Aktualnie czytasz:
Test Kymco Agility 50 4T: Mój Test
3

Po raz pierwszy jak ujrzałem Agility, miałem mieszane uczucia. Wyglądem bardzo niepozorny, zgrabny o ładnej sylwetce skuter z każdą chwilą coraz bardziej mnie ciekawił. Jest średniej wielkości porządnie wykonany, z dobrze spasowanymi plastikami i niezawodnym silnikiem jak na sprzęt za około 4200 zł.

Hamulce w Kymco Agility 50

Hamulce w Kymco Agility 50

Wygląd zewnętrzny. Na pierwszy rzut oka Agility prezentuje się nowocześnie i zgrabnie. Ładny niebieski odcień dobrze komponuje sie z czarnymi plastikami.Skuter stoi na 12 calowych aluminiowych kołach. Z przodu znajdziemy hamulec tarczowy z tyłu standardowo bęben. Takie połączenie daje nam wydajny zestaw który w bardzo krótkim czasie zatrzyma nasz pojazd, ze względu na nie dużą masę własną bo 92.5 kg.  Duża profilowana kanapa spokojnie starcza dla kierowcy i pasażera , natomiast niestety jest zbyt twarda. Warte uwagi są podnóżki pasażera które wielkością i kształtem są bardzo wygodne i fajnie wyglądają. Minusem jest wąska przednia owiewka która niestety dostatecznie chroni nogi przed wiatrem, trzeba mieć je blisko siebie aby nie wystawały po bokach inaczej szybko marzną. Agility waży jest łatwy w prowadzeniu i przeciskanie się w korku to czysta przyjemność. Łatwy w manewrowaniu.

Silnik. Silnik czterosuwowy o mocy 3,6 km chłodzony powietrzem, ma przyzwoitą kulture pracy jest bardzo cichy i ekonomiczny. Spalanie kształtuje sie na poziomie około 2 litrów. Jazda po mieście jest trochę utrudniona przez słabe przyspieszenie, które po dłuższym czasie zaczyna irytować. Prostym i tanim rozwiązaniem tego problemu jest wymiana standardowych rolek wariatora z 7,5 na 6 gramowe. Poprawia to osiągi przyspieszenia o około 5 sek. od 0-50 km/h. Po takim zabiegu irytacja odchodzi w zapomnienie. Skuter pewnie i jednostajnie przyspiesza , nie ma „dziury” w żadnych zakresie prędkości.  Prędkość maksymalna na prostej mieści się w przedziale 65-70 km/h. Górna granica ograniczona modułem CDI , po usunięciu ostatniej blokady uzyskujemy 80-85 km/h. Pokonanie bez przerwy dystansu kilkudziesięciu kilometrów nie powoduje zadyszki silnika nawet w bardzo upalne dni. Miłym zaskoczeniem jest jazda z pasażerem. Osiągi są prawie takie same jesli chodzi o v max i przyspieszenie, zawieszenie też „daje rade” . Dobrze składa się w zakrętach i jest bardzo przewidywalny.  Zestrojone jest dość twardo, co skutkuje nie miłym odczuciem podczas pokonywania naszych polskich dziur. Czasami potrafi wyrwać kierownicę z rak.

 
Czytaj
REKLAMA

Barton daje 400 zł do wykorzystania na akcesoria

Kup motocykl Barton Cafe Racer lub Barton Travel, zarejestruj zakup i skonfiguruj dla siebie pakiet dodatków o wartości 400 zł gratis.

Deska rozdzielcza Kymco Agility

Deska rozdzielcza Kymco Agility

Detale i wyposażenie. Agility wyposażony jest w bardzo wydajny przedni reflektor, wyposażony w żarówkę H7. Doświetlanie w czasie jazdy po zmroku naprawdę jest niezłe. Deska rozdzielcza jest bardzo czytelna , nie znajdziemy na niej zbędnych bajerów. Mamy wskaźnik prędkościomierza, licznik kilometrów, kontrolkę długich świateł i kierunkowskazów no i oczywiście wskaźnik poziomu paliwa. Warto zaznaczyć że podczas uruchomienia kierunkowskazu usłyszymy charakterystyczny sygnał dzwiekowy, który przypomina nam o włączonym kierunku po wykonaniu manewru. Niby mała rzecz a jednak bardzo wpływa na poziom bezpieczeństwa podczas poruszania się po mieście. Bardzo ładnie wygląda podświetlenie zegarów w nocy. Ciekawa kolorystyka i kontrastowe zestawienie barw sprawia że wszystko jest czytelne. Pod kanapa znajdziemy wlew paliwa umieszczony na tylnej części skutera oraz obszerny schowek, odpowiednio wyprofilowany spokojnie mieści jeden standardowy kask i tyle. Lusterka są małe i widoczność jest ograniczona, zamocowane na krótkich wysięgnikach nie sięgają na cały obszar sąsiedniego pasa.

Kymco Agility 50 4T – 50 jest bardzo przyzwoicie wykonanym skuterem , który jest wart swojej ceny w zestawieniu do konkurencji. Jest to doskonały wybór jako pierwszy sprzęt dla każdego kto zaczyna swoją przygodę z jednośladem. Model ten cieszy się dużą bezawaryjnością , jest bardzo rzadkim gościem w serwisie, daje sporo frajdy z jazdy.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
72%
Interesujące
11%
heh...
0%
Że co?
6%
Grrrr!
0%
Smutne
11%