BMW R 18 Roctane: Bawarski bagger na bogato

Nowa, piąta już odsłona największego boksera w historii

W skrócie
  • BMW R 18 Rocatne to kolejna z nowości, jakie BMW Motorrad przygotowało na ten sezon
  • Jest to już piąta z fabrycznych wersji największego fabrycznego boksera BMW
  • BMW R 18 Roctane jest stylowym baggerem i trzeba przyznać, że wyglada naprawdę imponująco

Nowy model BMW R 18 Roctane jest piątym członkiem rodziny R 18 – pojazd zaprojektowany został do podróżowania i krążenia po mieście w stylu custom bagger. Jak Wam się podoba taka odsłona największego seryjnego boksera BMW?

Nowy R 18 Roctane dołącza do modeli R 18, R 18 Classic, R 18 B i R 18 Transcontinental jako piąty członek rodziny R 18. Ponownie nawiązuje do historii i tradycji BMW Motorrad, łącząc najnowocześniejszą technologię motocyklową z designem i urokiem minionych czasów.

BMW R 18 zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym, czerpie ze słynnych modeli BMW, takich jak BMW R 5, zwracając uwagę na podstawowe elementy motocykli: czystą, pozbawioną zbednych dodatków konstrukcję podwozia i silnik boksera jako centrum całości stworzonej do generowania przyjemności z jazdy. Klasyczny design i przejrzysta, a jednocześnie nowoczesna technologia łączą się, tworząc fascynującą nie tylko dla oka koncepcję. Ta kombinacja zapewnia unikalne emocjonalne doznania podczas jazdy, a model charakteryzuje się umiejętnie zaprojektowanym językiem wzornictwa z tylną częścią w tzw. “streamlining design”.

Bagger na bogato

Najmocniejszy silnik bokser w historii BMW dostarcza moc doznań, wzmacniając je wykończeniem w matowym czarnym kolorze metalicznym. Dodatkowo posiada czarne błyszczące osłony, układ wydechowy oraz nakrętki gwiazdowe w ciemnym chromie. BMW R 18 Roctane

Serce nowego modelu BMW R 18 Roctane to znany 2-cylindrowy silnik bokser, tzw. “big boxer”. Silnik ten, dzięki swojemu imponującemu wyglądowi i specyfikacjom technicznym, przywołuje tradycję chłodzonych powietrzem silników bokser, które dostarczały niezapomniane wrażenia z jazdy przez ponad siedem dekad od czasu rozpoczęcia produkcji motocykli przez BMW Motorrad w 1923 roku. Najmocniejszy dwucylindrowy silnik bokser kiedykolwiek zbudowany w seryjnej produkcji motocykli posiada pojemność 1802 cm3. Generuje moc wynoszącą 67 kW (91 KM) przy 4750 obr./min. W zakresie obrotów od 2000 do 4000 obr./min, silnik dostarcza ponad 150 Nm momentu obrotowego, co daje całkowicie wyjątkow ciąg przy charakterystycznym dla ukladu bokser urzekającym dźwięku pracy. Czarny silnik doskonale komponuje się z ciemnym chromowanym układem wydechowym i nakrętkami gwiazdowymi.

Rama podwójna wykonana z rur stalowych i tylny wahacz z zamkniętym napędem osiowym w konstrukcji ramy sztywnej. są sercem konstrukcji nowego modelu R 18 Roctane. Jej projekt kontynuuje długotrwałą tradycję BMW Motorrad związaną z tym rodzajem ramy. Szczególnie wysoka jakość wykonania i dbałość o detale są widoczne nawet w ledwie zauważalnych szczegółach, takich jak spawane połączenia między rurami stalowymi a odlewanymi lub kutymi elementami. Podobnie jak w legendarnym modelu BMW R 5, tylny wahacz, który wykonano w oparciu o bardzo zbliżoną konstrukcje, otacza tylny dyfer w ten sam sposób za pomocą połączeń śrubowych

Piękno klasycznej mechaniki

Elementy zawieszenia nowego modelu BMW R 18 Roctane celowo nie posiadają opcji elektronicznej regulacji. Zamiast tego, teleskopowe widelec i bezpośrednio połączony centralny sprężynowy wahacz z amortyzacją zależną od skoku i regulowanym wstępnym napięciem sprężyny zapewniają doskonałe prowadzenie kół i responsywny komfort zawieszenia. Jak w legendarnym modelu BMW R 5, stałe rurki teleskopowych widełek są osadzone w osłonach widełek. Średnica stałych rurek widełek wynosi 49 mm, skok zawieszenia wynosi 120 mm z przodu i 90 mm z tyłu. Nowy model BMW R 18 Roctane hamowany jest przez podwójny hamulec tarczowy z przodu i pojedynczy hamulec tarczowy z tyłu w połączeniu z czterotłoczkowymi zaciskami stałymi. Aluminiowe koła nadają motocyklowi stylowy wygląd. Z przodu o rozmiarze 3,5 x 21″ z oponami 120/70 B 21, a z tyłu o rozmiarze 5,5 x 18″ z oponami 180/55 B 18. BMW R 18 Roctane

Zrównoważona ergonomia z dwupoziomowym siedzeniem, platformami dla nóg, dźwignią zmiany biegów i wysokimi kierownicami.

Przeczytaj też:

BMW R 12 nineT: retro roadster na 100-lecie marki BMW Motorrad

Nowy model BMW R 18 Roctane posiada swobodne, tzw. “średnio zamontowane” położenie podnóżków, w pełni zgodne z filozofią BMW Motorrad. Klasyczne położenie za cylindrami jest nie tylko typowe dla BMW, ale także pozwala na zrelaksowaną i aktywną pozycję jazdy.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Stylowe i wydłużone kufry – charakterystyczny element każdego baggera, zostały wykończony w kolorach nadwozia motocykla. Nie zabrakło także osłony przedniej, dostępnej jako oryginalne akcesorium BMW Motorrad. Nowe R 18 Roctane dostępny będzie w trzech wariantacvh malowania malowania. BMW R 18 Roctane

Nowy model R 18 Roctane jest idealnie wyposażony do relaksujących przejażdżek i dłuższych wycieczek dzięki kufrom malowanym w kolorze motocykla. Każdy z nich oferuje 27 litrów przestrzeni bagażowej. Na dłuższe wycieczki, nowy model R 18 Roctane może być wyposażony w osłonę przednią z dodatkowymi reflektorami i podwieszanymi światłami kierunkowskazów z oferty oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad.

Nowy model R 18 Roctane standardowo posiada czarne wykończenie malowania. Opcjonalnie dostępne są wykończenia mineral grey metallic matt oraz Manhattan metallic matt. BMW R 18 Roctane

Trzy tryby jazdy oraz ASC i kontrola momentu oporowego silnika są standardowym wyposażeniem i zapewniają wysoki poziom przyjemności z jazdy i bezpieczeństwo. Wspomaganie cofania, kontrola ruszania na wzniesieniu oraz podgrzewane manetki są dostępne jako opcjonalne wyposażenie fabryczne.

Aby sprostać indywidualnym potrzebom klientów, nowy model R 18 Roctane standardowo wyposażony jest w trzy tryby jazdy: “Rain”, “Roll” i “Rock”, co jest nietypowe w tej klasie. Standardowe wyposażenie obejmuje również ASC (Automatyczna Kontrola Stabilności), która zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy. Ponadto, nowy model R 18 Roctane standardowo wyposażony jest w kontrolę momentu obrotowego silnika. Oprócz innych opcji, wspomaganie cofania ułatwia manewrowanie, a funkcja Hill Start Control ułatwia ruszanie pod górę. Podgrzewane manetki, które są również dostępne jako opcjonalne wyposażenie fabryczne, utrzymują podnoszą komfort jazdy w chłodne dni.

Nowy model R 18 Roctane: “duży bokser” o wyglądzie sztywnej ramy, nowoczesnej technologii i autentycznym stylu custom bagger. Reflektor z zintegrowanym klasycznym okrągłym prędkościomierzem – wszystko to sprawi, że ten fabryczny custom jest gotowy do podziwiania i urzekania od razu po wyjechaniu z salonu.

Model R 18 Roctane zręcznie reinterpretuje kultowy styl minionych epok w stylu custom bagger, a wiele detali odzwierciedla minimalistyczny design, który został głównie ukształtowany przez klasyki takie jak BMW R 5. Funkcjonalne i definiujące styl elementy, takie jak podwójna rama z rur stalowych, opadający zbiornik paliwa czy odkryty napęd wałka przypominają legendarnego boksera z 1936 roku. Jest klasycznie i stylowo. Jest po prostu pięknie.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button