Junak 905: Ile jest warty nowy motorower od Junaka?

Podczas majówki niewiele było okazji do jazdy. Na szczęście udało się trafić na przerwę w opadach deszczu. To idealny moment, żeby wsiąść na Junaka 905, którego chcieliście wspólnie przetestować.

Junak 905 to wbrew pozorom motorower, jednak mocno stylizowany na typowego streeta o pojemności conajmniej 125 ccm. Wizualnie konstrukcja robi dobrą robotę, wygląda agresywnie i dojrzale.

Po odpaleniu pokazują się fajnie wyglądające zegary z niebieskim podświetleniem. Jedynym analogowym elementem jest tutaj obrotomierz, który działa nieco opieszale, ale precyzyjnie.

Pierwsze kilometry na Junaku 905 to tak naprawdę dotarcie jednostki. Czuć, że motorower jeszcze nie jest w pełni sił. Mimo to udało mi się zanotować zarówno 6 jak i 7 dych na liczniku. Wiem, wiem, nie powinno się takich rzeczy robić w totalnie nowej maszynie, jednak odkręciłem manetkę do końca. Silnik posiada niespełna 4 konie, ale dość małą tylną zębatkę. Stąd maszyna może nie przyśpiesza w jakiś spektakularny sposób, ale za to może pochwalić się dobrym V-maxem jak na czterosuwa. Szczerze? Jeśli mam wybierać pomiędzy przyśpieszaniem a większą prędkością przelotową, to wolę tę drugą opcję. Zapomniałbym jeszcze o skrzyni – mamy tutaj 4 przełożenia w klasycznym ułożeniu. Biegi wchodzą płynnie, jednak potrzeba nieco czasu, aby nauczyć się w tej maszynie znajdowania luzu.

Chciałbym też pochwalić wydech. Brzmi naprawdę dobrze jak na 50 ccm 4T. Dźwięk jest niski i donośny. Jednak nie męczy w trasie, nawet mając 7 000 obrotów na budziku.

Motocykl prowadzi się bardzo neutralnie. Jest dobrze wyważony, łatwy do opanowania, mimo masy 128 kg, której nie czuć. Do tego fajnie się składa i w dobry sposób tłumi nierówności. Na przedniej osi jest upside-down, z tyłu pojedynczy amor.

To co mi się nie podoba w przypadku tej maszyny to hamulce. Przednia tarcza może nie jest zła, jednak brak stalowego oplotu sprawia, że po mocniejszym wciśnięciu czuć charakterystyczny odpływ siły. Z tyłu jest bęben, który działa precyzyjnie i mimo mojej wagi mogę w każdej chwili zablokować koło przy każdej prędkości.

Co do ergonomii nie mam zastrzeżeń. Mam tu na myśli obsługę wszystkich przyrządów, jak również komfort jazdy. Siedzisko jest długie i szerokie, a geometria ramy sprawia, że nie bolały mnie żadne kończyny. Przy tej okazji nic nie skrzypi i nie rezonuje, nawet podczas jazdy z maksymalną prędkością obrotową silnika

Czy kupić Junaka 905? Cena nie należy do najniższych, bo motorower został wyceniony na 5749, jednak w zamian dostajemy naprawdę fajny wygląd, LEDy, elektroniczną deskę, naprawdę dobrze pracujące zawieszenie i dobrą jakość wykonania.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

13 opinii

  1. ja mam pytanie ile wam za to zapłacili . miło to tyć obiektywne forum a zrobiła się maszynka do zarobku mam 905 i więcej tego błędu nie popełnię ponieważ jest wykonany typowo jak chińczyk .
    nie polecam chyba że dla szpanu dla bogaczy że wydali na kosiarkę
    prawie 6000 i dostali kosiarkę z lampami led i elektryczną deską rozdzielczą .

    1. ja mam pytanie ile wam za to zapłacili . miało to tyć obiektywne forum a zrobiła się maszynka do zarobku mam 905 i więcej tego błędu nie popełnię ponieważ jest wykonany typowo jak chińczyk .
      nie polecam chyba że dla szpanu dla bogaczy że wydali na kosiarkę
      prawie 6000 i dostali kosiarkę z lampami led i elektryczną deską rozdzielczą .

    2. Myśle ze za wiele już nie mam do komentowania. Niemal wszystko opisałem jw. Jestem bardzo rozczarowany i zawiedziony ze tak łatwo dałem się złapać na piękny wygląd ( jak głupiutka blondyneczka ) Szkoda tez ze tak nie znalazłem żadnej opinii na temat nowego eko/euro4 zasilania wtryskiem…
      Wiec ja teraz przestrzegam … to wogole nie chce jeździć , tym się nie da jeździec :(((
      NIe polecam !!!!!!
      Mam nadzieje ze konkurencja jest dużo lepsza :))

  2. Ile wam dali w łapę? Bo mi się nie wydaje, że równa jazda to taki niespotykany atut i że wytłumiony silnik brzmi donośnie.

  3. byłem nieszczęśliwym posiadaczem tej kosiarki rodzice mi to kupili i ja sprzedałem ponieważ był powolny miał denerwującą skrzynie biegów i dźwięk kosiarki w dodatku zabawkowa piszecie że poważny ,a i że plus to ledy w osłonie baku ale to kłamstwo wygląda jak zabawka i dodatkowo poważny a piszecie takie coś a zaraz jest ”Po odpaleniu pokazują się fajnie wyglądające zegary z niebieskim podświetleniem.” ludzie rozumiem że chcecie zarobić ale nie za wszelka cenę proszę o jedno o jeszcze jeden test ale tym razem obiektywny

  4. Niestety więcej minusów niż plusów ale tak chyba musi być w Chińskim motorowerze.Szkoda tylko nazwy JUNAK.

  5. Jestem posiadaczem tego roweru z silnikiem. Po miesiącu rozszczelnił się zbiornik paliwa. Pomimo wcześniejszego dokręcenia wszystkich widocznych śrub, motorowerek w czasie eksploatacji zaczął się rozkręcać. Licznik kilometrów zawyża przebieg, po przejechaniu 17 kilometrów na liczniku przybyło ok. 300 km. Lampa światła mijania świeci jak kaganek. Na biegu 4 motorower nie jest w stanie utrzymać stałej prędkości (zwalnia). Regulacja ustawienia przedniej lampy po wykonaniu otworu w tylnej części obudowy. Wymiana żarówki świateł mijania i drogowych wymaga rozebrania całej lampy. Ledy światła pozycyjnego przedniego spaliły się w drugim miesiącu użytkowania. Opony beznadziejne. Polecam koniecznie ogumienie wymienić na normalne. Dostęp do filtra powietrza żenada. Skrzynia biegów mało precyzyjna. Znaleźć luz, to duży wysiłek. Ogólnie cena powyżej 6000 zł za taki przyrząd do przemieszczania się, to trochę za dużo. Skusił mnie wygląd. Trudno połknę tą żabę. Trochę własnej pracy nad tym gnomem i może nie będzie tragicznie. Ogólnie nie polecam Junaka 905, w szczególności osobom, które kupują pojazd i od razu chcą z niego korzystać. Jest to urządzenie dla osób lubiących majsterkować. To przykre , że osoby nie mające zielonego pojęcia o motoryzacji zabierają się do budowy pojazdów. Kto wydał homologację na tego strucla. Pozdrawiam gorąco konstruktorów. Bieda.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button