Aktualnie czytasz:
Elektryczna Honda PCX Electric już w Japonii. Najpierw dla firm
4

Honda ogłosiła, że skuter elektryczny Honda PCX Electric od 30 listopada 2018 r. jest oferowany w formie leasingu inwestycyjnego dla przedsiębiorstw i osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Póki co tylko w Japonii. 

Skuter PCX ELECTRIC, oparty na popularnym modelu PCX klasy 125 cm3, korzysta z przyjaznego dla środowiska silnika i jest zasilany przez nowo opracowany, kompaktowy zestaw baterii. Silnik elektryczny typu (IPM), oparty na wirniku z magnesem stałym*1, zapewnia wysoki moment obrotowy w niskim zakresie obrotów oraz płynne rozwijanie mocy już od startu. PCX ELECTRIC odziedziczył po siostrzanym modelu PCX wszystkie atrybuty miejskiego skutera – łatwość w obsłudze, kompaktowe rozmiary i komfortową pozycję kierowcy.

Dwa przenośne zestawy zasilające „Honda Mobile Power Pack”, po pełnym naładowaniu dają PCX ELECTRIC maksymalny zasięg 41 km*2. Mobilne zestawy zasilające mogą być dla wygody ładowane bezpośrednio w PCX ELECTRIC za pośrednictwem złącza kompatybilnego z gniazdami sieci 100V/AC*3 lub opcjonalnej zewnętrznej ładowarki.

Honda liczy na zebranie jak największej liczby opinii i postulatów klientów, dotyczących skutera, dlatego w wypożyczalniach w Tokio, a także w wypożyczalniach turystycznych w Japonii rozpocznie się wiosną 2019 roku eksperyment monitorowania eksploatacji PCX ELECTRIC.

 
Czytaj
REKLAMA

Prezenty od Junaka

Kup dowolny jednoślad marki Junak, a otrzymasz kask z blendą Junak oraz 5L oleju Platinum Rider.

Producent planuje również oferowanie PCX ELECTRIC w leasingu inwestycyjnym w krajach Azji Południowo-Wschodniej, rozpoczynając na Filipinach sprzedaż PCX ELECTRIC z eksperymentalnym systemem odzyskiwania nadwyżki energii.

Poprzez monitorowanie, wynajem i usługi współdzielenia – sharingu, Honda będzie mogła analizować przydatność skutera elektrycznego w biznesie i w codziennej eksploatacji indywidualnych klientów, a zebrane dane wykorzystać, aby lepiej spełnić oczekiwania przyszłych użytkowników.

Planowana produkcja roczna (Japonia): 250 egzemplarzy
Cena jednostkowa (w tym 2 mobilne zestawy zasilające): 787 860 jenów (ok. 6 939 USD)
(729 500 jenów bez podatku)
Opcjonalnie Mobilna ładowarka zewnętrzna: 83 160 jenów (ok. 732 USD)
(77 000 jenów bez podatku)

Honda PCX Electric. Układ napędu elektrycznego:

Nowo opracowany system napędu, pracujący pod napięciem 96 V, wykorzystuje dwa połączone szeregowo akumulatory litowo-jonowe 48 V o wysokiej pojemności.

Silnik typu (IPM), oparty na wirniku z magnesem stałym*1, wykazuje wysoką efektywność energetyczną zapewnia wysoki przybór mocy w niskim zakresie obrotów już od startu. Maksymalna moc silnika wynosząca 4,2 kW (standardowa moc 0,98 kW) zapewnia płynną jazdę i świetne osiągi przy dużym obciążeniu silnika. Mocna i kompaktowa jednostka napędowa zapewnia ochronę silnika przed przegrzaniem. Łatwe sterowanie i konstrukcyjna prostota, eliminują też takie podzespoły jak pompa olejowa, chłodnica, czy sprzęgło.

Od pełnego rozładowania, oba mobilne zestawy zasilające mogą być w pełni naładowane po około 6 godzinach*4, gdy są podłączone poprzez gniazdo w skuterze PCX ELECTRIC, lub w około 4 godziny*4 po wyjęciu z PCX ELECTRIC i naładowaniu za pomocą opcjonalnej ładowarki.

Honda PCX Electric. Podwozie:

Wydłużony rozstaw osi i pierwszy raz zastosowany w serii PCX tylny błotnik, umożliwia umieszczenie mobilnych zestawów zasilających w boksie bagażowym, przy zachowaniu wystarczającego skoku tylnego zawieszenia. PCX ELECTRIC zachował długość PCX, dziedzicząc po swoim konwencjonalnym modelu siostrzanym miejską zwinność i wygodną pozycję kierowcy.

Wydłużenie rozstawu wpłynęło na zmianę tylnego amortyzatora i użycie trzystopniowych sprężyn, a jednostka napędowa jest umieszczona bardziej z tyłu w stosunku do układu w konwencjonalnym PCX. Różni się też system mocowania jednostki napędowej, dostosowany do silnika elektrycznego o niskiej wibracji, przyczyniający się również do jedwabiście płynnej jazdy.

Jednokanałowy układ ABS działa na przedni hamulec.

Honda PCX Electric. Stylistyka:

Płynne linie, biegnące wzdłuż całego pojazdu, sprawiają, że styl PCX jest elegancki i lekki. Nowoczesną i delikatną stylistykę uzupełnia pełne oświetlenie LED z niebieskim akcentem w kloszu zespolonego światła reflektora i podobną niebieską sygnaturą światła tylnego, spełniającymi funkcje obrysowe, gdy światła są wyłączone. Tylny błotnik przymocowany do tylnej części przedziału silnikowego podkreśla wyrafinowanie i wyjątkowość PCX ELECTRIC.

PCX ELECTRIC będzie dostępny w kolorze Pearl Glare White. Akcenty w kolorze Candy Blue odróżniają PCX ELECTRIC od konwencjonalnego modelu i akcentują jego ekologiczne walory.

Honda PCX Electric. Inne funkcje:

Czytelny kokpit wyświetla informacje o parametrach pracy systemu zasilania elektrycznego. Wskaźniki obejmują prędkościomierz, zegar, poziom naładowania baterii i stan ładowania po podłączeniu do zasilania sieciowego.

Kiedy kierowca zbliży się do skutera, system Honda SMART Key odblokowuje stacyjkę, bez konieczności wyjmowania kluczyka z kieszeni.

Honda PCX Electric. Dane techniczne:

Model

PCX ELECTRIC

Typ

Honda ZAD-EF01

Długość x Szerokość x Wysokość (mm)

1 960×740×1 095

Rozstaw osi (mm)

1 380

Minimalny prześwit (mm)★

132

Wysokość siedzenia

760

Masa własna (kg)

144

Liczba pasażerów

2

Zasięg na pełnym akumulatorze *5 (km)

Zgłoszone do Ministerstwa Ziemi, Infrastruktury i Transportu

41 (przy stałej prędkości testowej 60 km/h)
<1 pasażer

Średnica zawracania (m)

2.1

Jednostka napędowa / typ

EF01M / AC motor

Moc (kW)

0.98

Moc maksymalna (kW[KM]/obr./min.)

4,2[5,7]/5 500

Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min.)

18/500

Rodzaj akumulatora

Akumulator litowo-jonowy

Napięcie baterii / pojemność

50.4V/20.8Ah×2

Ładowarka

AC100V(jednofazowa)

Opony

Przód

100/80-14M/C 48P

Tył

120/70-14M/C 55P

Hamulce

Przód

Hydrauliczne, tarczowe

Tył

Mechaniczne, bębnowe

Zawieszenie

Przód

Widelec teleskopowy

Tył

Wahacz

Rama

Podwójna rama kołyskowa

*1 Stały magnes wewnątrz wirnika
*2 Zasięg mierzony przy prędkości stałej 60 km/h
*3 Kompatybilny z gniazdem sieciowym 100V/AC
*4 Czas ładowania z gniazda sieci elektrycznej, mierzony w warunkach testowych. Czas ładowania zależy od stanu zestawu baterii, warunków ładowania oraz stanu i konserwacji skutera PCX ELECTRIC.
*5 Zasięg na jednym ładowaniu zgodnie z ustalonymi warunkami testu. Parametry skutera mogą różnić się od podanych, w zależności od wielu czynników: środowiskowych (pogoda, natężenie ruchu), stylu jazdy, wersji skutera (opcjonalnych dodatków, specyfikacje) i jego stanu technicznego.

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
100%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
4 Komentarze
  • Piotr
    4 grudnia 2018 at 17:30

    Parametry nie powalają, zasięg 41 km. to nawet do miasta trochę mało.

  • Antonidas
    6 grudnia 2018 at 14:21

    Kiedyś słyszałem o hybrydowym PCX, zarzucili pomysł?

  • Robert
    9 grudnia 2018 at 17:23

    Lepiej późno niż wcale! Na przykładzie Hondy najlepiej widać, że elektryczny skuter jest w zakupie dwa razy droższy od spalinowego. W zamian dostajemy jednak prawie darmową eksploatację i bilans wychodzi jednoznacznie na korzyść elektryka, jeśli np. finansować zakup leasingiem. Wtedy widać najwyraźniej to, czego nie widać gołym okiem – to się po prostu opłaca. I tęgie głowy z Hondy o tym wiedzą, dlatego oferują swój skuter właśnie w leasingu.

  • Majewski
    9 grudnia 2018 at 17:30

    Bardzo fajny i ładny skuter, nareszcie Honda! Ale trzeba uczciwie przyznać, że zasięg nie imponuje… Takie skutery jak Askoll czy Torrot mają zasięgi rzędu 70-90 km w mieście, co jednak daje większy komfort użytkowania. Chociaż w sumie 40 km na jeden dzień też powinno wystarczyć. Kiedy będzie dostępny w Polsce?