Nowa Honda CB125F 2021: całkowicie odświeżona królowa uniwersalności

Honda CB125F dała się poznać jako ogromnie uniwersalny i niezawodny motocykl, któremu żadne zadanie nie jest straszne. Teraz przyszedł czas na odmłodzenie konstrukcji. Zmian jest wiele i z pewnością ucieszą fanów japońskiej 125-ki.

Popularny model Hondy CB125F zyskał sobie już dawno status marki samej w sobie. W roku modelowym 2021 pojawi się w nowej formie, i jak twierdzą spece z Hondy, to zupełnie nowy motocykl. Wystarczy spojrzeć na fakt, że nowa CB125F jest lżejsza o niebagatelne 11 kg od obecnej wersji. Za napęd będzie teraz odpowiadać silnik eSP o zwiększonej wydajności (‘enhanced Smart Power’), pozwalający na znaczne ograniczenie zużycia paliwa przy jednoczesnym utrzymaniu wcześniejszych osiągów. Motocykl otrzymał rozrusznik zintegrowany z alternatorem ACG. Stylistyczne modyfikacje linii nadwozia Hondy CB125F korzystają z pomysłów wdrożonych do siostrzanych modeli z rodziny CB, a wyposażenie obejmuje teraz przedni reflektor w technologii LED, podstawkę centralną i cyfrowe zegary z miernikiem ECO.

Model 2021 CB125F zyskał nową, odważną stylizację, nie stroniącą od nawiązań do większych motocykli z rodziny CB, ale dla wielu klientów ważniejsze będą zmiany dokonane w przeprojektowanym podwoziu. Szeroki zbiornik paliwa i osłony ze srebrnymi wykończeniami bez skrępowania czerpią inspirację z rodziny CB-R Neo Sports Café, podczas gdy kanciasta owiewka czołowa i zaciemniona szyba, wzorowane na CB500F, zapewniają skuteczne odchylanie strugi powietrza i wzmacniają wizualną ostrość charakteru motocykla. W owiewce znajduje się również nowy reflektor LED i cyfrowy zestaw wskaźników, który zawiera informację o załączonym biegu i wyświetla dodatkowe informacje, takie jak aktualne i średnie zużycie paliwa, zasięg i sugestie ECO, które pozwalają na korzystanie z motocykla w najbardziej efektywny sposób.

Silnik, rura wydechowa, dolna część widelca i obręcze kół są ciemne – podkreślają one mocne linie i wyraziste wykończenia lakiernicze. Tłumik również jest przyciemniony, ale wykończono go chromowaną osłoną termiczną. Jasnoczerwone detale znajdują się na sprężynach zawieszenia, fajce świecy zapłonowej i na znaku HONDA na lewej pokrywie silnika. Inne, wysokiej jakości elementy wykończeniowe to trójwymiarowe skrzydełka Hondy na owiewkach oraz ukształtowanie lusterek i kierunkowskazów, odwzorowujące język projektu całej maszyny.

CB125F ma służyć do codziennych dojazdów i być jednośladem wprowadzającym młodych adeptów w świat motocykli, więc może również pracować niezawodnie w szkołach nauki jazdy. Pozycja dosiadającego go kierowcy jest wyprostowana i zrelaksowana, z nieco przesuniętymi do przodu podnóżkami i z szeroką rurową kierownicą, co zapewnia lepszą kontrolę, dużą pewność jazdy i znakomitą widoczność. Wysokość siedzenia podniesiono o 15 mm – do 790 mm, by zaoferować komfortowe miejsce dla dwóch dorosłych osób. Standardem jest również uchwyt dla pasażera oraz podpórka centralna.

  • SILNIK
  • Typ
  • Chłodzony powietrzem czterosuwowy, jednocylindrowy, rozrząd OHC
  • Pojemność skokowa
  • 124 cm3
  • Liczba zaworów na cylinder
  • 2
  • Średnica cylindra i skok
  • 50 x 63,1 mm
  • Stopień sprężania
  • 10,0:1
  • Moc maksymalna
  • 8 kW przy 7 500 obr/min
  • Moment obrotowy
  • 10,9 Nm przy 6 000 obr/min
  • Pojemność układu smarowania
  • 1,0
  • SYSTEM PALIWOWY
  • Zasilanie
  • Wtrysk paliwa
  • Zbiornik paliwa
  • 11 l
  • Zużycie paliwa (cykl WMTC)
  • 1,5 l/100 km
  • Emisja CO2 (cykl WMTC)
  • 34 g/km
  • INSTALACJA ELEKTRYCZNA
  • Pojemność akumulatora
  • 12 V-5 Ah
  • Moc alternatora
  • 390 W
  • UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
  • Typ sprzęgła
  • Mokre wielopłytkowe ze sprężynami walcowymi
  • Typ skrzyni biegów
  • 5-biegowa
  • Przełożenie główne
  • Łańcuchowa
  • RAMA
  • Typ
  • Rurowa stalowa
  • PODWOZIE
  • Wymiary (dł. x szer. x wys.)
  • 2015mm x 750mm x 1100mm
  • Rozstaw osi
  • 1280 mm
  • Kąt pochylenia główki ramy
  • 26°
  • Wyprzedzenie
  • 92,4 mm
  • Wysokość siedziska
  • 790 mm
  • Prześwit
  • 160 mm
  • Masa własna
  • 117 kg
  • Promień skrętu
  • 2,04 m
  • ZAWIESZENIE
  • Przednie
  • Widelec teleskopowy 31 mm
  • Tył
  • Dwa amortyzatory, 5-pozycyjna regulacja napięcia wstępnego sprężyny
  • KOŁA
  • Przednie
  • 18-calowe pięcioramienne ze stopu aluminium
  • Tył
  • 18-calowe pięcioramienne ze stopu aluminium
  • Opona przednia
  • 80/100 18M/C
  • Opona tylna
  • 90/90 18M/C
  • Hamulce
  • Typ układu
  • CBS
  • Przednie
  • Tarcza pojedyncza 240 mm z dwutłoczkowym zaciskiem
  • Tył
  • Bęben hamulcowy 130 mm
  • ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
  • Zespół wskaźników
  • Prędkościomierz, licznik przebiegu, wskaźnik poziomu paliwa, obrotomierz, wskaźnik załączonego biegu
  • Reflektory
  • LED

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

  1. Śmiechu warte. Sprzęt za chore pieniądze który wciąż ma bęben hamulcowy z tyłu. Przypominam że to model na rok 2021, a nie 1983. To już nowe chińczyki 125`ki mają tarczę i (odrobinę) wyższą moc oraz CBS. Już nie wspomnę o śmiesznych cienkich oponach (już w rowerze miałem szersze “kapcie”). A to wszystko w cenie (znając życie) 12 000 PLN. Za tą cenę japońce powinni naprawdę się postarać, a tymczasem proponują stare i archaiczne rozwiązania i klasę nowego sprzętu za 3-4 tyś zł. Jedyny plus to “aktualne i średnie zużycie paliwa”, ale w zamian za bęben z tyłu ? Ten motocykl (a właściwie to motorower bo tak wyglądają jego śmiesznie cienkie kółka) nie będzie wart tyle ile Honda sobie zażyczy, chyba że wycenią go na 5-6 tyś zł.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button