Aktualnie czytasz:
BMW F 850 GS 2018 i BMW F 750 GS 2018 zaprezentowane. 95 KM z nowej dwucylindrówki
3

Dosłownie przed chwilą BMW opublikowało wideo z dwoma nowymi modelami w roli głównej. Tak jak zapowiadano, F 850 i F 750 GS zastępują platformę F 800 i są podwalinami dla zupełnie nowej rodziny. Co znajdziemy w nowych modelach? 

Warto zaznaczyć, że nowe F-ki są zupełnie nowe. Dwucylindrowa jednostka napędowa zostałą zbudowana od podstaw i w przypadku obydwu modeli posiada pojemność 853 ccm. Tak jak w przeszłości, F 750 GS napędza ta sama jednostka o niższej mocy. W tym przypadku to 77 KM, czyli nieznaczny, bo 2-konny wzrost względem poprzednika. F 850 zyskało 10 KM, moc maksymalna sięga 95 KM. Wzrósł także moment obrotowy. W głowicach znajdziemy po 4 zawory na cylinder i po dwa wałki. Silnik posiada także dwa wałki wyrównoważające oraz suchą miskę olejową. Napęd końcowy przeniesiono z prawej na lewą stronę.

BMW zastosowało nową, stalową ramę dla której elementem nośnym jest jednostka napędowa.

 
Czytaj
REKLAMA

Kup motocykl Triumph i zyskaj do 15%

Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka.

F 750 GS posiada 19-calowe koło z przodu i stalowe felgi. W standardzie znajdziemy kontrolę trakcji wraz z dwoma zmiennymi trybami pracy jednostki napędowe („Rain” oraz „Road”). Kolejne można dokupić jako opcja. Z przodu pracuje klasyczny widelec, tak samo jak w przypadku poprzednika. Opcją będzie oczywiście elektronicznie sterowane zawieszenie ESA, ale także kolorowy wyświetlacz TFT (w zależności od wersji, w niektórych w standardzie).

ZOBACZ TAKŻE: Nowy skuter BMW! BMW C 400 X 2018 do walki z zatłoczonymi miastami

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

F 850 GS posiada dużo bardziej offroadowy charakter, ze szprychowym, 21-calowym kołem z przodu, zawieszeniem USD o większym skoku i terenowych oponach (także w zależności od wersji). Tutaj także wyposażenie dodatkowe zależy od tego ile chcemy zainwestować. W standardzie kontrola trakcji, zmienne tryby pracy i ABS.

W układzie hamulcowym znajdziemy podwójne dwutłoczkowe zaciski z przodu i tarcze o średnicy 305 mm.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
20%
Interesujące
60%
heh...
0%
Że co?
20%
Grrrr!
0%
Smutne
0%