Aktualnie czytasz:
Wizerunek skutera: Diagnoza

Objawy: mylny brak przekonania do bezpieczeństwa i użyteczności tego pojazdu w mieście.

Często można się spotkać z opiniami mówiącymi o tym, że skuter to problematyczny środek lokomocji. Często nasi bliscy, znajomi odciągają nas od decyzji o przesiadce na jednoślad miejski. Trzeba go kupić, jeździć z nim na przeglądy, zrobić prawo jazdy i non stop naprawiać. To wszystko mity.

Mit numer jeden. Wysoki koszt zakupu. Nie prawda, można kupić markowy, niezawodny pojazd nie przekraczając kwoty 4000-4500 PLN (SYM, Kymco). Te koszty w przeliczeniu na paliwo zużyte przez samochód, taksówki, bilety miesięczne nie są aż tak duże. Ba, jestem przykładem człowieka, który często miesięcznie wydawał na transport po mieście 800-900 PLN i tracił mnóstwo czasu. W moim przypadku zakup skutera zwrócił się już po 12 miesiącach jazdy. Dodając do tego jeszcze całkowitą niezależność i zyskane godziny bilans kosztów i strat wychodzi na duży plus.

 
Czytaj
REKLAMA

Planujesz wakacje na motocyklu? Dominar 400 gwarantuje nieograniczoną przyjemność z jazdy.

Skorzystaj z oferty na zakup pakietu turystycznego w promocyjnej cenie 1999zł

Mit numer dwa. Bezpieczeństwo. Skuter statystycznie jest tak samo niebezpieczny jak podróżowanie pieszo. Zasada jest prosta. Nie na czym, a kto. Twoja znajomość przepisów, rozwaga i wyobraźnia stanowią o Twoim bezpieczeństwie.

Własny skuter to super pomysł. Przekonują się o tym Ci, którzy spróbowali nie stać w korkach.

Własny skuter to super pomysł. Przekonują się o tym Ci, którzy spróbowali nie stać w korkach.

 
Czytaj
REKLAMA

SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 36 zł

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Mit numer trzy. Skuter to zabawka. Bzdura. To stereotyp, który narodził się wraz z marką Romet i ich flagowymi produktami PRLu. Aktualnie w mieście skuter to pragmatyczny środek transportu. Służy do pokonywania tras od punktu A do punktu B. Każdy, bez względu na wiek może wsiąść na skuter.

Mit numer cztery. Potrzebne prawo jazdy A. To nie jest prawdą. Do kierowania skuterem z silnikiem o pojemności do 50 ccm wystarczy dowód osobisty, elementarna wiedza z zakresu ruchu drogowego i/lub każda inna kategoria „prawka”.

Mit numer pięć. Skutery strasznie kopcą i są głośne. Od kilku lat w wielu skuterach montuje się silniki czterosuwowe. Ciche i ekologiczne.

Czy do tego wszystkiego należy jeszcze dodawać, że mały miejski jednoślad spala przeciętnie 2-4 litrów na setkę? 100 kilometrów po mieście za 8 złotych? Tak, tyle kosztuje eksploatacja. Jeśli te argumenty nie przekonują Ciebie, albo kogoś z Twojego otoczenia to zapytaj dlaczego na Tajwanie co druga osoba codziennie porusza się skuterem.

Fot. Skuterowo.com
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
11 Komentarze
1 2
  • Zdjęcie profilowe Pietro
    4 lutego 2011 at 10:00

    W UE poza polską, każdy posiadacz prawa jazdy na samochód, może jeździć motocyklem lub skuterem do poj. 125ccm, bez dodatkowej kategorii. Ciekawe czemu w naszym kraju to nie obowiązuje?