BMW Motorrad
Aktualnie czytasz:
Nowe BMW S 1000 XR: Lżejsze, szybsze i jeszcze bardziej poręczne
0

Niełatwym zadaniem jest poprawienie motocykla, który został wielokrotnie nagrodzony za to co oferuje w różnych testach. Aby tego dokonać trzeba skupić się na najmniejszych detalach, ale to właśnie one często wpływają na spójność i charakter całości. I właśnie na tym, choć nie tylko, skupili się inżynierowie BMW projektując nową odsłonę sportowego adventure`a S 1000 XR.

Obecna wersja XR-a zadebiutowała podczas targów EICMA 2019, gdzie motocykl pokazano w towarzystwie młodszego brata F 900 XR. Mimo, że obydwa motocykle różni jedynie 100 cm3 pojemności, to zdają się być adresowane do różnych odbiorców.

Nowy S 1000 XR ma za zadanie kontynuować sukces poprzedniej, premierowej dla tego modelu wersji, która okazała się najczęściej wybieranym jednośladem w segmencie Adventure Sport. Producent deklaruje, że nowy litrowy XR jest mocniejszy szybszy i jeszcze bardziej zwinny. Jak tego dokonano? Zacznijmy od napędu, czyli rzędowej czwórki o ponadprzeciętnych osiągach. Kompletnie przeprojektowany silnik waży teraz aż o 5 kg mniej – jest to konstrukcja oparta bezpośrednio na jednostce napędzającej niemieckiego superbike`a S 1000 RR. W silniku zmieniono przełożenia sześciobiegowej skrzyni oraz poprawiono użytkowy charakter wzmacniając zakres średnich obrotów. Generowane obecnie 165KM oraz 114 Nm to aż nadto by zapewnić super dynamiczną jazdę i potężne przyspieszenia na każdym z biegów.


Nowe BMW S 1000 XR: Jeszcze bardziej pro

A co na pokładzie? Dosłownie wszystko: Dynamic ESA, tryby jazdy Pro, ABS Pro z Dynamic Brake Control oraz dynamiczna kontrola trakcji DTC – również z kontrolą wheelie, Hill Start Control Pro, do tego 6,5-calowy kolorowy ekran TFT z bezprzewodową łącznością oraz oświetlenie full-LED – także z systemem dynamicznego doświetlania zakrętów. Również ciąg przy dodawaniu gazu oraz efekt hamowania silnikiem można regulować. Zawieszenie w najnowszej wersji jest także lżejsze od poprzednika, a ramę oraz wahacz odchudzono aż o 2,1 kg, co pozwoliło zmniejszyć nieresorowana masę o 1,6 kg. O wytrzymałość konstrukcji nie należy się martwić. Teraz po prostu silnik jest w większym stopniu elementem nośnym. Efekt? Zwiększona czułość zawieszenia i precyzja prowadzenia.

 
Czytaj
REKLAMA

Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.

Popracowano także nieco nad stylistyką. Zmodernizowany kształt ramy komponuje się teraz z nowymi kształtami nadwozia. Poprawiono także dopasowanie w miejscu kontaktu nóg z motocyklem. Wszystko w imię jeszcze lepszej ergonomii.

Wygląda na to, że najnowsza odsłona S 1000 XR to w gruncie rzeczy zupełnie nowy motocykl, który czerpie z poprzednika niepowtarzalny charakter i daje przy tym jeszcze więcej możliwości przekładających się na radość z jazdy. My bardzo poprosimy na wynos!

Już niebawem postaramy się dopaść testowego S 1000 XR, a wtedy na pewno damy znać, jak bardzo lepsze jest wrogiem dobrego.

 
Czytaj
REKLAMA

Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.


Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%