Aktualnie czytasz:
Aprilia RS 660 w testach. To nie tylko prototyp?
0

Okazuje się, że Włosi na poważnie podchodzą do wskrzeszenia klasy supersport. Może „supersport” to nieco na wyrost powiedziane. Na Zachodzie sprawnie funkcjonują klasy wyścigowe określane mianem SuperTwin i pozwolę sobie RS 660 nazywać właśnie w taki sposób.

W takim razie: co w nowym supertwinie Aprilii? Jednostka napędowa ma być „połową” jednostki znanej z modeli Tuono i RSV4. Rzędowa dwucylindrówka powinna generować w okolicach 100 KM i posiadać pojemność, jak sama nazwa wskazuje, gdzieś w rejonie 660 ccm (tutaj ważne – klasy wyścigowe dla tego typu motocykli ograniczają pojemność do 650 ccm). 

Nie zdziwiłoby mnie jeśli Aprilia uzupełniłaby RS 660 w pełen pakiet elektronicznych wspomagaczy. Takie rozwiązanie mocno odróżniłoby model od japońskiej konkurencji, a zbliżyło do KTMa czy Ducati. Swoją drogą dwucylindrowa rzędówka tylko w pierwszej kolejności pojawiłaby się w wydaniu sportowym. Docelowo grupa Piaggio planuje inne modele oparte o platformę. Może powrót Nudy? Albo „mały” Caponord? 

 
Czytaj
REKLAMA

Wybierasz stylowe dwa koła czy mocarne trzy? Peugeot Django 125 i Metropolis 400 na prawo jazdy B!

Dzięki Peugeot możesz się wyróżnić. Wybierz Peugeot Django 125 lub trójkołowy skuter Metropolis 400. Do prowadzenia obu wystarcza jedynie prawo jazdy kategorii B.

Póki co Włosi testują RS 660 na torach wyścigowych.

Źródło: Moto.it

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
50%
Interesujące
25%
heh...
0%
Że co?
25%
Grrrr!
0%
Smutne
0%