Czy prawdziwy motocyklista powinien jeździć w jeansach? Rebelhorn Classic II

Michał siadł z Leszkiem i zastanowili się, czy jeżdżenie w jeansach motocyklowych nadal jest dla „motorowerzystów”. Czy prawdziwy motocyklista powinien jeździć w jeansach? Sprawdzamy na przykładzie Rebelhorn Classic II.

Niektórzy żyją stereotypami z lat ’90, że żeby być motocyklistą w pierwszej kolejności trzeba wyglądać jak motocyklista. To trochę jak z tym, że „motocykl poniżej 100 KM to nie motocykl”. Cóż, nie do końca. Czasy się zmieniają, a technologia odzieży motocyklowej idzie do przodu. Dziś oferta rynkowa jest ogromna. Odzież można dostosować do typu motocykla (street, adventure, sport, skuter, cruiser), podzielić na skórzaną i tekstylną, ale także na segmenty cenowe. Od najtańszych rozwiązań, bo kurtki za kilka tysięcy złotych.

W tym ogromie wyborów oczywiście nadal funkcjonują pewne stereotypy. Chociażby taki, że nie jeździ się w jeansach. Jest w tym oczywiście sporo prawdy, jeśli mówimy o jeansach cywilnych - takich jakie można kupić w każdej galerii handlowej. Są jednak specyficzne, motocyklowe rozwiązania.

Jeasny motocyklowe to nie nowy temat, ale w ostatnich latach technologia w nich wykorzystywana poszła znacząco do przodu. Producenci odeszli też od produkowania spodni, które przypominały do złudzenia spodnie motocyklowe, ale były wykonane z innego materiału (popularne jeszcze kilka lat temu bojówki, ogromne, bufiaste jeansy). Teraz trend jest odwrotny - odzież, która do złudzenia przypomina odzież codzienną jest odzieżą motocyklową.

REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

Takie są chociażby omawiane przez nas jeansy Rebelhorn Classic II. Spokojnie mogłyby zawisnąć na półce znanych marek odzieżowych w pobliskiej galerii handlowej (może to pomysł na ciekawą promocję?).

Jeansy motocyklowe Rebelhorn - bezpieczeństwo

Nowoczesne jeansy motocyklowe wykonane są z wykorzystaniem włókien kevlarowych (w przypadku jeasnów Rebelhorn jest to materiał Kevlar DuPont), dzięki czemu jeansy motocyklowe w świetle homologacyjnych wymogów mogą być odzieżą motocyklową. Dzięki temu też przy miejskim „szlifie” nie musicie bać się o to, że w skóra z Waszego ciała będzie ścierać się równie szybko co lakier motocykla. 

Bawełna uzupełniona w poliester i elastan pozwala odpowiednio dopasować spodnie do ciała. Większość nowoczesnych jeansów motocyklowych posiada ochraniacze level 2 - to świeży wymóg dotyczący ochraniaczy (powiedzmy coś w rodzaju norm emisji spaliny). Level 2 znajdziemy w kurtkach topowych marek za kilka tysięcy złotych, znajdziemy też w jeansach.

Rebelhorn Classic II posiada ochraniacze biodrowe i ochraniacze kolanowe. Dodatkowo w jeansach znajdziemy podwójne a czasem i potrójne szwy. Całe panele kevlarowe (okolice kolan i bioder) oraz poukrywane odblaski, dla poprawienia bezpieczeństwa biernego. 

Jeansy motocyklowe - wygoda 

Oczywiście wygoda jest nieporównywalnie większa niż w przypadku zwykłej odzieży motocyklowej. To nie tylko fakt elastyczności i przewiewności, ale także tego, że nie musicie przebierać się gdy przyjedziecie do pracy czy szkoły. W wielu przypadkach wyciągnięcie ochraniacza kolanowego jest bajecznie proste i pozwala „przetransformować” jeansy w zupełnie casualowe spodnie. 

Jeansy motocyklowe, tak samo jak zwykłe jeansy, dostępne są w różnych rozmiarach i krojach, w tym także w krojach dopasowanych. Posiadają także cztery kieszenie i są zupełnie praktycznym rozwiązaniem na codzień. 

 

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button