Kymco Xciting 400 2023 już w salonach! Maksiskuter, który ekscytuje

Kymco Xciting 400 kończy już dziesięć lat! To doskonała okazja na prezentację piątej generacji tego wszechstronnego maksiskutera.

W skrócie
  • Kymco Xciting 400 właśnie zadebiutował w salonach sprzedaży Kymco
  • Xciting 400 to maksiskuter dla posiadaczy prawa jazdy A2
  • W ramach nowego modelu, producent poprawił stabilność prowadzenia a także charakterystykę silnika
  • Lokalizację najbliższego salonu Kymco znajdziesz na kymco.pl

Wiosna to czas, gdy wszystko budzi się do życia, a wraz z nią piękny sezon na dwa kółka. Sezon tym piękniejszy, że wraz z nim rozpoczyna się nowy rozdział w historii jednego z najciekawszych maksiskuterów na rynku – Kymco Xciting 400, którego piąta generacja właśnie pojawiła się w salonach. 

Seria Kymco Xciting od zawsze łączy w sobie najlepsze cechy świata maksiskuterów i motocykli. Ich obszerne i funkcjonalne nadwozia ułatwiają życie w codziennych dojazdach w mieście i poza nim oraz weekendowych wyjazdach, a mocne silniki i solidne podwozia zapewniają osiągi bardziej niż zadowalające, nawet dla doświadczonych motocyklistów. Najnowszy członek rodziny, Kymco Xciting 400, dokłada do tego świeży design inspirowany sportowymi motocyklami oraz jeszcze lepsze osiągi i przyjemność z jazdy. Ale ten sprzęt wygląda!

Ergonomia skutera została tak przemyślana, by komfortowo czuły się tu osoby każdej postury.

Kymco Xciting 400 2023. Najważniejsze informacje:

  1. W salonach Kymco właśnie pojawiła się piąta już generacja Xciting 400, w tym jubileuszowa wersja specjalna limitowana do 500 sztuk.
  2. Kymco Xciting 400 łączy w sobie funkcjonalność i komfort maksiskutera, ze sportowym charakterem i niemal bezkonkurencyjnymi osiągami.
  3. Nowy model wyposażono w zmodernizowane podwozie zwiększające stabilność, w pełni ledowe oświetlenie i nadwozie jeszcze lepiej chroniące przed pędem powietrza.
  4. Najnowszy maksiskuter Kymco świetnie odnajdzie się w codziennych dojazdach po mieście, ale też w komfortowych warunkach dowiezie Cię daleko poza nie.
  5. Podobnie jak poprzednicy, najnowsze Kymco Xciting 400 pozwala na jazdę z prawem jazdy kat. A2

Tu forma spotyka się z funkcją

Dokładnie w 10 urodziny, model Xciting 400 doczekał się swojej piątej generacji. To zdecydowanie dobry sposób na świętowanie, tym bardziej patrząc na to jak najnowszy model się prezentuje. Styliści Kymco bez wątpienia wiedzą jak w niemałej bryle maksiskutera zawrzeć mnóstwo sportowych akcentów zgodnych z najnowszymi trendami. Sylwetka Kymco Xciting 400 jest jednocześnie zgrabna i muskularna co podkreślają ostre linie i agresywnie ukształtowane lampy wyposażone we w pełni ledowe oświetlenie. Nie tylko patrzy się na nie z przyjemnością, ale też zapewniają bezpieczną jazdę nawet po najgorzej oświetlonych drogach i w najciemniejszą noc. Ciekawostką jest tutaj także zastosowanie świateł do jazdy dziennej DRL po raz pierwszy w skuterze, co zdecydowanie zwiększa widoczność tego i tak trudnego do przeoczenia skutera. A jeśli ktoś chciałby się jeszcze bardziej wyróżnić, to w salonach Kymco dostępna jest także limitowana edycja Xciting 400 w jubileuszowym malowaniu, których wykonano jedynie 500 sztuk!

Po prawej stronie wersja limitowana do 500 sztuk. Poza malowaniem są to takie same skutery.

Starania designerów najnowszego Kymco Xciting 400 nie skupiały się jednak wyłącznie na zapewnieniu jak najlepszych doznań wizualnych. Równie ważne były dla nich doznania z jazdy. Dlatego też każdy obszar nadwozia przemyślano pod kątem ergonomii i aerodynamiki. Liczne załamania i przetłoczenia przede wszystkim mają za zadanie skutecznie ochronić kierowcę przed pędem powietrza. W połączeniu z szeroką przednią owiewką i szybą regulowaną w trzech pozycjach, sprawiają, że nawet przy prędkościach autostradowych, podróż przebiega z najwyższą stabilnością i wygodą. Kropkę nad „i” w kategorii wygody stawia natomiast ergonomicznie wyprofilowana, dwustopniowa kanapa i mnóstwo miejsca na nogi, dzięki czemu za kierownicą Kymco Xciting 400 odnajdzie się osoba każdego wzrostu.

Moc, kultura i sprawdzona niezawodność

Najnowszy maksiskuter Kymco to nie tylko komfort jazdy, ale także znakomite osiągi, które świetnie współgrają z dynamiczną sylwetką Xciting 400. Jednocylindrowa jednostka napędzająca ten skuter generuje 33,85 KM oraz 37,5 Nm co jest jednym z najlepszych wyników w klasie i to czuć. Piąta generacja tego modelu z lekkością rozpędza się nie tylko do prędkości pozwalających na sprytną i zwinną jazdę w zatłoczonym mieście, ale także nie ma problemu z dynamiczną jazdą po drogach ekspresowych. Przy tym jest to niezwykle oszczędna jednostka zadowalająca się niewielką ilością paliwa, co przy niemałym zbiorniku o pojemności 12,5 l zapewnia spokój od wizyt na stacjach paliw na długi czas.

Konstruktorzy postarali się, by prowadzenie zgrywało się ze sportowym stylem. Nowy Xciting 400 jest jeszcze stabilniejszy niż poprzednik.

Istotny jest też fakt, że jest to konstrukcja bazująca na silniku z poprzedniej generacji, poprawiona pod kątem kultury pracy i czystości spalin dzięki czemu spełnia wymagania normy EURO 5. Zmianie nie uległa jednak trwałość tej jednostki, która w poprzednim wcieleniu pokazała, że przebiegi godne motocykli turystycznych nie są dla niej wyzwaniem.

Do zobaczenia w salonach

Świetne osiągi byłyby jednak niczym bez wydajnego podwozia i o czym twórcy Kymco Xciting 400 doskonale wiedzą i co pokazywali już nie raz. Dlatego w najnowszej, piątej generacji modelu, zadbali o to, by usztywnić podwozie dla zapewnienia jeszcze większej stabilności zarówno w zakręcie jak i na prostych, nawet przy wysokich prędkościach. W tym celu usztywnili konstrukcję przedniego zawieszenia. Nie zmienił się za to sposób w jaki zawieszenie radzi sobie z nierównościami. Nadal z najwyższą kulturą tłumi wszelkie nierówności na drodze, a jednocześnie dba o pewne i zwinne prowadzenie.

Bez dwóch zdań nowy Xciting 400 to skuter z najwyższej półki. Świadczą o tym nie tylko design, ale to jak solidnie wykonany i przemyśłany jest to skuter.

To tylko dopełnia obraz komfortowego, wszechstronnego i stylowego maksiskutera, który świetnie wywiąże się z każdego powierzonego mu zadania bez względu na to, czy to dojazd do pracy, szybkie zakupy czy wycieczka za miasto. Kymco Xciting 400 2023 po prostu ekscytuje o czym możecie przekonać się w autoryzowanych salonach Kymco i podczas jazd próbnych.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo
Dane techniczne   Kymco Xciting 400 2023
Silnik Czterosuwowy, jednocylindrowy, chłodzony cieczą, rozrząd OHC 4V
Pojemność skokowa 400 ccm
Moc 33,85 KM przy 7250 obr./min
Moment obrotowy 37,5 Nm przy 5750 obr./min
Zasilanie Wtrysk paliwa
Skrzynia biegów Bezstopniowa CVT
Rama Stalowa
Zawieszenie przód Teleskopowe
Zawieszenie tył Dwa amortyzatory, regulacja napięcia wstępnego
Hamulec przedni Podwójny, tarczowy, radialny zacisk czterotłoczkowy
Hamulec tylny  Pojedynczy, tarczowy
Opony przód/tył 120/70R15 / 150/70R14
Wysokość siedzenia 805 mm
Masa pojazdu z płynami 213 kg
Zbiornik paliwa 12,5 l
Wyposażenie Oświetlenie full led, regulacja wysokości szyby, system bezkluczykowy, kontrola trakcji, ABS
Cena 34 500 zł (34 900 wersja limitowana)

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button