Aktualnie czytasz:
Koniec z winietami? Bruksela chce, żeby w każdy kraju był viaTOLL
0

Biurokraci z Brukseli planują delegalizację czasowych winiet. Ponoć pobieranie opłaty za czas, a nie przebyty dystans, krzywdzi kierowców. Krzywdzi też austriacką firmę Kapsch, właściciela systemu viaTOLL.

Oczywiście, oficjalnie żadne unijne państwo nie będzie zmuszone do korzystania z systemu viaTOLL. Będzie np. można korzystać z bramek (jak na polskich autostradach). Nie zmienia to jednak faktu, że unijni biurokraci wiedzą jak dbać o interes zaprzyjaźnionych spółek. Trwają pracę nad delegalizacją winiet od 2023 roku.

Plany na zdelegalizowaniu winiet nie są niczym nowym, jednak projekt zostanie przyspieszony. Od 2023 roku z winiet nie będą mogły korzystać samochody ciężarowe, a od 2026 roku samochody osobowe. 

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

Całość w myśl sprawiedliwości społecznej i ochrony środowiska. 

Musimy zachęcić do zwrotu ku bardziej zrównoważonym zachowaniom w transporcie. Parlament Europejski znacznie wzmocnił propozycję Komisji Europejskiej. (…) Wbudowanie kosztów szkód środowiskowych w opłaty za drogę może stworzyć dodatkową zachętę do wykorzystania nienaruszającego równowagi ekologicznej transportu – Onet Moto cytuje szwedzki socjalistę partii Zielonych, Jakopa Dalunde.

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Co więcej, pod opłaty będą podlegać kolejne typy pojazdów. Na Zachodzie istnieją wyjątki dla samochodów poniżej 12t. Wyjątki, które mają zostać z likwidowane. Na dobry początek pod opłaty będą podlegać lekkie samochody ciężarowe, furgonetki i busy. Kto będzie następny?

Całość to kolejny krok w stronę zunifikowanego, centralnie zarządzanego systemu poboru opłat za drogi, czyli kolejny sposób na wyciąganie kasy z obywateli (pod dowolnym pretekstem).

A ja głupi myślałem, że za drogi płacimy w podatkach i paliwie… 

Źródło: Onet Moto

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
33%
heh...
33%
Że co?
33%
Grrrr!
0%
Smutne
0%