Aktualnie czytasz:
„Nie kupuj motocykla bo…” O polskich stereotypach dotyczących motocyklizmu
2

Można powiedzieć, że jestem ofiarą jednego artykułu. Jest coś takiego, co pisałem z sześć lat temu, co było zatytułowane: „Jak przekonać żonę do zakupu motocykla”. I od tego czasu, jak do pani Katarzyny z Bravo Girl, piszą ludzie maile. 

– Drogi Leszku, mam problem, żona nie chce zgodzić się na motocykl. Co jej powiedzieć? – pisze do mnie Janusz, który właśnie wrócił z roboty i go oświeciło. Mówi wtedy do żony: – Baśka, kupuję motocykl! – a ona z reguły odpowiada: – Nie, bo się zabijesz!

To jest właśnie koronna, stereotypowa odpowiedź na wieść o tym, że ktoś zamierza kupić coś co będzie jednośladem i będzie zasilane silnikiem, bez względu na pojemność i rodzaj. Oczywiście pierwszam myśl jest taka, że mój mąż, mój chłopak czy syn, kupił sobie motocykl a’la ścigacz i będzie pruł 200 km/h po mieście i po wsi. Dlaczego tak jest?

 
Czytaj
REKLAMA

Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

  • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
  • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
    • jazdy testowe Triumph
    • grill
    • 20% rabatu na odzież

To jest pokłosie tego, co działo się w latach ’90, kiedy otworzyły się granice. Nagle otworzył się dostęp do zachodnich, japońskich motocykli i w Polsce wówczas żeby taki rider mógł się pokazać to nie mógł zejść poniżej litra. Więc wybór padał najczęściej na kategorię Supersport.  Zazwyczaj taki rider był widziany, potem słyszany. Niestety, jak dojeżdżał do winkla okazywał się, że – hmmm – to jeszcze trzeba potrafić takim motocyklem jeździć. 

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
11%
Interesujące
44%
heh...
22%
Że co?
11%
Grrrr!
0%
Smutne
11%
  • Bytomianin
    30 maja 2018 at 06:13

    Jestem za ale na kat. B by można było śmiało dać uprawnienia do pojemności 300cc oczywiście dla tych co minimum mają 3lata prawo jazdy kat. B i tym co 300 minimum jeżdżą dwa lata dać do 700cc

  • Wibor
    31 maja 2018 at 12:04

    Jak dla mnie każdy kto wsiada na jakąkolwiek maszynę powinien mieć głowe na karku i trzeźwo myśleć. To samo się tyczy własnie motocyklistów, którzy są często postrzegani w kategoriach szaleńców. Nie łatwo złamać takie stereotypy natomiast , w dobie gdy mamy możliwość posiadania uprawnień w nastoletnim wieku, i przykładowo od prawka A2 już mozemy dosiadać coś pokroju np Dominara 400, myślenie jest obowiązkowe. Gdy zaczniemy jeżdzić bezpieczniej to wtedy nie bedzie obaw typu , że zostaniemy warzywkiem.