Aktualnie czytasz:
Test Zipp PRO 50: PROwokuje Wyglądem
11

Głośno zrobiło się po pokazaniu przez Zipp swojej nowej propozycji na sezon 2011. Pro 50 idealnie trafił w gusta wielu miłośników dwóch kółek o charakterystyce sportowej. Zipp świetnie wygląda, a jak jeździ? O tym dziś w Skuterowo.com.

Już podczas III Ogólnopolskiej wystawy skuterów i motocykli, która miała miejsce w marcu tego roku w Warszawie przasnyski producent pokazał coś, co miało być odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku. To Pro 50. Motorower o wyglądzie ścigacza.

Wygląd. Największy atut tego jednośladu. Właściwie wszystko wskazuje na to, że mamy do czynienia z czymś większym, niż zwykłą pięćdziesiątką. Jedynym elementem, który zdradza prawdziwą pojemność jest… mała, motorowerowa tablica rejestracyjna. Reszta jak w prawdziwym przecinaku. Nisko osadzona kierownica, manualna skrzynia, duża owiewka, potężna puszka wydechu, szerokie koła i jedna, centralna sprężyna tylnego zawieszenia. Całość prezentuje się naprawdę imponująco, ale…

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

Drażnią niezamaskowane elementy za deską rozdzielczą...

Detale. Hmm, od strony kierowcy widać pewne elementy, które lepiej można było zamaskować. Sięgając wzrokiem między przednią owiewkę a zegary możemy zobaczyć zaczepy plastików, niezamaskowane kable… No dobrze, gdzieś to trzeba było upchnąć, jednak można było poświęcić trochę więcej uwagi i zrobić to nieco bardziej estetycznie. Nie spodobał się nam też sposób mocowania lusterek – do przedniej owiewki. Miejsce jest ok, gwarantuje to dobrą widoczność, jednak element do którego je przykręcono jest stosunkowo cienki i przez to nasze „tylne oczy” wpadają w wibracje przy każdej okazji, a to już nie co zamazuje obraz… Z „pierdółek przyczepimy się jeszcze do umieszczenia dźwigni zmiany biegów. Jak na nasz gust jest ona nieco za wysoko w stosunki do lewej stopki. Aby przerzucić bieg na wyższy często trzeba nogę unieść do góry. A może ktoś z nas ma za małe nogi?

 
Czytaj
REKLAMA

UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.

Jazda. Jak jeździ Zipp Pro 50? Przekonajcie się sami.

Komfort. No coś za coś Panie i Panowie. Wybierając ten sprzęt nie spodziewajmy się, że będzie on wygodny jak Burgman. To z założenia motorower, który ma w maksymalnym stopniu przypominać rasowego ścigacza. Pozycja za kierownicą, wymuszająca mocne pochylenie się do przodu nie jest komfortowa na dłuższym dystansie, zwłaszcza na początku. Bolą nadgarstki, bowiem spora część masy kierowcy spoczywa właśnie na rękach. Kierownica osadzona jest nisko, a stópki znajdują się bliżej tylnej osi pojazdu. Na szczęście na Pro 50 nie są aż tak bardzo odczuwalne wszelkie nierówności. Duże, szerokie koła i dobre zawieszenie skutecznie wybierają nierówności.

Centralny wahacz w Pro 50 to świetne rozwiązanie.

Centralny wahacz w Pro 50 to świetne rozwiązanie.

A propos zawieszenia. Jest zaskakująco miękkie. Przednie lagi są stosunkowo długie i wjechanie w dziurę nie skutkuje wyrywaniem kierownicy. Z tyłu też jest dobrze. Centralny amortyzator radzi sobie dobrze nawet podczas jazdy we dwójkę.

Z plecaczkiem. Zabranie kogoś w dalszą podróż będzie trochę męczące. Jazda w dwójkę sprawia, że trochę zaczyna brakować miejsce, a i ruszanie spod świateł będzie wymagało większej wprawy. Wzrośnie nam również spalanie do górnej granicy około 3 L/100 km.

To jak już o spalaniu mowa. Za sprawą czterosuwowego silnika sporo zaoszczędzimy odwiedzając dystrybutor. Podczas testu Skuterowo.com Zipp Pro 50 spalał średnio 2.5 L podczas normalnej, miejskiej, spokojniej jazdy, do 3 L podczas jazdy z pasażerem. Jest to raczej normalny wynik jak na jednostkę o takiej pojemności. Drugim elementem za sprawą którego rzadko będziemy gościć na stacji jest zbiornik paliwa. Ten ma 12 L pojemności.

Serce Pro 50. To czterosuwowiec chłodzony powietrzem. To ten sam silnik, co w testowanym przez Skuterowo.com Zipp Neken. Prędkość maksymalna jaką może rozwinąć Pro 50 to licznikowe 70 km/h po zdjęciu wszelkich blokad. Mimo wysokich prędkości obrotowych jednostce nie brakuje elastyczności. Na każdym biegu skutecznie się rozpędza. Jedynie trzeba pamiętać o tym, aby unikać jazdy w przedziale 7-7.5 000 obrotów na minutę. Zawsze więcej, albo mniej. W tym zakresie pojawiają się bowiem niemiłe wibracje przenoszone na podnóżki. Niemiłe uczucie.

W Pro mamy dwie duże i wydaje tarcze.

W Pro mamy dwie duże i wydaje tarcze.

Hamowanie. Z przodu działa duża tarcza hamulcowa z mechanicznym ABS. Nie działa ja ten elektroniczny w który wyposażona jest większość samochodów, albo trochę pomaga w sytuacjach zablokowania się przedniego koła. Z tyłu również jest wydajny, duży talerz. Pro zatrzymuje się skutecznie i to bez utraty pewności.

Światło. Przednie dwa reflektory są wydajne. Nie można im zarzucić, właściwie niczego. Skutecznie oświetlają drogę zarówno w trybie mijania, jak i drogowym. Tylna lampa jest duża i dobrze widoczna z daleka.

Wydech w Zipp Pro 50 to jeden z największych plusów.

Wydech w Zipp Pro 50 to jeden z największych plusów.

Wydech. Tu pochwała dla projektantów Zipp. Dźwięk jest naprawdę rasowy. Nikt nie jest w stanie uwierzyć, że tak brzmi zwykła pięćdziesiątka, zwłaszcza na niskich obrotach. Puszka nie jest ani za głośna, ani za cicha. To ważne, bowiem spora część użytkowników czterosuwowych skuterów czy motorowerów narzeka na to, że ich w ruchu miejskim po prostu nie słychać, a to stwarza już pewne zagrożenie. Kierowcy często nas nie widzą, ale za to mogą przynajmniej usłyszeć.

Zipp Pro 50 to nie jest motorower dla kogoś, kto szuka praktycznych zastosowań dla jednośladu. Trudno jest się na takiej konstrukcji wybrać do marketu czy na długą wyprawę na drugi koniec województwa. Tu raczej chodzi o fun. Pro ma dobrze wyglądać i w miarę sportowo się prowadzić. W tej roli ten motorower sprawdzi się w stu procentach.

Zipp Pro 50: Zobacz jak testowaliśmy:

[nggallery id=43]

Silnik Jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Pojemność
49 ccm
Sprężanie
7,3:1
Moc maks.
3,3 KM przy 7500 obr/min
Maks. moment obrotowy
2,5 Nm przy 7500 obr/min
Starter
elektryczny lub nożny
Podwozie
Rama z rury stalowej
Zawieszenie p/t
widelec teleskopowy/wahacz stalowy, jeden centralny element resorująco-tłumiący
Hamulec p/t
hydrauliczny tarczowy/hydrauliczny tarczowy
Opony p/t
110/70 -16, 140/70- 16
Pojemność zbiornika paliwa12L
Kolorystykaczarno-czerwony
czarny
Fot. Skuterowo.com.
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
77%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
8%
Grrrr!
15%
Smutne
0%
11 Komentarze
1 2
  • Zdjęcie profilowe Raf
    10 czerwca 2011 at 09:26

    Jeszcze dodatkowo – bak jest 16 L, a nie 12… wiem bo tankowałem na starcie do pełna.
    Po przejechaniu 1szych 500 km, pojechałem na stacje i uzupełniłem raptem 8 L… spalanie więc jest bardzo małe, czyli 1,9 L/100.

    Jeszce 1na wada standardowa w tym modelu (pośrednio już o tym wspomniałem) to z elektroniki dodatkowo takową jest, padanie aku, poprzez złe lądowanie.
    Teoretycznie wg. serwisówki zalecana jest w takim przypadku wymiana elementów odpowiadających za lądowanie, czy też w niektórych przypadkach aku, ostatecznie dochodzi do wymiany żarówek przednich (2×35 W), gdyż fabryka tłumaczy się, że w tym modelu są one za mocne.

    Osobiście uznaje to za kompletną bzdurę i rozwiązałem to osobiście (za poradą jednego z for o tym modelu), poprzez wymianę „wszelkiego rodzaju światełek, poza długimi”, poprzez wsadzenie LEDów.

    Wymiana więc objęła 6 żarówek licznikowych, 2x światła postojowe, 4x migacze, oświetlenie tablicy i stop / tylne.
    Dzięki temu zabiegowi dopiero zapotrzebowanie na prąd jest ok podczas jazdy i ładowanie „nadążą” za zużyciem i nie występują przykre niespodzianki w postaci „nagłego braku migaczy podczas jazdy na światłach”.

    Minusem są tż za bardzo moim zdaniem wystające migacze przednie – od ręki poszły u mnie do wymiany.