125 ccm
Aktualnie czytasz:
Nowy Junak 126: Simson S51 naszych czasów?
6

O Simsonie S51 do dziś krążą legendy. Z resztą nie tylko o Simsonie. Poczciwe Jawy, WSK, Ogary czy Charty - wszystkie te jednoślady z większą lub mniejszą skutecznością spełniały przez lata swoją rolę pojazdów użytkowych - takich, którymi dało dojechać się dosłownie wszędzie i załatwić niemal wszystko. A jak jest obecnie?

Te owiane obecnie chmurą nostalgii motocykle miały także inną równie istotną dla nas wszystkich rolę - wychowywały kolejne pokolenia motocyklistów i pewnym jest, że gdyby nie te wszystkie pierdopędy i wiejskie sprzęty kaskaderskie, rynek motocyklowy, ilość jednośladów na naszych ulicach oraz tzw motocyklowa kultura wyglądałyby obecnie zgoła inaczej.

Co sprawiło, że takie pojazdy jak wspomniany Simson S51 do dziś mają swoje rzesze fanów? Jednym z czynników był z pewnością fakt, że w czasach świetności tych pojazdów w Polsce nie było po prostu dostępnej bardziej zaawansowanej alternatywy. A nawet gdyby była, to niewielu mogłoby sobie pozwolić na zakup zagranicznych sprzętów "hajtech" spoza żelaznej kurtyny. Jednak wpływ na popularność tych jednośladów miał jeszcze inny faktor - te sprzęty były proste w obsłudze i serwisie, a dawały niewiele mniej możliwości i radości z jazdy od bardziej zaawansowanych konstrukcji. Jeśli nie wiesz, że coś może jeździć lepiej to znaczy że nie może.

Dziś historia zdaje się zataczać koło. Oczywiście, nie brak maszyn zapierających dech w piersiach oraz takich, które bardziej kojarzą się z rakietą relacji ziemia-ziemia niż z motocyklem. Jednak coraz częściej zaczynami patrzeć na motocykle jako na pojazdy użytkowe. Tym razem już nie z konieczności, ale poprzez pryzmat ich zalet, jak ekonomia zakupu oraz przemieszczania się, a także sprawność i zwinność transportu nie tylko w dużych aglomeracjach. Czy sukces takich maszyn jak chociażby Simson S51 jest do powtórzenia?

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

Wiele wskazuje na to, że tak, bo na rynku spokojnie można znaleźć motocykle mające wszelkie predyspozycje by zająć miejsce maszyny stworzonej onegdaj do bycia wiernym pojazdem użytkowym, którego funkcjonalność ograniczała jedynie wyobraźnia.

Junak 126: kandydat na godnego następcę


Takim sprzętem z pewnością jest obecnie Junak 126. Motocykl prosty w konstrukcji i tak jak Simson S51 w swoich czasach, oparty o sprawdzone rozwiązania. Nie brak w nim także wszystkiego co cechuje nowoczesna konstrukcję. Jest katalizator, elektroniczny wtrysk paliwa, jest układ hamulcowy z systemem CBS, mamy tu także żywotne kierunkowskazy i tylna lampę w technologii LED, a także nowoczesne zegary ze wskaźnikiem poziomu paliwa. Jest nawet wyświetlacz zapiętego biegu. Do tego Junak 126 jest konstrukcją oparto na bazie podzespołów sprawdzonych podczas milionów kilometrów po azjatyckich drogach i bezdrożach. Nie ma w tym wypadku mowy o chorobach wieku dziecięcego. Także cena 5599 zł wydaje się bardzo rozsądną na tle konkurencji oraz w porównaniu do tego co otrzymujemy za te pieniądze. A otrzymujemy prosty, sprawdzony i jednocześnie w pełni odpowiadający najnowszym normom homologacyjnym motocykl. Prosta konstrukcja oznacza także mniejsza ilość podzespołów - to z kolei przekłada się na niską masę pojazdu oraz bezawaryjność. Tutaj zdecydowanie mniej rzeczy może się zepsuć. Kolejnymi z aspektów przemawiających za tym pojazdem jest fakt, że do prowadzenia Junaka 126 większość z kierowców samochodów nie potrzebuje dodatkowego prawa jazdy, a spalanie utrzymuje się na poziomie niższym niż w przypadku popularnego niegdyś motoroweru. Osiągi za to kładą zdecydowaną większość pojazdów z tamtych czasów. Do tego Junak 126 wygląda całkiem dobrze, proporcje są odpowiednio zachowane, pozycja za kierownicą jest komfortowa, a linia nadwozia nowoczesna.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Czy zatem pojazdy pokroju Simsona i innych popularnych motocykli powracają i zaczynają się cieszyć uznaniem również w naszym kraju? Wiele na to wskazuje. Zwłaszcza teraz, gdy jazda motocyklem do pracy może okazać dużo bardziej bezpiecznym rozwiązaniem niż korzystanie ze środków komunikacji miejskiej, a nowego Junaka możesz kupić nie wychodząc z domu i otrzymać gotowa do jazdy przesyłkę. A to wszystko za 99 zł.

 

Szczegóły
Cena

5599 zł

Dane techniczne

POJEMNOŚĆ
125 CM³
RODZAJ SILNIKA
CZTEROSUWOWY, JEDNOCYLINDROWY, OHC
ZASILANIE SILNIKA
WTRYSK PALIWA
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA
90 KM/H
MOC
6,2 KW / 8,42 KM (PRZY 9000 RPM)
WAŁEK WYRÓWNOWAŻAJĄCY
NIE
ROZRUCH
ELEKTRYCZNY, NOŻNY
HAMULEC PRZÓD
TARCZOWY HYDRAULICZNY
HAMULEC TYŁ
TARCZOWY HYDRAULICZNY
ROZMIAR OPONY PRZÓD
90 / 90 - 17
ROZMIAR OPONY TYŁ
110 / 80 - 17
WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( MM )
1965 / 760 / 1090
MASA WŁASNA
131 KG
DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE
150 KG
WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( MM )
770
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
15 L
ILOŚĆ MIEJSC
2
DOSTĘPNE KOLORY
BIAŁO-CZERWONY, BIAŁO-NIEBIESKI, BIAŁO-ZIELONY, CZARNO-BRĄZOWY, CZARNO-CZERWONY

Jaka jest Twoja reakcja?
42%
10%
48%
  • Art
    21 marca 2020 at 15:36

    Artykuł ewidentnie sponsorowany 🙁 szkoda….

  • Seweryn
    21 marca 2020 at 20:24

    Simson to Simson, nie ma co porównywać go do junaka, w swoich latach i kategorii ciężko dla niego o konkurencję, junaka nawet pewno ma dużo większą.

  • Łukasz
    21 marca 2020 at 21:22

    Faktor się znalazł.

  • Kris
    22 marca 2020 at 06:13

    TĄ padake chcecie porównywać do Simsona tu nawet śrubki są zrobione z guwnolitu .po 8000 km zwichrowaną się zębatka napędu .śruby wypadły elektronika na najgorszych pod zespołach które same żyją swoim życiem podczas jazdy .Ludzie jakie tu porównanie do Simsona czy ogarka .tamte mopedy miały inna jakość te obecne to czysta chiińszcZyzna dla mass

  • Jasiu
    22 marca 2020 at 09:17

    „Zgoła” piszemy razem.