Aktualnie czytasz:
Jak zabezpieczyć motocykl i skuter przed złodziejami? 5 porad
5

Ilość kradzieży w Polsce spada. Zarówno samochodów jak i motocykli. Jednak ten sezon może okazać się wyjątkowy i zachwiać ten trend. Na naszych drogach w tym roku przybyło niezwykle dużo jednośladów, każdy z nich może prowokować ludzi o niskiej moralności.

Stąd też przypominamy Wam kilka zasad o których warto pamiętać podczas pozostawiania motocykla w osamotnieniu.

1. Miejsce jest najważniejsze. Paradoksalnie im więcej ludzi wokół tym moto jest bezpieczniejsze. Jeśli mieszkasz w mieście jest szansa, że okolica pozostaje pod kontrolą kamer monitoringu. To bardzo skuteczne zabezpieczenie nie tylko przed kradzieżą, ale również aktami wandalizmu. Unikaj tak zwanych ciemnych zaułków i nie zostawiaj jednośladu w takich miejscach na noc. Złodzieje i wandale tylko na to czekają.

2. Ochrona. Warto wyposażyć się w gruby łańcuch, stalową linkę a w ostateczności disclock (blokada na tarczę hamulcową). Staraj się przypinać motocykl/skuter w oparciu o stałe elementy krajobrazu. Dobre są latarnie i stalowe płoty. Głupotą może okazać się owinięcie łańcucha wokół niskiego słupka. Choć również jest to jakieś utrudnienie. Z kolei blokady na koła/tarcze mają jedną zdecydowaną wadę – nie chronią przed władowaniem motocykla na lawetę i wywózkę.

 
Czytaj
REKLAMA

Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.

3. Oznakuj swój motocykl, umieść specjalną naklejkę informującą, że w razie kradzieży fakt ten zostanie odnotowany w bazie pojazdów kradzionych. Być może ten fakt jest w stanie kogoś odstraszyć. Jednak na ile skutecznie? Pytanie otwarte w oczekiwaniu na Wasze opinie.

4. Nie zostawiaj motocykla na zbyt długo. Jednoślad stojący w jednym miejscu zbyt długo kusi. Złym pomysłem jest trzymanie moto pod chmurką przez kilka czy kilkanaście dni/nocy. Pół biedy jeśli dwa kółka są osamotnione na strzeżonym osiedlu…

 
Czytaj
REKLAMA

SUZUKI TRAVEL PACK EDYCJA SPECJALNA

Wybierz wymarzony motocykl Suzuki. Teraz ze specjalnym pakietem wyposażenia Travel Pack.Advertisement

5. Jeśli motocykl padnie ofiarą jakieś łachudry to zadbaj o to, aby jego części były trudne do zbycia. Dobrym zwyczajem jest trwałe znakowanie dosłownie wszystkiego co mamy okazję rozebrać przy okazji remontów. Wewnętrzne strony plastików, felg, obudowa przekładni, półka lagów i tak dalej. Zadanie pracochłonne i kontrowersyjne. Jednak skuteczne.

Jaka jest Twoja reakcja?
36%
0%
14%
  • Zdjęcie profilowe alande
    26 maja 2015 at 22:26

    Oprócz tych które wyczytałem na skuterowo:

    – ukryty przełącznik zapłonu
    – jakaś dioda – zazwyczaj robi wrażenie i nikt się nawet nie dotyka
    – może naklejka GPS…, albo gdzieś ukryty nadajnik, nawet w formie starego telefonu w który można zdalnie zlokalizować komendą sms – ale to raczej rozwiazanie chwilowe ze wzgl. na prądozerność
    – ukryta kamera z przesyłaniem obrazu przez GSM… szalejemy

    Każdy odpowiada za swój pojazd. Jak złodziej bedzie miał do wyboru taki sam lub podobny model do ukradnięcia to wybierze ten z mniejszą ilością zabezpieczeń zazwyczaj.

  • Zdjęcie profilowe WodzuWGK
    26 maja 2015 at 23:50

    Nie popadajmy w paranoję – może jeszcze elektrycznego pastucha rozwinąć w około sprzętu ?
    Najlepszym zabezpieczeniem na złodzieja jest polisa AC.

  • Zdjęcie profilowe Druid
    27 maja 2015 at 14:50

    Też tak uważam, nawet zakładanie blokady bez alarmu uważam za zbędny wysiłek, bo technika kradzieży, to wstawienie przez panów skutera z wszystkimi blokadami do dostawczaka… Realna ochrona to tylko AC… niestety… ;))

  • Zdjęcie profilowe Cruel
    27 maja 2015 at 16:31

    Ja tam mam blokadę na tarczę i mi to starcza, jestem spokojny jak zostawiam go na mieście gdzieś.
    A jak idę do sklepu to często tylko korzystam z blokady kierownicy bo nie chce mi się blokady zakładać. Poza tym i tak mam AC.
    Z łańcucha nie wyobrażam sobie jak miałbym korzystać na mieście. Strasznie ciężko o miejsce z latarnią czy płotkiem. A jak miałbym po prostu ot tak łańcuch założyć to i tak wolę swoją blokadę na tarczę.

  • tramam
    15 czerwca 2016 at 13:39

    Przydatne porady. Ale najważniejszą i zapewniającą największy spokój ducha jest montaż systemu radiowego Lojack.