BMW Motorrad
Aktualnie czytasz:
BMW C 400 GT. Miejski skuter na miar臋 XXI wieku
0

BMW C 400 GT, to jeden z tych skuter贸w, kt贸re ca艂kowicie odmieniaj膮 obraz pojazdu miejskiego.聽Ten jedno艣lad to sprz臋t, kt贸ry nie tylko przemie艣ci Ci臋 z punktu "A" do punktu "B", ale zrobi to w bardzo stylowy i komfortowy spos贸b.

Chcia艂oby si臋 powiedzie膰, 偶e BMW C 400 GT, to Mercedes w艣r贸d skuter贸w, ale pewnie by艂oby to nie na miejscu. Rzadko kiedy mamy do czynienia ze skuterami poziomu premium - nie mo偶emy si臋 temu dziwi膰, przecie偶 skutery najcz臋艣ciej wybierane s膮 jako wo艂y robocze, kt贸re maj膮 najzwyczajniej przewie藕膰 kierowc臋, jego pasa偶era oraz baga偶 z miejsca na miejsce, lub dostarczy膰 np. pizz臋. Na szcz臋艣cie BMW wie, 偶e istniej膮 osoby, kt贸re ochoczo聽wskocz膮 na skuter, pod warunkiem, 偶e b臋dzie on sprz臋tem nieco bardziej awangardowym i daj膮cym wi臋cej funkcjonalno艣ci i bezpiecze艅stwa.

Cena ma znaczenie

Tutaj rzecz jasna nie chodzi o przepych i nieosi膮galny luksus, ale o zwyczajny komfort jazdy i wygl膮d, dzi臋ki kt贸remu kierowca b臋dzie czu膰, 偶e obcuje z pojazdem nieprzeci臋tnym. Dok艂adnie tak jest z modelem C 400 GT, sprz臋t ten znajduje si臋 w swojej roli doskonale, cho膰 nale偶y tak偶e do cenowej awangardy. Jednak w tym przypadku cena ma swoje pokrycie: jako艣膰 wykonania, wyposa偶enie, technologie i ten wygl膮d!
Model聽C 400 GT pochodzi bezpo艣rednio od zaprezentowanego w roku 2018 modelu C 400 X i jest doskona艂ym uzupe艂nieniem tej wizji. Nikomu zapewne nie umknie dopisek GT, a wi臋c skr贸t od Gran Turismo, czyli sformu艂owania, kt贸re zdradza turystyczne aspiracje tego jedno艣ladu. I bardzo dobrze, bo kto powiedzia艂, 偶e skuterem nale偶y je藕dzi膰 tylko po mie艣cie?

Zreszt膮 po dok艂adniejszym przyjrzeniu si臋, zorientujemy si臋, 偶e ten pojazd faktycznie mo偶e by膰 doskona艂ym kompanem podczas kr贸tszych czy d艂u偶szych wycieczek: Muskularna owiewka obiecuje spory komfort jazdy, system Connectivity sprawia, 偶e nawigowanie i obs艂uga telefonu w trakcie jazdy przychodzi 艂atwo i bezpiecznie, a dynamiczny silnik i elektroniczne systemy wspomagaj膮ce to obietnica聽sprawnego poruszania w ka偶dych warunkach.
 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Tutaj na chwil臋 si臋 zatrzymajmy i wspomnijmy o kosztach. C 400 GT nie jest najta艅szym skuterem na rynku, ba! Skuter BMW kosztuje zdecydowanie ponad 30 tysi臋cy z艂otych (34 650 z艂), a z pe艂nym wyposa偶eniem cena mo偶e wzrosn膮膰 nawet do ponad聽40 tys. z艂. To stawia ten jedno艣lad na g贸rnej p贸艂ce w klasie. Z drugiej strony otrzymujemy jedno艣lad najwy偶szej jako艣ci z ca艂膮 mas膮聽sprz臋tu na pok艂adzie. A je艣li spojrzymy na to z totalnie innej strony i postanowimy skorzysta膰 ze specjalnych pakiet贸w finansowania stworzonych przez BMW, to mo偶e okaza膰 si臋, 偶e wydanie wi臋kszej kasy zwyczajnie si臋 op艂aci. Brzmi to dziwnie? Nie powinno.

Bajery na pok艂adzie? Obecne!

Zacznijmy od przednich lamp, zaprojektowanych i wykonanych w technologii LED. Wygl膮daj膮 艣wietnie, designem nawi膮zuj膮 do bawarskich aut, co wielu osobom mo偶e przypa艣膰 do gustu. Co ciekawe "przednia listwa" wyposa偶ona jest w cztery osobne punkty 艣wietlne - trzeba przyzna膰, 偶e ca艂o艣膰 "robi robot臋". Z ty艂u nie jest gorzej: pot臋偶na lampa, r贸wnie偶 w technologii LED, sprawia, 偶e pojazd widoczny jest z daleka. Przechadzaj膮c si臋 dooko艂a tego skutera nasz膮 uwag臋 skupi rozbudowana, dosy膰 kanciasta owiewka, kt贸ra w mojej opinii nawi膮zuje swoim stylem do owiewki kultowego BMW R 1200 RT - jak wida膰 przydomek GT nie jest bezpodstawny!

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Do wcze艣niej wspomnianych bajer贸w pok艂adowych na pewno zalicza si臋 zaawansowany wy艣wietlacz TFT, po艂膮czony ze specjaln膮 manetk膮 na kierownicy. Dzi臋ki temu systemowi mo偶emy sterowa膰 wszystkimi ustawieniami i zmienia膰 wy艣wietlane informacje. Co ciekawe kolorowy wy艣wietlacz jest doskonale widoczny r贸wnie偶 w ostrym s艂o艅cu. Jednak zar贸wno dla osoby, kt贸ra lubi uciec od miejskiego zgie艂ku, jak i tej kt贸ra wykorzystuje ten jedno艣lad w dojazdach do pracy czy na zakupy, nieoceniony jest system Connectivity. Dzi臋ki niemu (po sparowaniu z telefonem) na wy艣wietlaczu pojawi膮 si臋 wskazania nawigacji, informacje o przychodz膮cych smsach czy po艂膮czeniach. Ponadto mo偶emy odbiera膰 po艂膮czenia bez odrywania r膮k od kierownicy. To ma znaczenie! Znaczenie ma r贸wnie偶 system bezkluczykowy, port USB, kontrola trakcji, system ABS i przemy艣lane schowki pod kierownic膮.

Komfort w podr贸偶y

Bez dw贸ch zda艅 C 400 GT, to jeden z najwygodniejszych聽maxiskuter贸w dost臋pnych na rynku. Doceni膮 go tak偶e osoby, kt贸re s膮 wysokie. Miejsca na nogi jest bardzo du偶o, twoje kolana znajda tu sporo miejsca i wreszcie nie b臋d膮 zgniatane przez plastiki czy kierownic臋 (ta r贸wnie偶 umiejscowiona jest na dobrze dobranej wysoko艣ci), w maksymalnym zakresie skr臋tu.

Czy w podr贸偶y, czy podczas przejazdu do pracy聽zwr贸cisz uwag臋 na聽wygodn膮 kanap臋 z podparciem l臋d藕wi. Co ciekawe skuter mo偶na wyposa偶y膰 w podgrzewane manetki oraz siedzenie - wystarczy do艂o偶y膰 specjalny koc motocyklowy聽a BMW C 400 GT聽 stanie si臋 niemal ca艂orocznym kompanem.

Mieszczuch czy podr贸偶nik?

O ile do tej pory nie mia艂em 偶adnych zarzut贸w pod k膮tem podr贸偶niczych aspiracji tego skutera, to musz臋 przyczepi膰 si臋 nieco do zawieszenia, chocia偶 nie do ko艅ca mog臋 nazwa膰 jego charakterystyk臋 wad膮. Zawias jest dosy膰 twardy. Nie mo偶na niby odm贸wi膰 mu komfortu, ale jednak jest sztywno. To jest uzasadnione w przypadku skutera miejskiego, osadzonego na 15-calowym kole z przodu i 14-calowym kole z ty艂u, jednak偶e w przypadku odleg艂ych podr贸偶y, szczeg贸lnie po nieco gorszych drogach, zawieszenie mo偶e okaza膰 si臋 zbyt sztywne. Z drugiej strony zyskujemy doskona艂e prowadzenie w ciasnych i kr臋tych partiach dr贸g, co z kolei bardzo mi odpowiada. Zreszt膮, chcesz je藕dzi膰 po dziurach, to zdecydowanie lepiej sprawdzi si臋 w takich warunkach motocykl z serii GS.

BMW C 400 GT

呕ywio艂em C 400 GT s膮 zakr臋ty, ronda, winkle i starty spod 艣wiate艂. Na autostradzie rozp臋dzisz bawarsk膮 czterysetk臋 nawet do 150 km/h! To doskona艂y wynik, zwa偶ywszy na to, 偶e przy pr臋dko艣ciach maksymalnych sprz臋t nadal charakteryzuje si臋 spor膮 stabilno艣ci膮. Z kolei za wyhamowanie odpowiada tarczowy uk艂ad hamulcowy marki ByBre - ca艂o艣膰 sprawdza si臋 doskonale, a w po艂膮czeniu z oponami Pirelli Angel Scooter daje pewno艣膰, 偶e zawsze zatrzymamy si臋 na czas. Bezpiecze艅stwo to przecie偶聽najwa偶niejsza sprawa. Poza tym spalanie. Ten skuter pali niewiele wi臋cej ni偶 klasyczna 125-tka, wi臋c tak naprawd臋 oszcz臋dno艣ci wskakuj膮 podczas ka偶dego nawini臋tego kilometra.

Kwestia kluczowa. Silnik

Mo偶e i osi膮gi nie s膮 najwa偶niejsze w przypadku klasycznych skuter贸w, ale kiedy zamierzasz kupi膰 jedno艣lad za ponad 30 tysi臋cy z艂otych, to warto by膰 przekonanym do ka偶dego elementu pojazdu. W tym przypadku jest naprawd臋 dobrze. Jednocylindrowy silnik o pojemno艣ci 350 ccm osi膮ga 34 KM i jest to ca艂kowicie wystarczaj膮co do dynamicznego poruszania si臋 w mie艣cie i poza nim - nawet we dwie osoby - tym bardziej, 偶e masa C 400 GT nie jest najni偶sza - zatankowany wa偶y 212 kilogram贸w.

Na sam koniec musimy troch臋 ponarzeka膰: je艣li jest to wersja GT, to fajnie gdyby schowek pod siedzeniem by艂 nieco wi臋kszy. Jest zdecydowanie za... p艂ytki na zapakowanie wszystkich rzeczy niezb臋dnych w podr贸偶y. Dodatkowo znajdziemy dwa schowki聽 pod kierownic膮, ale te r贸wnie偶 nie powalaj膮 pojemno艣ci膮. Ka偶dy kto b臋dzie chcia艂 si臋 wybra膰 w d艂u偶sz膮 podr贸偶 b臋dzie zmuszony doposa偶y膰 konika w kufer centralny lub specjaln膮 torb臋, a szkoda - wersja GT przecie偶 zobowi膮zuje.

Je艣li聽jednak poszukujesz skutera, kt贸ry po艂膮czy 艣wiat miejskiej tu艂aczki z szeroko poj臋tymi wyjazdami turystycznymi, to BMW C 400 GT powinno spe艂ni膰 Twoje wymagania. Jest dro偶szy od Yamahy X-MAX, nie jest tak dzielny terenowo jak Honda X-ADV, ale jako艣膰 wykonania, wyposa偶enie i wygl膮d mog膮 oszo艂omi膰. W tym przypadku p艂acimy za jako艣膰, jako艣膰 z kt贸r膮 obcujemy ka偶dego dnia, dlatego czasami zwyczajnie lepiej jest zap艂aci膰 wi臋cej i cieszy膰 si臋 owocn膮 wsp贸艂prac膮 przez wiele tysi臋cy kilometr贸w. Dodatkowo koszty mo偶na rozbi膰 w ca艂kiem rozs膮dnym systemie finansowania - c贸偶, i tak wi臋kszo艣膰 z nas kupuje jedno艣lady na raty czy poprzez firmy leasingowe. W ko艅cu po to s膮 te systemy finansowania.

BMW C 400 GT: Jaka jest przysz艂o艣膰 motocyklizmu?

 

 

Szczeg贸艂y
Cena

34 650 z艂 w wersji podstawowej

Dane techniczne

Rodzaj silnika: jednocylindrowy, 4-suwowy, 4 zawory na cylinder
Pojemno艣膰 skokowa: 350 ccm
Moc: 25 kW (34 KM) przy 7500 obr/min
Maks. moment obrotowy: 35 Nm przy 6000 obr/min
Uk艂ad smarowania: z mokr膮 misk膮 olejow膮
艢rednica cylindra x skok t艂oka: 80 mm x 69,6 mm

Pr臋dko艣膰 maksymalna: 139 km/h
Zu偶ycie paliwa wg WMTC na 100 km: 3,5 l
Rodzaj paliwa: bezo艂owiowa super 95 (ROZ), zgodnie z E10
Alternator: z magnesami trwa艂ymi 316 W
Akumulator: 12 V / 9 Ah, bezobs艂ugowy
Rozruch: elektryczny
Sprz臋g艂o: suche od艣rodkowe promieniowe
Skrzynia bieg贸w: skrzynia bezstopniowa CVT

Rama: stalowa konstrukcja rurowa z odlewem aluminiowym
Zawieszenie przednie: widelec teleskopowy 脴 35 mm
Zawieszenie tylne: podw贸jny wahacz aluminiowy, podw贸jny amortyzator spr臋偶ynowy, regulowany naci膮g
Skok zawieszenia: prz贸d/ty艂: 110 mm/112 mm
Rozstaw k贸艂: 1.565 mm
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy: 81 mm
K膮t nachylenia g艂贸wki ramy: 63,6掳
Obr臋cz, prz贸d: 3,50 x 15"
Obr臋cz, ty艂: 4,25 x 14"
Opona przednia: 120/70 15
Opona tylna: 150/70 14
Hamulce, prz贸d: hamulec dwutarczowy, 艣r. 265 mm, zaciski czterot艂oczkowe
Hamulce, ty艂: hamulec jednotarczowy, 艣rednica 265 mm, jednot艂oczkowy zacisk p艂ywaj膮cy
Wysoko艣膰 siedzenia: 775 mm
U偶ytkowa pojemno艣膰 zbiornika paliwa: 12,8 l (w tym rezerwa: 4l)
D艂ugo艣膰: 2.210 mm
Wysoko艣膰 (bez szyby przedniej w stanie nieobci膮偶onym: 1.437 mm
Szeroko艣膰 (z lusterkami:) 835 mm
Masa pojazdu gotowego do jazdy: 212 kg (masa na sucho: 203 kg) 1)
Dopuszczalna masa ca艂kowita: 415 kg
Dopuszczalne obci膮偶enie (z wyposa偶eniem standardowym): 203 kg

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%