5 podstawowych błędów popełnianych na motocyklu w terenie (BMW F 800 GS)

W teren zabieramy dwa turystyczne enduro i staramy się uniknąć 5 podstawowych błędów popełnianych w terenie. Obiekt naszych badań? Oczywiście Leszek! 

I co w takiej sytuacji? Kopiemy dół, zakopujemy gościa, a fura na Allegro.

– Siema Leszek, Rudy z tej strony. Słuchaj, taki materiał robię: 5 rzeczy, których nie robić w offroadzie. Potrzebuję jakiegoś “leszcza”, który nie potrafi jeździć na motocyklach. Znasz kogoś?
– Jestem!

Właściwy człowiek we właściwym miejscu i przy odpowiedniej temperaturze. Dzisiaj zaledwie 36 stopni Celsjusza w cieniu. Dwa dualsportowe motocykle typu adventure, czyli BMW F 800 GS Adventure i bazowe F 800 GS w wersji GS Trophy. Na początek bez różnicy na których będziemy jeździć, obydwa motocykle mają szosowe, dualsportowe opony. Na nich pokażemy, jakich błędów unikać w terenie.

Proste, polne ścieżki, ale nawet tak proste drogi po deszczu potrafią mocno się zmienić. Jest kilka zasad dla każdego, o których warto pamiętać.

– Leszek, spróbuj na stojąco! Na stojąco będziesz więcej widział, a co za tym idzie będziesz w stanie reagować na to, co dzieje się na drodze.

Błąd numer 1: jazda “na upartego” na siedząco. To oczywiście lepsze niż błędna jazda na stojąco. Jazda na stojąco musi mieć sens. A sensem jest to, żeby nie obciążać kierownicy i mieć stabilną pozycję za sterami. Cały ciężar ciała powinien być na nogach, w sposób który nie męczy i jest wygodny. Biodra wysunięte do tyłu, klatka piersiowa nieco niżej nad kierownicą. “Na sucho” powinniśmy być w stanie puścić bez problemu kierownicę.

Rzecz numer dwa: hamowanie! Czym hamujesz? No właśnie. W offroadzie, tak jak i na szosie, przedni hamulec jest dużo ważniejszy. Na pierwszy rzut oka wydaje się to nielogiczne, ale masa transferuje się do przodu. Z przodu mamy większą tarczę, w przypadku BMW także ABS w trybie enduro.

Interesuje Cię seria F od BMW? Zerknij na nasz test BMW F 700 GS: Wszechstronny i łatwy w obyciu

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button