Junak 905: Ile jest warty nowy motorower od Junaka?

Podczas majówki niewiele było okazji do jazdy. Na szczęście udało się trafić na przerwę w opadach deszczu. To idealny moment, żeby wsiąść na Junaka 905, którego chcieliście wspólnie przetestować.

Junak 905 to wbrew pozorom motorower, jednak mocno stylizowany na typowego streeta o pojemności conajmniej 125 ccm. Wizualnie konstrukcja robi dobrą robotę, wygląda agresywnie i dojrzale.

Po odpaleniu pokazują się fajnie wyglądające zegary z niebieskim podświetleniem. Jedynym analogowym elementem jest tutaj obrotomierz, który działa nieco opieszale, ale precyzyjnie.

Pierwsze kilometry na Junaku 905 to tak naprawdę dotarcie jednostki. Czuć, że motorower jeszcze nie jest w pełni sił. Mimo to udało mi się zanotować zarówno 6 jak i 7 dych na liczniku. Wiem, wiem, nie powinno się takich rzeczy robić w totalnie nowej maszynie, jednak odkręciłem manetkę do końca. Silnik posiada niespełna 4 konie, ale dość małą tylną zębatkę. Stąd maszyna może nie przyśpiesza w jakiś spektakularny sposób, ale za to może pochwalić się dobrym V-maxem jak na czterosuwa. Szczerze? Jeśli mam wybierać pomiędzy przyśpieszaniem a większą prędkością przelotową, to wolę tę drugą opcję. Zapomniałbym jeszcze o skrzyni - mamy tutaj 4 przełożenia w klasycznym ułożeniu. Biegi wchodzą płynnie, jednak potrzeba nieco czasu, aby nauczyć się w tej maszynie znajdowania luzu.

REKLAMA

SCORPION EXO 520 AIR

Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

Chciałbym też pochwalić wydech. Brzmi naprawdę dobrze jak na 50 ccm 4T. Dźwięk jest niski i donośny. Jednak nie męczy w trasie, nawet mając 7 000 obrotów na budziku.

Motocykl prowadzi się bardzo neutralnie. Jest dobrze wyważony, łatwy do opanowania, mimo masy 128 kg, której nie czuć. Do tego fajnie się składa i w dobry sposób tłumi nierówności. Na przedniej osi jest upside-down, z tyłu pojedynczy amor.

To co mi się nie podoba w przypadku tej maszyny to hamulce. Przednia tarcza może nie jest zła, jednak brak stalowego oplotu sprawia, że po mocniejszym wciśnięciu czuć charakterystyczny odpływ siły. Z tyłu jest bęben, który działa precyzyjnie i mimo mojej wagi mogę w każdej chwili zablokować koło przy każdej prędkości.

Co do ergonomii nie mam zastrzeżeń. Mam tu na myśli obsługę wszystkich przyrządów, jak również komfort jazdy. Siedzisko jest długie i szerokie, a geometria ramy sprawia, że nie bolały mnie żadne kończyny. Przy tej okazji nic nie skrzypi i nie rezonuje, nawet podczas jazdy z maksymalną prędkością obrotową silnika

Czy kupić Junaka 905? Cena nie należy do najniższych, bo motorower został wyceniony na 5749, jednak w zamian dostajemy naprawdę fajny wygląd, LEDy, elektroniczną deskę, naprawdę dobrze pracujące zawieszenie i dobrą jakość wykonania.

Inne publikacje na ten temat:

12 opinii

  1. ja mam pytanie ile wam za to zapłacili . miło to tyć obiektywne forum a zrobiła się maszynka do zarobku mam 905 i więcej tego błędu nie popełnię ponieważ jest wykonany typowo jak chińczyk .
    nie polecam chyba że dla szpanu dla bogaczy że wydali na kosiarkę
    prawie 6000 i dostali kosiarkę z lampami led i elektryczną deską rozdzielczą .

    1. ja mam pytanie ile wam za to zapłacili . miało to tyć obiektywne forum a zrobiła się maszynka do zarobku mam 905 i więcej tego błędu nie popełnię ponieważ jest wykonany typowo jak chińczyk .
      nie polecam chyba że dla szpanu dla bogaczy że wydali na kosiarkę
      prawie 6000 i dostali kosiarkę z lampami led i elektryczną deską rozdzielczą .

    2. Myśle ze za wiele już nie mam do komentowania. Niemal wszystko opisałem jw. Jestem bardzo rozczarowany i zawiedziony ze tak łatwo dałem się złapać na piękny wygląd ( jak głupiutka blondyneczka ) Szkoda tez ze tak nie znalazłem żadnej opinii na temat nowego eko/euro4 zasilania wtryskiem…
      Wiec ja teraz przestrzegam … to wogole nie chce jeździć , tym się nie da jeździec :(((
      NIe polecam !!!!!!
      Mam nadzieje ze konkurencja jest dużo lepsza :))

  2. Ile wam dali w łapę? Bo mi się nie wydaje, że równa jazda to taki niespotykany atut i że wytłumiony silnik brzmi donośnie.

  3. byłem nieszczęśliwym posiadaczem tej kosiarki rodzice mi to kupili i ja sprzedałem ponieważ był powolny miał denerwującą skrzynie biegów i dźwięk kosiarki w dodatku zabawkowa piszecie że poważny ,a i że plus to ledy w osłonie baku ale to kłamstwo wygląda jak zabawka i dodatkowo poważny a piszecie takie coś a zaraz jest ”Po odpaleniu pokazują się fajnie wyglądające zegary z niebieskim podświetleniem.” ludzie rozumiem że chcecie zarobić ale nie za wszelka cenę proszę o jedno o jeszcze jeden test ale tym razem obiektywny

  4. Niestety więcej minusów niż plusów ale tak chyba musi być w Chińskim motorowerze.Szkoda tylko nazwy JUNAK.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button