BMW K 1600 Grand America 2018. Amerykański rynku, szykuj się!

Przyznam się bez bicia, żę koncentrując się na nowym F 850 GS zapomniałem całkowicie o BMW K 1600 Grand America. Motocyklu celującym w klienta Hondy GoldWing, a może nawet turystycznych cruiserów z gamy H-D. 

To dość ciekawe, ponieważ w segmencie drogich, luksusowych turystyków BMW będzie oferować w sumie cztery modele oparte o jedną, 6-cylindrową platformę. Jest bazowy K 1600 GT, wypasiony GTL (który ma wszystko i jeszcze więcej), lansiarski bagger oznaczony literą "B" i teraz model Grand America, czyli GTL w bardziej klasycznym, "amerykańskim" wydaniu. Bez sensu? Nie do końca.

ZOBACZ TAKŻE: BMW F 850 GS 2018 i BMW F 750 GS 2018 zaprezentowane. 95 KM z nowej dwucylindrówki

BMW chce zaatakować amerykański rynek, co nie w pełni udaje się z klasycznymi modelami w ofercie bawarskiej marki. Na moje oko logika za Grand America była dość prosta: "musimy zrobić motocykl mniej niemiecki, bardziej lifestylowy". Amerykański rynek jest jednym z największych na tego typu motocykle, stąd nic dziwnego, że BMW chce podgryźć nieco tortu.

REKLAMA

Poznaj Suzuki Hayabusa. Maszyna doskonała powraca

Odkryj legendę na nowo. Suzuki Hayabusa powraca. Nowe wcielenie mechanicznej doskonałości. Doznania zarezerwowane dla najbardziej śmiałych. Odważysz się?

Advertisement

Trzeba przyznać, że Grand America wygląda nieźle. I do tego jest nieźle wyposażona. W standardzie oczywiście świetna, 6-cylindrowa, 160-konna jednostka napędowa. Aktywne, elektronicznie sterowane zawieszenie, wspomaganie cofania, podgrzewane manetki i siedzenie, tempomat, ABS Pro, kontrola trakcji ze zmiennymi trybami pracy jednostki napędowej i xenonowe oświetlenie.

Amerykanie ucieszą się na wiadomość, że Grand America posiada także podesty, jak w typowych cruiserach. Model ma być dostępny także w Europie.

BMW K 1600 Grand America 2018 - zdjęcia:

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button