- Kymco Xciting 400 właśnie zadebiutował w salonach sprzedaży Kymco
- Xciting 400 to maksiskuter dla posiadaczy prawa jazdy A2
- W ramach nowego modelu, producent poprawił stabilność prowadzenia a także charakterystykę silnika
- Lokalizację najbliższego salonu Kymco znajdziesz na kymco.pl
Wiosna to czas, gdy wszystko budzi się do życia, a wraz z nią piękny sezon na dwa kółka. Sezon tym piękniejszy, że wraz z nim rozpoczyna się nowy rozdział w historii jednego z najciekawszych maksiskuterów na rynku – Kymco Xciting 400, którego piąta generacja właśnie pojawiła się w salonach.
Seria Kymco Xciting od zawsze łączy w sobie najlepsze cechy świata maksiskuterów i motocykli. Ich obszerne i funkcjonalne nadwozia ułatwiają życie w codziennych dojazdach w mieście i poza nim oraz weekendowych wyjazdach, a mocne silniki i solidne podwozia zapewniają osiągi bardziej niż zadowalające, nawet dla doświadczonych motocyklistów. Najnowszy członek rodziny, Kymco Xciting 400, dokłada do tego świeży design inspirowany sportowymi motocyklami oraz jeszcze lepsze osiągi i przyjemność z jazdy. Ale ten sprzęt wygląda!
Kymco Xciting 400 2023. Najważniejsze informacje:
- W salonach Kymco właśnie pojawiła się piąta już generacja Xciting 400, w tym jubileuszowa wersja specjalna limitowana do 500 sztuk.
- Kymco Xciting 400 łączy w sobie funkcjonalność i komfort maksiskutera, ze sportowym charakterem i niemal bezkonkurencyjnymi osiągami.
- Nowy model wyposażono w zmodernizowane podwozie zwiększające stabilność, w pełni ledowe oświetlenie i nadwozie jeszcze lepiej chroniące przed pędem powietrza.
- Najnowszy maksiskuter Kymco świetnie odnajdzie się w codziennych dojazdach po mieście, ale też w komfortowych warunkach dowiezie Cię daleko poza nie.
- Podobnie jak poprzednicy, najnowsze Kymco Xciting 400 pozwala na jazdę z prawem jazdy kat. A2
Tu forma spotyka się z funkcją
Dokładnie w 10 urodziny, model Xciting 400 doczekał się swojej piątej generacji. To zdecydowanie dobry sposób na świętowanie, tym bardziej patrząc na to jak najnowszy model się prezentuje. Styliści Kymco bez wątpienia wiedzą jak w niemałej bryle maksiskutera zawrzeć mnóstwo sportowych akcentów zgodnych z najnowszymi trendami. Sylwetka Kymco Xciting 400 jest jednocześnie zgrabna i muskularna co podkreślają ostre linie i agresywnie ukształtowane lampy wyposażone we w pełni ledowe oświetlenie. Nie tylko patrzy się na nie z przyjemnością, ale też zapewniają bezpieczną jazdę nawet po najgorzej oświetlonych drogach i w najciemniejszą noc. Ciekawostką jest tutaj także zastosowanie świateł do jazdy dziennej DRL po raz pierwszy w skuterze, co zdecydowanie zwiększa widoczność tego i tak trudnego do przeoczenia skutera. A jeśli ktoś chciałby się jeszcze bardziej wyróżnić, to w salonach Kymco dostępna jest także limitowana edycja Xciting 400 w jubileuszowym malowaniu, których wykonano jedynie 500 sztuk!
Starania designerów najnowszego Kymco Xciting 400 nie skupiały się jednak wyłącznie na zapewnieniu jak najlepszych doznań wizualnych. Równie ważne były dla nich doznania z jazdy. Dlatego też każdy obszar nadwozia przemyślano pod kątem ergonomii i aerodynamiki. Liczne załamania i przetłoczenia przede wszystkim mają za zadanie skutecznie ochronić kierowcę przed pędem powietrza. W połączeniu z szeroką przednią owiewką i szybą regulowaną w trzech pozycjach, sprawiają, że nawet przy prędkościach autostradowych, podróż przebiega z najwyższą stabilnością i wygodą. Kropkę nad „i” w kategorii wygody stawia natomiast ergonomicznie wyprofilowana, dwustopniowa kanapa i mnóstwo miejsca na nogi, dzięki czemu za kierownicą Kymco Xciting 400 odnajdzie się osoba każdego wzrostu.
Moc, kultura i sprawdzona niezawodność
Najnowszy maksiskuter Kymco to nie tylko komfort jazdy, ale także znakomite osiągi, które świetnie współgrają z dynamiczną sylwetką Xciting 400. Jednocylindrowa jednostka napędzająca ten skuter generuje 33,85 KM oraz 37,5 Nm co jest jednym z najlepszych wyników w klasie i to czuć. Piąta generacja tego modelu z lekkością rozpędza się nie tylko do prędkości pozwalających na sprytną i zwinną jazdę w zatłoczonym mieście, ale także nie ma problemu z dynamiczną jazdą po drogach ekspresowych. Przy tym jest to niezwykle oszczędna jednostka zadowalająca się niewielką ilością paliwa, co przy niemałym zbiorniku o pojemności 12,5 l zapewnia spokój od wizyt na stacjach paliw na długi czas.
Istotny jest też fakt, że jest to konstrukcja bazująca na silniku z poprzedniej generacji, poprawiona pod kątem kultury pracy i czystości spalin dzięki czemu spełnia wymagania normy EURO 5. Zmianie nie uległa jednak trwałość tej jednostki, która w poprzednim wcieleniu pokazała, że przebiegi godne motocykli turystycznych nie są dla niej wyzwaniem.
Do zobaczenia w salonach
Świetne osiągi byłyby jednak niczym bez wydajnego podwozia i o czym twórcy Kymco Xciting 400 doskonale wiedzą i co pokazywali już nie raz. Dlatego w najnowszej, piątej generacji modelu, zadbali o to, by usztywnić podwozie dla zapewnienia jeszcze większej stabilności zarówno w zakręcie jak i na prostych, nawet przy wysokich prędkościach. W tym celu usztywnili konstrukcję przedniego zawieszenia. Nie zmienił się za to sposób w jaki zawieszenie radzi sobie z nierównościami. Nadal z najwyższą kulturą tłumi wszelkie nierówności na drodze, a jednocześnie dba o pewne i zwinne prowadzenie.
To tylko dopełnia obraz komfortowego, wszechstronnego i stylowego maksiskutera, który świetnie wywiąże się z każdego powierzonego mu zadania bez względu na to, czy to dojazd do pracy, szybkie zakupy czy wycieczka za miasto. Kymco Xciting 400 2023 po prostu ekscytuje o czym możecie przekonać się w autoryzowanych salonach Kymco i podczas jazd próbnych.
Dane techniczne | Kymco Xciting 400 2023 |
Silnik | Czterosuwowy, jednocylindrowy, chłodzony cieczą, rozrząd OHC 4V |
Pojemność skokowa | 400 ccm |
Moc | 33,85 KM przy 7250 obr./min |
Moment obrotowy | 37,5 Nm przy 5750 obr./min |
Zasilanie | Wtrysk paliwa |
Skrzynia biegów | Bezstopniowa CVT |
Rama | Stalowa |
Zawieszenie przód | Teleskopowe |
Zawieszenie tył | Dwa amortyzatory, regulacja napięcia wstępnego |
Hamulec przedni | Podwójny, tarczowy, radialny zacisk czterotłoczkowy |
Hamulec tylny | Pojedynczy, tarczowy |
Opony przód/tył | 120/70R15 / 150/70R14 |
Wysokość siedzenia | 805 mm |
Masa pojazdu z płynami | 213 kg |
Zbiornik paliwa | 12,5 l |
Wyposażenie | Oświetlenie full led, regulacja wysokości szyby, system bezkluczykowy, kontrola trakcji, ABS |
Cena | 34 500 zł (34 900 wersja limitowana) |