Aktualnie czytasz:
Brak dowodu rejestracyjnego i brak ubezpieczenia. Policja nie wlepi nam mandatu
0

Brak dowodu rejestracyjnego i brak ubezpieczenia. Policja nie wlepi nam mandatu

autor: Michał Mikulski9 kwietnia 2018

Mimo potwierdzonego opóźnienia we wprowadzaniu systemu CEPiK 2.0, część z jego funkcjonalności będzie dostępna jeszcze w tym roku. Jedną z nich ma być elektroniczna identyfikacja posiadania dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenia OC. 

Najprawdopodobniej jeszcze w tym roku nie będziemy musieli wozić ze sobą dowodu rejestracyjnego oraz potwierdzenia opłaty ubezpieczenia OC. Wraz z – cząstkowym – wprowadzaniem w życie systemu CEPiK 2.0, funkcjonariusze służb mundurowych będą mięli dostęp do informacji dot. naszego pojazdu online.

Na chwilę obecną mandat za brak odpowiednich dokumentów może sięgać 250 zł, więc zapominalscy mogą sporo zaoszczędzić.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

Brak prawa jazda: Co z nim?

Zmiany w przepisach póki co nie mają dotyczyć prawa jazdy. Oznacza to, że zatrzymany kierowca nie będzie musiał posiadać dowodu rejestracyjnego i potwierdzenia posiadania polisy OC, ale nadal będzie musiał posiadać prawo jazdy odpowiedniej kategorii.

Nowe przepisy muszą być wdrożone jeszcze przed 4 czerwca. Ten sam projekt ustawy, nad którym pracuje Ministerstwo Cyfryzacji, ma jednocześnie odsunąć w czasie wdrożenie Centralnej Ewidencji Kierowców (CEK) i powiązanego z nią okresu próbnego dla kierowców początkujących. A dotychczasowe przepisy przewidują, że zmiany te zajdą właśnie w czerwcu – czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Docelowo wszystkie informacje nt. pojazdu i kierowcy mają znajdować się w systemie CEPiK. System teleinformatyczny nie jest połączony z zagranicznymi bazami danych, więc w innych krajach Unii Europejskiej mimo wszystko w dobrym tonie będzie posiadanie dokumentów.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
63%
Interesujące
16%
heh...
6%
Że co?
2%
Grrrr!
0%
Smutne
13%