BMW Motorrad
Aktualnie czytasz:
Nowe BMW R 18. Ikona stylu, która łączy dwa światy
0

BMW powraca do świata cruiserów i robi to w zaiste wielkim stylu. Nowy motocykl R 18 nie dość, że wygląda zjawiskowo, to w dodatku czerpie wszystko co najlepsze z korzeni bogatych tradycji marki.

Chyba żaden z modeli tej marki nie zatapiał się tak głęboko w tradycji, jednocześnie wnosząc dużo zupełnie nowego. BMW R 18 to jeżdżąca kwintesencja bogatej historii i dotychczasowych osiągnięć technologicznych niemieckiego producenta. Historyczne modele BMW znajdują tu swoje odbicie w wielu aspektach designu i konstrukcji. Tak, jak chociażby kultowe BMW R 5.
R 18 jak żaden inny zdaje się ucieleśniać mocno emocjonalne podejście do motocyklizmu i długich tradycji w tworzeniu wyrafinowanych technicznie pojazdów.

To co w tym motocyklu już na pierwszy rzut oka trafia w centrum uwagi to oczywiście silnik. Wielki, ba, ogromny boxer o pojemność 1802 cm3, z potężnymi chromowanymi deklami rozrządu i masywnymi rurami kolanek wydechowych, które przechodzą w jeszcze bardziej imponujące baloniaste cygara wydechów o wyrafinowanych kształtach. Reszta nadwozia zdaje się jedynie uzupełniać tę parowozownię, ale robi to jednocześnie subtelnie i spójnie, tworząc zgraną i budzącą respekt całość. Jest to zdecydowanie jeden z tych motocykli, na który można patrzeć godzinami, chłonąc przez cały czas poszczególne jego detale. Z jednej strony uderza purytańska linia, z drugiej delikatne smaczki, które sprawiają, że pomimo prostej linii, jest cały czas na czym oko zawiesić.

 
Czytaj
REKLAMA

Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.

BMW pokazując koncepty tej maszyny, uderzyło znacznie dalej w stronę ascezy i oszczędności w formie, ale ze względu na konieczność spełnienia wymagań homologacyjnych, koniecznym było wyposażenie pojazdu w to co wg przepisów niezbędne. Jednak nad dopieszczeniem wyglądu R 18 czuwa bogata oferta akcesoryjna, która pozwoli na odzyskanie sporej części spartańskiego wyglądu prezentowanego przez R 18 Concept. Oferta dodatków jest bardzo bogata, więc sam zakup tego motocykla wydaje się być dopiero pierwszym krokiem do wejścia w posiadanie wyjątkowej maszyny. Warto dodać, że oferta dodatków powstała przy współpracy z takimi firmami jak Mustang, Vance & Hines czy Roland Sands Design.
BMW R 18: Urzekający wygląd to nie wszystko

 
Czytaj
REKLAMA

Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.

Ta maszyna ma jednak nie tylko wyglądać, ale także dobrze jeździć. O wrażenia najwyższych lotów zadbać ma oczywiście ogromny silnik. Jego 91 KM jest osiągane już przy 4750 obrotów wału, a moment obrotowy sięgający powyżej 150 Nm dostępny jest już od 2000 obrotów i prostuje łokcie niemal do końca ich zakresu. Pozostała część konstrukcji oparta została o podwójną ramę zamkniętą z rur stalowych, która przez lata była charakterystycznym elementem dla klasycznych modeli BMW. W przypadku R 18 wyposażono ją w wahacz imitujący sztywne zawieszenie, a całości dopełnia niczym nieosłonięty wał kardana.  Konstrukcję ramy wzmacniają odlewane odkuwki , a wszystkie spawy wykonano z misterną precyzją. Przednie klasyczne zawieszenie otrzymały stylowe osłony, a centralny amortyzator otrzymał progresywną charakterystykę. W tym motocyklu celowo zrezygnowano z elektroniki w zawieszeniu. I bardzo słusznie, bo to co oferuje klasyka tematu, sprawdzi się w zupełności w maszynie typu cruiser. Choć oczywiście cruiser marki BMW nigdy do końca nie będzie mógł się wpasować w kanony klasycznych krążowników. Wielkie cylindry wymuszają niejako bardziej neutralną pozycję za kierownicą, gdzie stopy kierowcy nie wędrują daleko do przodu. Neutralnie w tym wypadku oznacza bardziej komfortowo i naturalnie.

Niemieccy inżynierowie nie byliby jednak sobą, gdyby nie dorzucili nawet do tak klasycznej maszyny paru elektronicznych gadżetów. Mamy tu zatem trzy tryby jazdy, z możliwością indywidualnej adaptacji, system kontroli trakcji, który można dezaktywować, a także systemy MSR, Hill Start Control oraz wspomagający manewrowanie asystent cofania.

Zadbano by maszyna była autentyczna nie tylko z wyglądu. Całość nadwozia wykonano ze stali, łezkowy zbiornik paliwa do złudzenia przypomina ten stosowany w latach 30. XX wieku, a imitujący sztywną ramę wahacz dopełnia całości. Do tego pięknie wykończony odkryty wałek napędowy. Współczesność zdradzają jedynie takie elementy jak oświetlenie led, czy ukryta w formie niewielkiego spojlera chłodnica oleju.

BMW R 18 to motocykl wobec którego ciężko przejść obojętnie. Właściwie można powiedzieć, ze jest to jedna z tych maszyn, która jeszcze przed opuszczeniem linii produkcyjnej już stała się ikoną stylu i dowodem że moda na powrót do korzeni motocyklizmu wcale nie słabnie.

Każdy zainteresowany tym wyjątkowym jednośladem może już teraz skonfigurować swój egzemplarz korzystając z konifguratora online BMW.

 

Jaka jest Twoja reakcja?
67%
33%
0%