jeszcze o skrzyni – mamy tutaj 4 przełożenia w klasycznym ułożeniu. Biegi wchodzą płynnie, jednak potrzeba nieco czasu, aby nauczyć się w tej maszynie znajdowania luzu.

Chciałbym też pochwalić wydech. Brzmi naprawdę dobrze jak na 50 ccm 4T. Dźwięk jest niski i donośny. Jednak nie męczy w trasie, nawet mając 7 000 obrotów na budziku.

Motocykl prowadzi się bardzo neutralnie. Jest dobrze wyważony, łatwy do opanowania, mimo masy 128 kg, której nie czuć. Do tego fajnie się składa i w dobry sposób tłumi nierówności. Na przedniej osi jest upside-down, z tyłu pojedynczy amor.

To co mi się nie podoba w przypadku tej maszyny to hamulce. Przednia tarcza może nie jest zła, jednak brak stalowego oplotu sprawia, że po mocniejszym wciśnięciu czuć charakterystyczny odpływ siły. Z tyłu jest bęben, który działa precyzyjnie i mimo mojej wagi mogę w każdej chwili zablokować koło przy każdej prędkości.

Co do ergonomii nie mam zastrzeżeń. Mam tu na myśli obsługę wszystkich przyrządów, jak również komfort jazdy. Siedzisko jest długie i szerokie, a geometria ramy sprawia, że nie bolały mnie żadne kończyny. Przy tej okazji nic nie skrzypi i nie rezonuje, nawet podczas jazdy z maksymalną prędkością obrotową silnika

Czy kupić Junaka 905? Cena nie należy do najniższych, bo motorower został wyceniony na 5749, jednak w zamian dostajemy naprawdę fajny wygląd, LEDy, elektroniczną deskę, naprawdę dobrze pracujące zawieszenie i dobrą jakość wykonania.

Zobacz także:
Plusy

Dojrzały wygląd
Niskie brzmienie wydechu
Dobre prowadzenie
Światła LED
Cyfrowa deska rozdzielcza

Minusy

Brak precyzji działania przedniego układu hamulcowego
Wysoka cena
Nieprecyzyjna skrzynia biegów (neutral)
Wysoka masa 128 kg

Opinie
Ocena Redakcji
Ocena Użytkowników
Oceń tutaj
Ocena ogólna
Design
Jakość
Cena do jakości
Ocena Redakcji
Ocena Użytkowników
93 Oceny
Już oceniłeś, dziękujemy!
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
28%
Interesujące
52%
heh...
0%
Że co?
6%
Grrrr!
0%
Smutne
14%
O autorze
Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
Leszek Śledziński
Zaczynałem jak każdy. Od Komara przez Simsona, chiński skuter... aż do spełniania swoich marzeń. W Jednoślad.pl Tworze swoje moto vlogi, testuje motocykle i motorowery oraz informuję o najważniejszych zmianach w prawie.
8 Komentarze
  • anatol
    29 maja 2017 at 11:11

    Zróbcie recenzję jakichś motorowerów z media experta. Czy na początek będzie spoko?

    • Geniush
      30 maja 2017 at 12:05

      Przychylam się do prośby – te Zippo wydają się być na prawdę spoko

  • Suchy
    27 czerwca 2017 at 21:06

    Ile wam dali w łapę?

  • sebastian
    27 czerwca 2017 at 21:12

    ja mam pytanie ile wam za to zapłacili . miło to tyć obiektywne forum a zrobiła się maszynka do zarobku mam 905 i więcej tego błędu nie popełnię ponieważ jest wykonany typowo jak chińczyk .
    nie polecam chyba że dla szpanu dla bogaczy że wydali na kosiarkę
    prawie 6000 i dostali kosiarkę z lampami led i elektryczną deską rozdzielczą .

    • sebastian
      27 czerwca 2017 at 21:16

      ja mam pytanie ile wam za to zapłacili . miało to tyć obiektywne forum a zrobiła się maszynka do zarobku mam 905 i więcej tego błędu nie popełnię ponieważ jest wykonany typowo jak chińczyk .
      nie polecam chyba że dla szpanu dla bogaczy że wydali na kosiarkę
      prawie 6000 i dostali kosiarkę z lampami led i elektryczną deską rozdzielczą .

  • Artur
    27 czerwca 2017 at 21:21

    Ile wam dali w łapę? Bo mi się nie wydaje, że równa jazda to taki niespotykany atut i że wytłumiony silnik brzmi donośnie.

  • 27 czerwca 2017 at 21:40
    Plusy

    okazja do śmiechu

    Minusy

    skrzynia biegów , dźwięk silnika .wygląda jak zabawka

    byłem nieszczęśliwym posiadaczem tej kosiarki rodzice mi to kupili i ja sprzedałem ponieważ był powolny miał denerwującą skrzynie biegów i dźwięk kosiarki w dodatku zabawkowa piszecie że poważny ,a i że plus to ledy w osłonie baku ale to kłamstwo wygląda jak zabawka i dodatkowo poważny a piszecie takie coś a zaraz jest ”Po odpaleniu pokazują się fajnie wyglądające zegary z niebieskim podświetleniem.” ludzie rozumiem że chcecie zarobić ale nie za wszelka cenę proszę o jedno o jeszcze jeden test ale tym razem obiektywny

  • Maciej
    17 lipca 2017 at 17:32
    Plusy

    Jak na pojemność 50 to bardzo fajny wygląd.Cyfrowe zegary.Oświetlenie LED (ale tylko lampa tył i przód). Dźwięk silnika.

    Minusy

    Mało precyzyjna skrzynia biegów.Przedni hamulec (słaby). Lampki LED na zbiorniku (jedna przestała świecić po prostu się spaliła). Manetki brudzą dłonie (guma słabej jakości. Akumulator dwa dni bez jazdy i już nie odpala (coś pobiera dużo prądu).

    Opinie
    Ocena ogólna
    Design
    Jakość
    Cena do jakości

    Niestety więcej minusów niż plusów ale tak chyba musi być w Chińskim motorowerze.Szkoda tylko nazwy JUNAK.

Podziel się opinią

lub
Ocena ogólna
Design
Jakość
Cena do jakości