Junak M12 Vintage 125: “Wielu miłośników marki Junak szuka minimalizmu”

Nowy Junak M12 Vintage w czerwcu trafił do salonów. Motocykl od chwili ukazania się pierwszych zdjęć wzbudził w Internecie ogromne zainteresowanie miłośników klasycznych jednośladów.

M12 Vintage 125 to przede wszystkim detale. Moim zdaniem największym atutem od strony designu są szprychowe koła i prosta kierownica, nawiązująca do klimatu cafe racer. To odpowiedź na preferencje naszych Użytkowników. Wielu miłośników marki Junak szuka minimalizmu, klasycznych nawiązań oraz unikatowych konstrukcji. M12 Vintage 125 pod tym względem jest rewelacyjnym uzupełnieniem naszej kolekcji małolitrażowych motocykli na prawo jazdy B. To zdecydowanie jedna z najbardziej wyczekiwanych i najważniejszych premier roku w tym segmencie jednośladów…

– mówi Karol Kopytek, Kierownik ds. Klientów Kluczowych Junak.

Junak M12 Vintage 125 to także debiut unowocześnionej jednostki napędowej, która otrzymała niezawodny i bezobsługowy układ wtryskowy firmy Delphi. To jeden z największych producentów elektronicznych systemów zasilania silników dla branży samochodowej oraz motocyklowej.

Dzięki tak zaawansowanym rozwiązaniom, Junak M12 Vintage spełnia rygorystyczne normy emisji spalin, do tego oferując większą kulturę pracy w całym zakresie obrotów.

Debiutujący motocykl otrzymał również układ hamulcowy typu CBS, którego zadaniem jest poprawa bezpieczeństwa podczas jazdy na śliskiej nawierzchni.

Junak M12 Vintage pozwala rozwijać prędkość maksymalną ponad 100 km/h, przy tym zapewniając sporą dozę komfortu, pewności prowadzenia i mnóstwo radości z jazdy. To zasługa nie tylko przemyślanie zoptymalizowanego zawieszenia, ale także silnika, posiadającego wałek wyrównoważający, skutecznie eliminujący wszelkie wibracje, nawet podczas jazdy z wysokimi prędkościami obrotowymi.

Z kolei do dalszych wypadów zachęcają także duże, szprychowe koła, komfortowe siedzisko, szerokie podesty oraz kierownica wyposażona w ergonomiczne manetki o sporej średnicy. To połączenie zapewnia wygodną i niczym niewymuszoną pozycję za kierownicą, co pozwala jeszcze bardziej cieszyć się z każdego przebytego kilometra. Warto zwrócić uwagę także na oświetlenie pojazdu – wydajna przednia lampa, ledowe kierunkowskazy oraz tylny klosz kryjący światła pozycyjne i stopu – te również zostały wykonane w tej nowoczesnej i energooszczędnej technologii.

Przy tym wszystkim oferowana cena 8299 PLN brutto, to świetny stosunek ceny do jakości.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo
  • MODEL M12 VINTAGE
  • POJEMNOŚĆ 125 cm³
  • RODZAJ SILNIKA CZTEROSUWOWY, JEDNOCYLINDROWY, OHC
  • ZASILANIE SILNIKA WTRYSK PALIWA
  • PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 100 km/h
  • MOC 7,4 kW / 10,1 KM (przy 7500 RPM)
  • WAŁEK WYRÓWNOWAŻAJĄCY TAK
  • ROZRUCH ELEKTRYCZNY I NOŻNY
  • HAMULEC PRZÓD TARCZOWY HYDRAULICZNY
  • HAMULEC TYŁ BĘBNOWY MECHANICZNY
  • ROZMIAR OPONY PRZÓD 90 / 90 - 18
  • ROZMIAR OPONY TYŁ 130 / 90 - 15
  • WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( mm ) 2100 / 875 / 1165
  • MASA WŁASNA 142 KG
  • DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE 150 KG
  • WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( mm ) 730
  • POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA 13,5 L
  • ILOŚĆ MIEJSC 2
  • DOSTĘPNE KOLORY BRĄZOWY, CZARNY

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

2 opinii

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button