Dosłownie przed chwilą BMW opublikowało wideo z dwoma nowymi modelami w roli głównej. Tak jak zapowiadano, F 850 i F 750 GS zastępują platformę F 800 i są podwalinami dla zupełnie nowej rodziny. Co znajdziemy w nowych modelach?
Warto zaznaczyć, że nowe F-ki są zupełnie nowe. Dwucylindrowa jednostka napędowa zostałą zbudowana od podstaw i w przypadku obydwu modeli posiada pojemność 853 ccm. Tak jak w przeszłości, F 750 GS napędza ta sama jednostka o niższej mocy. W tym przypadku to 77 KM, czyli nieznaczny, bo 2-konny wzrost względem poprzednika. F 850 zyskało 10 KM, moc maksymalna sięga 95 KM. Wzrósł także moment obrotowy. W głowicach znajdziemy po 4 zawory na cylinder i po dwa wałki. Silnik posiada także dwa wałki wyrównoważające oraz suchą miskę olejową. Napęd końcowy przeniesiono z prawej na lewą stronę.
BMW zastosowało nową, stalową ramę dla której elementem nośnym jest jednostka napędowa.
F 750 GS posiada 19-calowe koło z przodu i stalowe felgi. W standardzie znajdziemy kontrolę trakcji wraz z dwoma zmiennymi trybami pracy jednostki napędowe (“Rain” oraz “Road”). Kolejne można dokupić jako opcja. Z przodu pracuje klasyczny widelec, tak samo jak w przypadku poprzednika. Opcją będzie oczywiście elektronicznie sterowane zawieszenie ESA, ale także kolorowy wyświetlacz TFT (w zależności od wersji, w niektórych w standardzie).
ZOBACZ TAKŻE: Nowy skuter BMW! BMW C 400 X 2018 do walki z zatłoczonymi miastami
F 850 GS posiada dużo bardziej offroadowy charakter, ze szprychowym, 21-calowym kołem z przodu, zawieszeniem USD o większym skoku i terenowych oponach (także w zależności od wersji). Tutaj także wyposażenie dodatkowe zależy od tego ile chcemy zainwestować. W standardzie kontrola trakcji, zmienne tryby pracy i ABS.
W układzie hamulcowym znajdziemy podwójne dwutłoczkowe zaciski z przodu i tarcze o średnicy 305 mm.
3 opinii