- NOWE R 18
- Powrót do klasyki BMW
- Znamy polskie ceny
- Przedstawiono dane techniczne
Polska premiera BMW R18 miała swoje miejsce w minioną sobotę. Wydarzenie miało miejsce w nowym obiekcie jakim jest salon Liberty Motors, mieszczący się w Piasecznie.
Trzeba przyznać że zarówno salon jak i motocykl to duże gabaryty. BMW R 18 pasował tu więc jak ulał. Ten monstrualnej postury sprzęt dumnie pręży muskuły w postaci dwóch konkretnych cylindrów skladajacych się na ponad 1,8 litrowy silnik. Czerń, która w głównej mierze zdobi nowego niemieckiego cruisera, uzupełniana jest przez klasyczne białe szparunki oraz niklowane, polerowane i chromowane elementy. Asceza miesza się z dużą ilością stylitycznych smaczków składających się na całość. Efekt? To jeden z tych motocykli, które po prostu trzeba zobaczyć na żywo. Żadne zdjęcie nie odda jego prawdziwego charakteru. Z pewnością ciężko o pasjonatów motoryzacji, na których te motocykl nie zrobi wrażenia.
Dostojny, jednak tak samo bezwstydny, błyszczy z daleka przykuwając wzrok każdego w polu widzenia. Trzeba przyznać że w R 18 zadbano o szczegóły. Widać tutaj kunszt konstruktorski w detalach. Mimo iż ten motocykl nawiązuje do swoich przodków, jest od nich sporo większy oraz istotnie mocniejszy. Ponad 150 Nm dostępny już od 2 tys obrotów to nie lichy wynik. Nawet jak na cruisera.
O tym jak ten klasyczny potwór jeździ mamy nadzieję przekonać się już niebawem i podzielić się z Wami wrażeniami z jazdy.
BMW R 18 Dane techniczne
- Silnik
- Konstrukcja Chłodzony powietrzem/olejem dwucylindrowy czterosuwowy silnik typu bokser z dwoma napędzanymi łańcuchowo wałkami rozrządu umieszczonymi nad wałem korbowym.
- Otwór x skok 107.1 mm x 100 mm
- Pojemność skokowa 1802 cm³
- Moc znamionowa 67 kW (91 KM) przy 4750 obr./min
- Maks. moment obrotowy 158 Nm przy 3000 obr./min
- Stosunek sprężania 9.6 :1
- Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem Elektroniczny układ wtryskowy kolektora dolotowego/cyfrowe zarządzanie silnikiem: BMS-O z elektroniczną manetką
- Oczyszczenie spalin regulowany katalizator 3-drożny
- Moc układu jezdnego / zużycie paliwa
- Prędkość maksymalna powyżej 180 km/h
- Zużycie paliwa na 100 km zgodnie z WMTC 5.6 l/100km
- Rodzaj paliwa Bezołowiowa super (maks. 15% etanolu, E15) ROZ 95 90 AKI
- Instalacja elektryczna
- Alternator Alternator z magnesami trwałymi 600 W (moc nominalna)
- Akumulator 12 V/26 Ah, nie wymaga serwisowania
- Przenoszenie mocy
- Sprzęgło Sprzęgło jednotarczowe suche
- Skrzynia biegów Sześciobiegowa kłowa skrzynia biegów w oddzielnej obudowie
- Napęd wtórny
- Wał Kardana
- Podwozie/hamulce
- Rama Stalowa rama typu „double-cradle” z przykręconymi podciągami
- Prowadnica koła przedniego / elementy sprężynowe Widelec teleskopowy
- Prowadnica koła tylnego / elementy sprężynowe
- Stalowy wahacz dwustronny z centralnym zawieszeniem
- Ugięcie sprężyny z przodu / z tyłu 120 mm / 90 mm
- Rozstaw osi 1731 mm
- Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 150 mm
- Kąt głowicy skrętnej 57,3°
- Koła szprychowe
- Wymiar obręczy z przodu 3,5″ x 19″
- Wymiar obręczy z tyłu 5,0″ x 16″
- Opony przednie 120/70 R 19
- Opony tylne 180/65 B16
- Hamulec przedni dwutarczowy, średnica 300 mm, 4-tłoczkowy zacisk stały
- Hamulec tylny jednotarczowy, średnica 300 mm, 4-tłoczkowy zacisk stały
- ABS
- Zintegrowany system ABS BMW Motorrad (częściowo zintegrowany)
Wymiary/masa
- Wysokość siedziska przy masie własnej 690 mm
- Długość łuku krokowego przy masie własnej 1630 mm
- Użytkowa objętość zbiornika ok. 16 l
- z tego rezerwa ok. 4 l
- Długość 2440 mm
- Wysokość (bez lusterka) 1126 mm
- Wysokość (nad lustrem, z ciężarem własnym DIN) 1232 mm
- Szerokość (bez lusterka) 964 mm
- Masa własna pojazdu przygotowanego do jazdy, z pełnym bakiem 1) 345 kg 1)
- Dopuszczalna masa całkowita 560 kg
- Ładowność (w wersji seryjnej) 215 kg
- Silnik
- Konstrukcja Chłodzony powietrzem/olejem dwucylindrowy czterosuwowy silnik typu bokser z dwoma napędzanymi łańcuchowo wałkami rozrządu umieszczonymi nad wałem korbowym.
- Otwór x skok 107.1 mm x 100 mm
- Pojemność skokowa 1802 cm³
- Moc znamionowa 67 kW (91 KM) przy 4750 obr./min
- Maks. moment obrotowy 158 Nm przy 3000 obr./min
- Stosunek sprężania 9.6 :1
- Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem Elektroniczny układ wtryskowy kolektora dolotowego/cyfrowe zarządzanie silnikiem: BMS-O z elektroniczną manetką
- Oczyszczenie spalin regulowany katalizator 3-drożny
- Moc układu jezdnego / zużycie paliwa
- Prędkość maksymalna powyżej 180 km/h
- Zużycie paliwa na 100 km zgodnie z WMTC 5.6 l/100km
- Rodzaj paliwa Bezołowiowa super (maks. 15% etanolu, E15) ROZ 95 90 AKI
- Instalacja elektryczna
- Alternator Alternator z magnesami trwałymi 600 W (moc nominalna)
- Akumulator 12 V/26 Ah, nie wymaga serwisowania
- Przenoszenie mocy
- Sprzęgło Sprzęgło jednotarczowe suche
- Skrzynia biegów Sześciobiegowa kłowa skrzynia biegów w oddzielnej obudowie
- Napęd wtórny
- Wał Kardana
- Podwozie/hamulce
- Rama Stalowa rama typu „double-cradle” z przykręconymi podciągami
- Prowadnica koła przedniego / elementy sprężynowe Widelec teleskopowy
- Prowadnica koła tylnego / elementy sprężynowe
- Stalowy wahacz dwustronny z centralnym zawieszeniem
- Ugięcie sprężyny z przodu / z tyłu 120 mm / 90 mm
- Rozstaw osi 1731 mm
- Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 150 mm
- Kąt głowicy skrętnej 57,3°
- Koła Koło szprychowe (tylko z przodu)
- Wymiar obręczy z przodu 3,5" x 19"
- Wymiar obręczy z tyłu 5,0" x 16"
- Opony przednie 120/70 R 19
- Opony tylne 180/65 B16
- Hamulec przedni
- Hamulec dwutarczowy, średnica 300 mm, 4-tłoczkowy zacisk stały
- Hamulec tylny Hamulec jednotarczowy, średnica 300 mm, 4-tłoczkowy zacisk stały
- ABS
- Zintegrowany system ABS BMW Motorrad (częściowo zintegrowany)
- Wymiary/masa
- Wysokość siedziska przy masie własnej 690 mm
- Długość łuku krokowego przy masie własnej 1630 mm
- Użytkowa objętość zbiornika ok. 16 l
- z tego rezerwa ok. 4 l
- Długość 2440 mm
- Wysokość (bez lusterka) 1126 mm
- Wysokość (nad lustrem, z ciężarem własnym DIN) 1232 mm
- Szerokość (bez lusterka) 964 mm
- Masa własna pojazdu przygotowanego do jazdy, z pełnym bakiem 1) 345 kg 1)
- Dopuszczalna masa całkowita 560 kg
- Ładowność (w wersji seryjnej) 215 kg