Aprilia RS 660 w testach. To nie tylko prototyp?

Okazuje się, że Włosi na poważnie podchodzą do wskrzeszenia klasy supersport. Może „supersport” to nieco na wyrost powiedziane. Na Zachodzie sprawnie funkcjonują klasy wyścigowe określane mianem SuperTwin i pozwolę sobie RS 660 nazywać właśnie w taki sposób.

W takim razie: co w nowym supertwinie Aprilii? Jednostka napędowa ma być „połową” jednostki znanej z modeli Tuono i RSV4. Rzędowa dwucylindrówka powinna generować w okolicach 100 KM i posiadać pojemność, jak sama nazwa wskazuje, gdzieś w rejonie 660 ccm (tutaj ważne - klasy wyścigowe dla tego typu motocykli ograniczają pojemność do 650 ccm). 

Nie zdziwiłoby mnie jeśli Aprilia uzupełniłaby RS 660 w pełen pakiet elektronicznych wspomagaczy. Takie rozwiązanie mocno odróżniłoby model od japońskiej konkurencji, a zbliżyło do KTMa czy Ducati. Swoją drogą dwucylindrowa rzędówka tylko w pierwszej kolejności pojawiłaby się w wydaniu sportowym. Docelowo grupa Piaggio planuje inne modele oparte o platformę. Może powrót Nudy? Albo „mały” Caponord? 

REKLAMA

RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

Póki co Włosi testują RS 660 na torach wyścigowych.

Źródło: Moto.it

[trending]

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button