Aktualnie czytasz:
Kawasaki Z1000. Nowatorskie podej艣cie do klasy naked bike!
0

Kawasaki Z1000 mia艂 by膰 swojego rodzaju desk膮 ratunkow膮 dla japo艅skiego producenta, kt贸ry coraz bardziej cierpia艂 na spadki sprzeda偶y. Misja si臋 powiod艂a!

Kawasaki zaprezentowa艂o swojego streetfightera jesieni膮 2003 roku, a same motocykle trafi艂y do salon贸w sprzeda偶y w sezonie 2004. Z1000 ju偶 od samego pocz膮tku cieszy艂 si臋 sporym uznaniem. Wreszcie to nie osi膮gi samego silnika zwraca艂y uwag臋 na sprz臋t zielonych, ale r贸wnie偶 wygl膮d. Zeta prezentowa艂a si臋 agresywnie i bardzo nowocze艣nie, chocia偶 swoim designem nawi膮zywa艂a do modelu Z 900. Do ramy motocykla trafi艂 piec ze sportowej dziewi臋膰setki聽ZX-9R, ale moc maksymaln膮 ograniczono do 125 KM. Ma艂o? Na pewno nie dla miejskiego nakeda!

Kawasaki Z1000. Warto kupi膰 model po 2007 roku!

W聽ramie znajdowa艂 si臋 ch艂odzony ciecz膮 czterocylindrowy silnik rz臋dowy z czterema zaworami na cylinder. Jednostka dysponowa艂a przyjemnym momentem obrotowym wynosz膮cym 95,6 Nm przy聽8 000 obrot贸w, a ca艂o艣膰 sprz臋偶ona by艂a z 6-stopniow膮 skrzyni膮 bieg贸w. Jednostka budzi艂a pozytywne wra偶enia. Poza tym sam motocykl zbiera艂 pochlebne opinie w艣r贸d dziennikarzy oraz u偶ytkownik贸w, kt贸rzy chwalili sztywny, ale w miar臋 komfortowy zawias, wspania艂y d藕wi臋k, wygodn膮 pozycj臋 za kierownic膮 i bezproblemow膮 obs艂ug臋. Spalanie na poziomie 6-8 litr贸w nie wywo艂ywa艂o krwotoku z nosa i pozwala艂o kierowcy zachowa膰 r贸wnowag臋 psychiczn膮.


Niestety jednostka posiada艂a te偶 wady, z kt贸rymi u偶ytkownikom ci臋偶ko by艂o walczy膰. Najwi臋ksz膮 by艂y聽silnie odczuwalne wibracje - z nimi poradzono sobie ju偶 w roku 2007
 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

>>>HONDA CB 1000R. STONOWANY NAKED O ATOMOWYM UDERZENIU!<<<

W sezonie 2007, Kawasaki zafundowa艂o modelowi Z1000 lifting - zmieniono niewiele, ale poszczeg贸lne modernizacje wp艂yn臋艂y pozytywnie na hamulce (Z1000 otrzyma艂 radialne zaciski hamulcowe w osi przedniej) oraz usztywniono ram臋, dzi臋ki temu znikn臋艂y wcze艣niej wspomniane drgania. W roku 2010, Kawasaki聽ruszy艂o z kolejn膮 kontrofensyw膮 i zaproponowa艂a zupe艂nie nowy model Z1000. Co ciekawe i bardzo rzadko spotykane w motocyklach tej klasy w ramie nie wyl膮dowa艂 silnik ze zmodyfikowan膮 g艂owic膮 i prze艂o偶eniami ze sporta tej samej pojemno艣ci - w tym przypadku naj艂atwiejsz膮 drog膮 by艂o zaadoptowanie pieca z ZX-10R. In偶ynierowie stworzyli jednak zupe艂nie now膮 jednostk臋, kt贸ra zosta艂a zaprojektowana specjalne do tego motocykla.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Porz膮dnie i z klas膮. Kawasaki Z1000!

Co ciekawe Kawasaki podczas projektowania modelu z 2010 roku postawi艂o wszystko na jedn膮 kart臋. Mniej istotne by艂y osi膮gi, kt贸re i tak by艂y niez艂e, ni偶 odczucia z jazdy. Poza tym litrowego nakeda ci臋偶ko pomyli膰 z jakimkolwiek innym motocyklem na rynku. To w艂a艣nie wtedy rozpocz膮艂 si臋 prze艂om w stylistyce Kawasaki, kt贸re bez cienia w膮tpliwo艣ci nabra艂o specyficznego charakteru.

>>>Yamaha FZS 1000 Fazer (2001-2005). Sprz臋t z charakterem!<<<

Najwi臋cej uwagi zawsze skupia艂y na sobie wydechy. Pami臋tam dziesi膮tki rozm贸w na temat komin贸w motocykli聽 serii "Z". Od zawsze bardzo mi si臋 podoba艂y, ale rzadko spotyka艂em osoby, kt贸re podziela艂y moj膮 opini臋. Na szcz臋艣cie ich wymiana na akcesoryjne wersje nie nastr臋cza艂a wi臋kszych problem贸w.

Kawasaki Z1000 to motocykl, kt贸ry doceni膮 wszyscy Ci, kt贸rzy poszukuj膮 od motocykla porz膮dnych wra偶e艅 od 艣wi臋ta i solidno艣ci w ci膮gu codziennej eksploatacji. Ogromny moment obrotowy sprawia, 偶e jazda w mie艣cie jest czyst膮 przyjemno艣ci膮, a wygodna pozycja za kierownic膮 pozwala r贸wnie偶 na d艂u偶sze wycieczki. Niestety Z1000 nie zdoby艂o w Polsce olbrzymiej popularno艣ci, a dzisiaj nie znajdziemy wielu motocykli na rynku pojazd贸w u偶ywanych. Ceny najta艅szych sztuk zaczynaj膮 si臋 od oko艂o 10 tysi臋cy z艂otych. Zdecydowanie wi臋cej znajdziemy kilkuletnich modeli, ale za te musimy zap艂aci膰 proporcjonalnie wi臋cej.

 

 

 

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%