Honda CB125F dała się poznać jako ogromnie uniwersalny i niezawodny motocykl, któremu żadne zadanie nie jest straszne. Teraz przyszedł czas na odmłodzenie konstrukcji. Zmian jest wiele i z pewnością ucieszą fanów japońskiej 125-ki.
Popularny model Hondy CB125F zyskał sobie już dawno status marki samej w sobie. W roku modelowym 2021 pojawi się w nowej formie, i jak twierdzą spece z Hondy, to zupełnie nowy motocykl. Wystarczy spojrzeć na fakt, że nowa CB125F jest lżejsza o niebagatelne 11 kg od obecnej wersji. Za napęd będzie teraz odpowiadać silnik eSP o zwiększonej wydajności (‘enhanced Smart Power’), pozwalający na znaczne ograniczenie zużycia paliwa przy jednoczesnym utrzymaniu wcześniejszych osiągów. Motocykl otrzymał rozrusznik zintegrowany z alternatorem ACG. Stylistyczne modyfikacje linii nadwozia Hondy CB125F korzystają z pomysłów wdrożonych do siostrzanych modeli z rodziny CB, a wyposażenie obejmuje teraz przedni reflektor w technologii LED, podstawkę centralną i cyfrowe zegary z miernikiem ECO.
Model 2021 CB125F zyskał nową, odważną stylizację, nie stroniącą od nawiązań do większych motocykli z rodziny CB, ale dla wielu klientów ważniejsze będą zmiany dokonane w przeprojektowanym podwoziu. Szeroki zbiornik paliwa i osłony ze srebrnymi wykończeniami bez skrępowania czerpią inspirację z rodziny CB-R Neo Sports Café, podczas gdy kanciasta owiewka czołowa i zaciemniona szyba, wzorowane na CB500F, zapewniają skuteczne odchylanie strugi powietrza i wzmacniają wizualną ostrość charakteru motocykla. W owiewce znajduje się również nowy reflektor LED i cyfrowy zestaw wskaźników, który zawiera informację o załączonym biegu i wyświetla dodatkowe informacje, takie jak aktualne i średnie zużycie paliwa, zasięg i sugestie ECO, które pozwalają na korzystanie z motocykla w najbardziej efektywny sposób.
Silnik, rura wydechowa, dolna część widelca i obręcze kół są ciemne – podkreślają one mocne linie i wyraziste wykończenia lakiernicze. Tłumik również jest przyciemniony, ale wykończono go chromowaną osłoną termiczną. Jasnoczerwone detale znajdują się na sprężynach zawieszenia, fajce świecy zapłonowej i na znaku HONDA na lewej pokrywie silnika. Inne, wysokiej jakości elementy wykończeniowe to trójwymiarowe skrzydełka Hondy na owiewkach oraz ukształtowanie lusterek i kierunkowskazów, odwzorowujące język projektu całej maszyny.
CB125F ma służyć do codziennych dojazdów i być jednośladem wprowadzającym młodych adeptów w świat motocykli, więc może również pracować niezawodnie w szkołach nauki jazdy. Pozycja dosiadającego go kierowcy jest wyprostowana i zrelaksowana, z nieco przesuniętymi do przodu podnóżkami i z szeroką rurową kierownicą, co zapewnia lepszą kontrolę, dużą pewność jazdy i znakomitą widoczność. Wysokość siedzenia podniesiono o 15 mm – do 790 mm, by zaoferować komfortowe miejsce dla dwóch dorosłych osób. Standardem jest również uchwyt dla pasażera oraz podpórka centralna.
- SILNIK
- Typ
- Chłodzony powietrzem czterosuwowy, jednocylindrowy, rozrząd OHC
- Pojemność skokowa
- 124 cm3
- Liczba zaworów na cylinder
- 2
- Średnica cylindra i skok
- 50 x 63,1 mm
- Stopień sprężania
- 10,0:1
- Moc maksymalna
- 8 kW przy 7 500 obr/min
- Moment obrotowy
- 10,9 Nm przy 6 000 obr/min
- Pojemność układu smarowania
- 1,0
- SYSTEM PALIWOWY
- Zasilanie
- Wtrysk paliwa
- Zbiornik paliwa
- 11 l
- Zużycie paliwa (cykl WMTC)
- 1,5 l/100 km
- Emisja CO2 (cykl WMTC)
- 34 g/km
- INSTALACJA ELEKTRYCZNA
- Pojemność akumulatora
- 12 V-5 Ah
- Moc alternatora
- 390 W
- UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
- Typ sprzęgła
- Mokre wielopłytkowe ze sprężynami walcowymi
- Typ skrzyni biegów
- 5-biegowa
- Przełożenie główne
- Łańcuchowa
- RAMA
- Typ
- Rurowa stalowa
- PODWOZIE
- Wymiary (dł. x szer. x wys.)
- 2015mm x 750mm x 1100mm
- Rozstaw osi
- 1280 mm
- Kąt pochylenia główki ramy
- 26°
- Wyprzedzenie
- 92,4 mm
- Wysokość siedziska
- 790 mm
- Prześwit
- 160 mm
- Masa własna
- 117 kg
- Promień skrętu
- 2,04 m
- ZAWIESZENIE
- Przednie
- Widelec teleskopowy 31 mm
- Tył
- Dwa amortyzatory, 5-pozycyjna regulacja napięcia wstępnego sprężyny
- KOŁA
- Przednie
- 18-calowe pięcioramienne ze stopu aluminium
- Tył
- 18-calowe pięcioramienne ze stopu aluminium
- Opona przednia
- 80/100 18M/C
- Opona tylna
- 90/90 18M/C
- Hamulce
- Typ układu
- CBS
- Przednie
- Tarcza pojedyncza 240 mm z dwutłoczkowym zaciskiem
- Tył
- Bęben hamulcowy 130 mm
- ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
- Zespół wskaźników
- Prędkościomierz, licznik przebiegu, wskaźnik poziomu paliwa, obrotomierz, wskaźnik załączonego biegu
- Reflektory
- LED
Śmiechu warte. Sprzęt za chore pieniądze który wciąż ma bęben hamulcowy z tyłu. Przypominam że to model na rok 2021, a nie 1983. To już nowe chińczyki 125`ki mają tarczę i (odrobinę) wyższą moc oraz CBS. Już nie wspomnę o śmiesznych cienkich oponach (już w rowerze miałem szersze “kapcie”). A to wszystko w cenie (znając życie) 12 000 PLN. Za tą cenę japońce powinni naprawdę się postarać, a tymczasem proponują stare i archaiczne rozwiązania i klasę nowego sprzętu za 3-4 tyś zł. Jedyny plus to “aktualne i średnie zużycie paliwa”, ale w zamian za bęben z tyłu ? Ten motocykl (a właściwie to motorower bo tak wyglądają jego śmiesznie cienkie kółka) nie będzie wart tyle ile Honda sobie zażyczy, chyba że wycenią go na 5-6 tyś zł.