BMW C 400 GT 2020: skuter do miasta na miarę XXI wieku. Cena, opinie, dane techniczne, zdjęcia

BMW C 400 GT 2020, to jeden z tych skuterów, które całkowicie odmieniają obraz pojazdu miejskiego. Ten jednoślad to sprzęt, który nie tylko przemieści Cię z punktu “A” do punktu “B”, ale zrobi to w bardzo stylowy i komfortowy sposób.

Chciałoby się powiedzieć, że BMW C 400 GT, to Mercedes wśród skuterów, ale pewnie byłoby to nie na miejscu. Rzadko kiedy mamy do czynienia ze skuterami poziomu premium – nie możemy się temu dziwić, przecież skutery najczęściej wybierane są jako woły robocze, które mają najzwyczajniej przewieźć kierowcę, jego pasażera oraz bagaż z miejsca na miejsce, lub dostarczyć np. pizzę. Na szczęście BMW wie, że istnieją osoby, które ochoczo wskoczą na skuter, pod warunkiem, że będzie on sprzętem nieco bardziej awangardowym i dającym więcej funkcjonalności i bezpieczeństwa.

Cena ma znaczenie

Tutaj rzecz jasna nie chodzi o przepych i nieosiągalny luksus, ale o zwyczajny komfort jazdy i wygląd, dzięki któremu kierowca będzie czuć, że obcuje z pojazdem nieprzeciętnym. Dokładnie tak jest z modelem C 400 GT, sprzęt ten znajduje się w swojej roli doskonale, choć należy także do cenowej awangardy. Jednak w tym przypadku cena ma swoje pokrycie: jakość wykonania, wyposażenie, technologie i ten wygląd!
Model C 400 GT pochodzi bezpośrednio od zaprezentowanego w roku 2018 modelu C 400 X i jest doskonałym uzupełnieniem tej wizji. Nikomu zapewne nie umknie dopisek GT, a więc skrót od Gran Turismo, czyli sformułowania, które zdradza turystyczne aspiracje tego jednośladu. I bardzo dobrze, bo kto powiedział, że skuterem należy jeździć tylko po mieście?

Zresztą po dokładniejszym przyjrzeniu się, zorientujemy się, że ten pojazd faktycznie może być doskonałym kompanem podczas krótszych czy dłuższych wycieczek: Muskularna owiewka obiecuje spory komfort jazdy, system Connectivity sprawia, że nawigowanie i obsługa telefonu w trakcie jazdy przychodzi łatwo i bezpiecznie, a dynamiczny silnik i elektroniczne systemy wspomagające to obietnica sprawnego poruszania w każdych warunkach.

Tutaj na chwilę się zatrzymajmy i wspomnijmy o kosztach. C 400 GT nie jest najtańszym skuterem na rynku, ba! Skuter BMW kosztuje zdecydowanie ponad 30 tysięcy złotych (34 650 zł), a z pełnym wyposażeniem cena może wzrosnąć nawet do ponad 40 tys. zł. To stawia ten jednoślad na górnej półce w klasie. Z drugiej strony otrzymujemy jednoślad najwyższej jakości z całą masą sprzętu na pokładzie. A jeśli spojrzymy na to z totalnie innej strony i postanowimy skorzystać ze specjalnych pakietów finansowania stworzonych przez BMW, to może okazać się, że wydanie większej kasy zwyczajnie się opłaci. Brzmi to dziwnie? Nie powinno.

Bajery na pokładzie? Obecne!

Zacznijmy od przednich lamp, zaprojektowanych i wykonanych w technologii LED. Wyglądają świetnie, designem nawiązują do bawarskich aut, co wielu osobom może przypaść do gustu. Co ciekawe “przednia listwa” wyposażona jest w cztery osobne punkty świetlne – trzeba przyznać, że całość “robi robotę”. Z tyłu nie jest gorzej: potężna lampa, również w technologii LED, sprawia, że pojazd widoczny jest z daleka. Przechadzając się dookoła tego skutera naszą uwagę skupi rozbudowana, dosyć kanciasta owiewka, która w mojej opinii nawiązuje swoim stylem do owiewki kultowego BMW R 1200 RT – jak widać przydomek GT nie jest bezpodstawny!

Do wcześniej wspomnianych bajerów pokładowych na pewno zalicza się zaawansowany wyświetlacz TFT, połączony ze specjalną manetką na kierownicy. Dzięki temu systemowi możemy sterować wszystkimi ustawieniami i zmieniać wyświetlane informacje. Co ciekawe kolorowy wyświetlacz jest doskonale widoczny również w ostrym słońcu. Jednak zarówno dla osoby, która lubi uciec od miejskiego zgiełku, jak i tej która wykorzystuje ten jednoślad w dojazdach do pracy czy na zakupy, nieoceniony jest system Connectivity. Dzięki niemu (po sparowaniu z telefonem) na wyświetlaczu pojawią się wskazania nawigacji, informacje o przychodzących smsach czy połączeniach. Ponadto możemy odbierać połączenia bez odrywania rąk od kierownicy. To ma znaczenie! Znaczenie ma również system bezkluczykowy, port USB, kontrola trakcji, system ABS i przemyślane schowki pod kierownicą.

Komfort w podróży

Bez dwóch zdań C 400 GT, to jeden z najwygodniejszych maxiskuterów dostępnych na rynku. Docenią go także osoby, które są wysokie. Miejsca na nogi jest bardzo dużo, twoje kolana znajda tu sporo miejsca i wreszcie nie będą zgniatane przez plastiki czy kierownicę (ta również umiejscowiona jest na dobrze dobranej wysokości), w maksymalnym zakresie skrętu.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Czy w podróży, czy podczas przejazdu do pracy zwrócisz uwagę na wygodną kanapę z podparciem lędźwi. Co ciekawe skuter można wyposażyć w podgrzewane manetki oraz siedzenie – wystarczy dołożyć specjalny koc motocyklowy a BMW C 400 GT  stanie się niemal całorocznym kompanem.

Mieszczuch czy podróżnik?

O ile do tej pory nie miałem żadnych zarzutów pod kątem podróżniczych aspiracji tego skutera, to muszę przyczepić się nieco do zawieszenia, chociaż nie do końca mogę nazwać jego charakterystykę wadą. Zawias jest dosyć twardy. Nie można niby odmówić mu komfortu, ale jednak jest sztywno. To jest uzasadnione w przypadku skutera miejskiego, osadzonego na 15-calowym kole z przodu i 14-calowym kole z tyłu, jednakże w przypadku odległych podróży, szczególnie po nieco gorszych drogach, zawieszenie może okazać się zbyt sztywne. Z drugiej strony zyskujemy doskonałe prowadzenie w ciasnych i krętych partiach dróg, co z kolei bardzo mi odpowiada. Zresztą, chcesz jeździć po dziurach, to zdecydowanie lepiej sprawdzi się w takich warunkach motocykl z serii GS.

BMW C 400 GT

Żywiołem C 400 GT są zakręty, ronda, winkle i starty spod świateł. Na autostradzie rozpędzisz bawarską czterysetkę nawet do 150 km/h! To doskonały wynik, zważywszy na to, że przy prędkościach maksymalnych sprzęt nadal charakteryzuje się sporą stabilnością. Z kolei za wyhamowanie odpowiada tarczowy układ hamulcowy marki ByBre – całość sprawdza się doskonale, a w połączeniu z oponami Pirelli Angel Scooter daje pewność, że zawsze zatrzymamy się na czas. Bezpieczeństwo to przecież najważniejsza sprawa. Poza tym spalanie. Ten skuter pali niewiele więcej niż klasyczna 125-tka, więc tak naprawdę oszczędności wskakują podczas każdego nawiniętego kilometra.

Kwestia kluczowa. Silnik

Może i osiągi nie są najważniejsze w przypadku klasycznych skuterów, ale kiedy zamierzasz kupić jednoślad za ponad 30 tysięcy złotych, to warto być przekonanym do każdego elementu pojazdu. W tym przypadku jest naprawdę dobrze. Jednocylindrowy silnik o pojemności 350 ccm osiąga 34 KM i jest to całkowicie wystarczająco do dynamicznego poruszania się w mieście i poza nim – nawet we dwie osoby – tym bardziej, że masa C 400 GT nie jest najniższa – zatankowany waży 212 kilogramów.

Na sam koniec musimy trochę ponarzekać: jeśli jest to wersja GT, to fajnie gdyby schowek pod siedzeniem był nieco większy. Jest zdecydowanie za… płytki na zapakowanie wszystkich rzeczy niezbędnych w podróży. Dodatkowo znajdziemy dwa schowki  pod kierownicą, ale te również nie powalają pojemnością. Każdy kto będzie chciał się wybrać w dłuższą podróż będzie zmuszony doposażyć konika w kufer centralny lub specjalną torbę, a szkoda – wersja GT przecież zobowiązuje.

Jeśli jednak poszukujesz skutera, który połączy świat miejskiej tułaczki z szeroko pojętymi wyjazdami turystycznymi, to BMW C 400 GT powinno spełnić Twoje wymagania. Jest droższy od Yamahy X-MAX, nie jest tak dzielny terenowo jak Honda X-ADV, ale jakość wykonania, wyposażenie i wygląd mogą oszołomić. W tym przypadku płacimy za jakość, jakość z którą obcujemy każdego dnia, dlatego czasami zwyczajnie lepiej jest zapłacić więcej i cieszyć się owocną współpracą przez wiele tysięcy kilometrów. Dodatkowo koszty można rozbić w całkiem rozsądnym systemie finansowania – cóż, i tak większość z nas kupuje jednoślady na raty czy poprzez firmy leasingowe. W końcu po to są te systemy finansowania.

BMW C 400 GT: Jaka jest przyszłość motocyklizmu?

 

 

  • Rodzaj silnika: jednocylindrowy, 4-suwowy, 4 zawory na cylinder
  • Pojemność skokowa: 350 ccm
  • Moc: 25 kW (34 KM) przy 7500 obr/min
  • Maks. moment obrotowy: 35 Nm przy 6000 obr/min
  • Układ smarowania: z mokrą miską olejową
  • Średnica cylindra x skok tłoka: 80 mm x 69,6 mm
  • Prędkość maksymalna: 139 km/h
  • Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km: 3,5 l
  • Rodzaj paliwa: bezołowiowa super 95 (ROZ), zgodnie z E10
  • Alternator: z magnesami trwałymi 316 W
  • Akumulator: 12 V / 9 Ah, bezobsługowy
  • Rozruch: elektryczny
  • Sprzęgło: suche odśrodkowe promieniowe
  • Skrzynia biegów: skrzynia bezstopniowa CVT
  • Rama: stalowa konstrukcja rurowa z odlewem aluminiowym
  • Zawieszenie przednie: widelec teleskopowy Ø 35 mm
  • Zawieszenie tylne: podwójny wahacz aluminiowy, podwójny amortyzator sprężynowy, regulowany naciąg
  • Skok zawieszenia: przód/tył: 110 mm/112 mm
  • Rozstaw kół: 1.565 mm
  • Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy: 81 mm
  • Kąt nachylenia główki ramy: 63,6°
  • Obręcz, przód: 3,50 x 15"
  • Obręcz, tył: 4,25 x 14"
  • Opona przednia: 120/70 15
  • Opona tylna: 150/70 14
  • Hamulce, przód: hamulec dwutarczowy, śr. 265 mm, zaciski czterotłoczkowe
  • Hamulce, tył: hamulec jednotarczowy, średnica 265 mm, jednotłoczkowy zacisk pływający
  • Wysokość siedzenia: 775 mm
  • Użytkowa pojemność zbiornika paliwa: 12,8 l (w tym rezerwa: 4l)
  • Długość: 2.210 mm
  • Wysokość (bez szyby przedniej w stanie nieobciążonym: 1.437 mm
  • Szerokość (z lusterkami:) 835 mm
  • Masa pojazdu gotowego do jazdy: 212 kg (masa na sucho: 203 kg) 1)
  • Dopuszczalna masa całkowita: 415 kg
  • Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym): 203 kg

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button