125 ccm
Aktualnie czytasz:
Nowa Honda CB125F 2021: całkowicie odświeżona królowa uniwersalności
1

Honda CB125F dała się poznać jako ogromnie uniwersalny i niezawodny motocykl, któremu żadne zadanie nie jest straszne. Teraz przyszedł czas na odmłodzenie konstrukcji. Zmian jest wiele i z pewnością ucieszą fanów japońskiej 125-ki.

Popularny model Hondy CB125F zyskał sobie już dawno status marki samej w sobie. W roku modelowym 2021 pojawi się w nowej formie, i jak twierdzą spece z Hondy, to zupełnie nowy motocykl. Wystarczy spojrzeć na fakt, że nowa CB125F jest lżejsza o niebagatelne 11 kg od obecnej wersji. Za napęd będzie teraz odpowiadać silnik eSP o zwiększonej wydajności (‘enhanced Smart Power’), pozwalający na znaczne ograniczenie zużycia paliwa przy jednoczesnym utrzymaniu wcześniejszych osiągów. Motocykl otrzymał rozrusznik zintegrowany z alternatorem ACG. Stylistyczne modyfikacje linii nadwozia Hondy CB125F korzystają z pomysłów wdrożonych do siostrzanych modeli z rodziny CB, a wyposażenie obejmuje teraz przedni reflektor w technologii LED, podstawkę centralną i cyfrowe zegary z miernikiem ECO.

Model 2021 CB125F zyskał nową, odważną stylizację, nie stroniącą od nawiązań do większych motocykli z rodziny CB, ale dla wielu klientów ważniejsze będą zmiany dokonane w przeprojektowanym podwoziu. Szeroki zbiornik paliwa i osłony ze srebrnymi wykończeniami bez skrępowania czerpią inspirację z rodziny CB-R Neo Sports Café, podczas gdy kanciasta owiewka czołowa i zaciemniona szyba, wzorowane na CB500F, zapewniają skuteczne odchylanie strugi powietrza i wzmacniają wizualną ostrość charakteru motocykla. W owiewce znajduje się również nowy reflektor LED i cyfrowy zestaw wskaźników, który zawiera informację o załączonym biegu i wyświetla dodatkowe informacje, takie jak aktualne i średnie zużycie paliwa, zasięg i sugestie ECO, które pozwalają na korzystanie z motocykla w najbardziej efektywny sposób.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

Silnik, rura wydechowa, dolna część widelca i obręcze kół są ciemne – podkreślają one mocne linie i wyraziste wykończenia lakiernicze. Tłumik również jest przyciemniony, ale wykończono go chromowaną osłoną termiczną. Jasnoczerwone detale znajdują się na sprężynach zawieszenia, fajce świecy zapłonowej i na znaku HONDA na lewej pokrywie silnika. Inne, wysokiej jakości elementy wykończeniowe to trójwymiarowe skrzydełka Hondy na owiewkach oraz ukształtowanie lusterek i kierunkowskazów, odwzorowujące język projektu całej maszyny.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

CB125F ma służyć do codziennych dojazdów i być jednośladem wprowadzającym młodych adeptów w świat motocykli, więc może również pracować niezawodnie w szkołach nauki jazdy. Pozycja dosiadającego go kierowcy jest wyprostowana i zrelaksowana, z nieco przesuniętymi do przodu podnóżkami i z szeroką rurową kierownicą, co zapewnia lepszą kontrolę, dużą pewność jazdy i znakomitą widoczność. Wysokość siedzenia podniesiono o 15 mm – do 790 mm, by zaoferować komfortowe miejsce dla dwóch dorosłych osób. Standardem jest również uchwyt dla pasażera oraz podpórka centralna.

Szczegóły
Dane techniczne

SILNIK

Typ

Chłodzony powietrzem czterosuwowy, jednocylindrowy, rozrząd OHC

Pojemność skokowa

124 cm3

Liczba zaworów na cylinder

2

Średnica cylindra i skok

50 x 63,1 mm

Stopień sprężania

10,0:1

Moc maksymalna

8 kW przy 7 500 obr/min

Moment obrotowy

10,9 Nm przy 6 000 obr/min

Pojemność układu smarowania

1,0

SYSTEM PALIWOWY

Zasilanie

Wtrysk paliwa

Zbiornik paliwa

11 l

Zużycie paliwa (cykl WMTC)

1,5 l/100 km

Emisja CO2 (cykl WMTC)

34 g/km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Pojemność akumulatora

12 V-5 Ah

Moc alternatora

390 W

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

Typ sprzęgła

Mokre wielopłytkowe ze sprężynami walcowymi

Typ skrzyni biegów

5-biegowa

Przełożenie główne

Łańcuchowa

RAMA

Typ

Rurowa stalowa

PODWOZIE

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2015mm x 750mm x 1100mm

Rozstaw osi

1280 mm

Kąt pochylenia główki ramy

26°

Wyprzedzenie

92,4 mm

Wysokość siedziska

790 mm

Prześwit

160 mm

Masa własna

117 kg

Promień skrętu

2,04 m

ZAWIESZENIE

Przednie

Widelec teleskopowy 31 mm

Tył

Dwa amortyzatory, 5-pozycyjna regulacja napięcia wstępnego sprężyny

KOŁA

Przednie

18-calowe pięcioramienne ze stopu aluminium

Tył

18-calowe pięcioramienne ze stopu aluminium

Opona przednia

80/100 18M/C

Opona tylna

90/90 18M/C

Hamulce

Typ układu

CBS

Przednie

Tarcza pojedyncza 240 mm z dwutłoczkowym zaciskiem

Tył

Bęben hamulcowy 130 mm

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

Zespół wskaźników

Prędkościomierz, licznik przebiegu, wskaźnik poziomu paliwa, obrotomierz, wskaźnik załączonego biegu

Reflektory

LED

Jaka jest Twoja reakcja?
50%
0%
50%
  • Dominik
    24 września 2020 at 22:22

    Śmiechu warte. Sprzęt za chore pieniądze który wciąż ma bęben hamulcowy z tyłu. Przypominam że to model na rok 2021, a nie 1983. To już nowe chińczyki 125`ki mają tarczę i (odrobinę) wyższą moc oraz CBS. Już nie wspomnę o śmiesznych cienkich oponach (już w rowerze miałem szersze „kapcie”). A to wszystko w cenie (znając życie) 12 000 PLN. Za tą cenę japońce powinni naprawdę się postarać, a tymczasem proponują stare i archaiczne rozwiązania i klasę nowego sprzętu za 3-4 tyś zł. Jedyny plus to „aktualne i średnie zużycie paliwa”, ale w zamian za bęben z tyłu ? Ten motocykl (a właściwie to motorower bo tak wyglądają jego śmiesznie cienkie kółka) nie będzie wart tyle ile Honda sobie zażyczy, chyba że wycenią go na 5-6 tyś zł.